Hulp bij aanschaf laptop voor fotobewerking max €1300.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• M.Fdez
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-01-2021
Wat ga je met de laptop doen?
Ik zoek een laptop voor dagelijks gebruik waar ik ook makkelijk de programma’s illustrator en photoshop kan gebruiken.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik ga vooral veel gebruik maken van fotobewerkingsprogramma’s, maar gebruik het ook voor surfen/mailen.

Wat is je budget?

Mijn budget is max. €1300

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ik ben van plan om mij laptop vaak mee te nemen dus een beetje een lichte laptop zou fijn zijn, maar het is geen pré.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ik heb ontzettend veel research gedaan en ik zie door het bos de bomen niet meer! Ik zit te denken aan een HP of Lenovo laptop, maar sta open voor suggesties. Ik vind het belangrijk dat het een goede laptop is die jaren mee kan gaan en heb begrepen dat ik bij deze merken goed zit. Qua maat maakt het mij ook niet uit als het maar niet groter is dan 15inch.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Alvast dank😊

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikonfotograaf
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-04-2021
voor fotobewerken moet je kijken naar hoe goed het scherm is. Het scherm moet minimaal 100% sRGB kleuren kunnen weergeven voor een beetje fatsoenlijk fotoshoppen.

voor 1300 euro wordt het best lastig. Maar kijk eens naar de Dell xps-13 of de hp spectre x360.
die hebben ook 15 inch versies maar die vallen waarschijnlijk net buiten het budget.

dit zijn gewoon goede zakelijke laptops waarbij erg veel aandacht is besteed aan het uiterlijk. ze zijn ook licht en maken niet teveel lawaai. bovendien hebben ze goede schermen. de dell xps 15 is een veelgebruikte laptop onder fotografen. de hp spectre x360 is eigenlijk de hp tegenhanger van een dell xps 13 of xps 15.

beide gewoon goede strakke, lichte laptops met goede schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Fdez
Heel erg bedankt voor je reactie ik zal naar deze laptops kijken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Fdez
@nikonfotograaf moet ik hierbij ook kijken naar een intel i7 processor of is een i5 ook goed genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikonfotograaf
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-04-2021
Ik bedoelde 100% sRGB.(ik had 10% gezegt, dat was een typefout kwam ik net achter)

Hier nog een snellere comparison op youtube (niet mijn filmpje voor de duidelijkheid) tussen de xps 13 en de hp spectre 360 13 inch, De spectre 360 heeft ook een touchscreen met pen als je dat handig mocht vinden.

YouTube: DELL XPS 13 2020 vs HP Spectre X360 - Which One is the Best?

YouTube: Dell XPS 13 2-in-1 7390 vs HP Spectre x360 13T: Which is better?

[ Voor 80% gewijzigd door nikonfotograaf op 15-11-2020 07:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burning
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-10 15:45
De XPS lijn van Dell zijn mooi maar gezien het verschil in performance tussen Ryzen Laptops is Intel moeilijk aan te raden, verstandiger om een Ryzen laptop te zoeken. Die zullen een stuk beter presteren voor het geld. Mooie scherm is wenselijk, maar met de gemiddelde IPS en een calibrator kom je ver genoeg voor web werk. Hangt dus een beetje af of er veel geprint word of daar veel aandacht aan moet worden besteed.

Je kunt tenslotte altijd een scherm aanschaffen maar een te langzame laptop upgraden zit er vaak niet in, en calibreren moet je toch altijd voor zoiets als print.

Verder is kijken maar wat de nieuwe ARM MacBooks doen ook interessant, die kunnen de markt nog wel eens opschudden als wat Apple zegt klopt. High end presentaties in een fanless 13 inch Air chassi met 15 uur battery life en een goed scherm, die tikt wel veel boxes voor wat je wil. Als het goed is komen de reviews daar deze week van uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Burning op 15-11-2020 10:09 ]

Pagina: 1