GPU Upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Shaddix
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik zoek een?
Nieuwe GPU.

Wat is je budget?
Vast budget heb ik niet, mjin comfortlevel ligt rond de €400.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb veel sympathie voor AMD, maar Nvidea is ook een optie.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-6600K Boxed€ 249,-€ 249,-
1MoederbordenAsus Z170M-PLUS€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenXFX Radeon RX 480 GTR Black Edition 8GB€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenWD Caviar Green WD10EARX, 1TB€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCorsair iCUE 220T RGB Tempered Glass Mid-Tower Smart Case Zwart€ 98,91€ 98,91
1WaterkoelingCorsair Hydro H100i v2€ 0,-€ 0,-
1VentilatorenCorsair SP120 Quiet Edition, 120mm€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3200 CL14€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair RM850x (2018) Zwart€ 147,-€ 147,-
1Solid state drivesGigabyte NVMe SSD 1TB€ 109,90€ 109,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 604,81

Goed om weten is dat na de GPU ik me binnen dit en een jaar de CPU ook nog wel zie upgraden, en dat ik dan wellicht naar een Ryzen ga kijken.

Waarom wil ik upgraden?
De GPU begint hier en daar zijn leeftijd te tonen.
Ik game in 1440p en bij Assetto Corsa Competizione moet ik nu stevig inbooten op kwaliteit en moet ik zelfs de resolution scale omlaag halen om de frames stabiel te houden.
Voor de rest speel ik ook wel eens wat AAA games zoals Battlefield 5 en staat de Mafia 1 remaster ook op mijn wishlist.
In ieder geval: 1440p en 60FPS is genoeg voor mij. 4K en 144P zijn dingen waar ik niet echt op mik.

Ik heb eigenlijk een hele poos gewacht op de Nvidea en AMD kaarten maar die blijken nu uitendelijk toch niet zo makkelijk te verkrijgen. Daarnaast kan ik ze wel betalen maar ligt het toch iets boven mijn comfortlevel en denk ik dat ze momenteel ook wat overkill zijn misschien voor mijn eisen.

Ik zag net dat de Gigabyte 5700 XT Gaming OC in prijs gedaald is op Amazon en het kriebelt wel om gewoon die maar te kopen voor €350.

Iemand wat nuttige input?

Alle reacties

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
met die pricedrop lijkt de 5700 XT inderdaad een goede deal.
op basis van wat benchmarks lijkt je processor wel de boel te gaan bottlenecken met die GPU, dus die CPU upgrade gaat je (zeker op 1080/1440p) ook nog wel wat winst opleveren tegen die tijd.

als je echt niet over de 400 heen wilt gaan, is de 5700 XT de meeste performance die je momenteel uit een GPU kunt halen. lekker doen dus.

Verwijderd

Op het moment heeft amazon nl een niet al te beste score bij de shopreviews. De kaart wordt verkocht door amazon, dus je zou er waarschijnlijk financieel geen risico mee lopen. Echter, afgaande op de reviews, acht ik de kans niet gering dat de koopervaring nadelig is voor de bloeddruk.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-01 15:49
@Verwijderd Mwa je bent redelijk beschermd bij Amazon. Ik heb twee weken geleden daar nog 2 boeken gekocht, bleek er maar één in de doos te zitten bij ontvangst. Dat is niet goed natuurlijk, maar gelukkig werd mijn klacht dezelfde avond nog aanvaard en een nieuw order aangemaakt, en dan kreeg ik het tweede boek alsnog toegestuurd twee dagen later.

Dat was eigenlijk mijn eerste gemengde ervaring met Amazon zelf na een aantal jaren en ik ben dus wel tevreden met de afhandeling. Waar ik meer gemengde ervaringen mee heb, is aankopen bij derde partijen die hun waar op de Amazon marketplace aanbieden. Ik zou adviseren alleen bij die derde partijen te kopen als het echt nergens anders te vinden is, en als het bedrag niet hoog is. Maar videokaarten zou ik er sowieso niet kopen.

• mescie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-01 12:11
Alternate is inmiddels meegegaan in de prijs, mocht je Amazon niet zien zitten.