Ik zoek een?
Nieuwe GPU.
Wat is je budget?
Vast budget heb ik niet, mjin comfortlevel ligt rond de €400.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb veel sympathie voor AMD, maar Nvidea is ook een optie.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Goed om weten is dat na de GPU ik me binnen dit en een jaar de CPU ook nog wel zie upgraden, en dat ik dan wellicht naar een Ryzen ga kijken.
Waarom wil ik upgraden?
De GPU begint hier en daar zijn leeftijd te tonen.
Ik game in 1440p en bij Assetto Corsa Competizione moet ik nu stevig inbooten op kwaliteit en moet ik zelfs de resolution scale omlaag halen om de frames stabiel te houden.
Voor de rest speel ik ook wel eens wat AAA games zoals Battlefield 5 en staat de Mafia 1 remaster ook op mijn wishlist.
In ieder geval: 1440p en 60FPS is genoeg voor mij. 4K en 144P zijn dingen waar ik niet echt op mik.
Ik heb eigenlijk een hele poos gewacht op de Nvidea en AMD kaarten maar die blijken nu uitendelijk toch niet zo makkelijk te verkrijgen. Daarnaast kan ik ze wel betalen maar ligt het toch iets boven mijn comfortlevel en denk ik dat ze momenteel ook wat overkill zijn misschien voor mijn eisen.
Ik zag net dat de Gigabyte 5700 XT Gaming OC in prijs gedaald is op Amazon en het kriebelt wel om gewoon die maar te kopen voor €350.
Iemand wat nuttige input?
Nieuwe GPU.
Wat is je budget?
Vast budget heb ik niet, mjin comfortlevel ligt rond de €400.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb veel sympathie voor AMD, maar Nvidea is ook een optie.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-6600K Boxed | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Moederborden | Asus Z170M-PLUS | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | XFX Radeon RX 480 GTR Black Edition 8GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Caviar Green WD10EARX, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair iCUE 220T RGB Tempered Glass Mid-Tower Smart Case Zwart | € 98,91 | € 98,91 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair Hydro H100i v2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ventilatoren | Corsair SP120 Quiet Edition, 120mm | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3200 CL14 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) Zwart | € 147,- | € 147,- |
| 1 | Solid state drives | Gigabyte NVMe SSD 1TB | € 109,90 | € 109,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 604,81 | ||
Goed om weten is dat na de GPU ik me binnen dit en een jaar de CPU ook nog wel zie upgraden, en dat ik dan wellicht naar een Ryzen ga kijken.
Waarom wil ik upgraden?
De GPU begint hier en daar zijn leeftijd te tonen.
Ik game in 1440p en bij Assetto Corsa Competizione moet ik nu stevig inbooten op kwaliteit en moet ik zelfs de resolution scale omlaag halen om de frames stabiel te houden.
Voor de rest speel ik ook wel eens wat AAA games zoals Battlefield 5 en staat de Mafia 1 remaster ook op mijn wishlist.
In ieder geval: 1440p en 60FPS is genoeg voor mij. 4K en 144P zijn dingen waar ik niet echt op mik.
Ik heb eigenlijk een hele poos gewacht op de Nvidea en AMD kaarten maar die blijken nu uitendelijk toch niet zo makkelijk te verkrijgen. Daarnaast kan ik ze wel betalen maar ligt het toch iets boven mijn comfortlevel en denk ik dat ze momenteel ook wat overkill zijn misschien voor mijn eisen.
Ik zag net dat de Gigabyte 5700 XT Gaming OC in prijs gedaald is op Amazon en het kriebelt wel om gewoon die maar te kopen voor €350.
Iemand wat nuttige input?