Trump wil betaald online videokanaal beginnen. But why?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:51
nieuws: Gerucht: Trump wil betaald online videokanaal beginnen

Nu ben ik ernstig benieuwd wat jullie motivatie is om dit artikel te schrijven. Waarom is dit een goed idee, vind je Arnoud? In het artikel begint het meteen met een nieuw gerucht. Goed dat jullie dat zo snel melden, maar anonieme bronnen... in de US of A hebben ze daar zelf niet zo heel veel mee, en ik snap wel waarom dat is.

Dan een discussie over het aantal beschikbare details. Wordt een kort gesprek, want die zijn er niet. Dan volgt er een stuk waarin Trump een podium wordt gegeven om Fox News af te kraken. 'Vindt' is leuk, maar een tegengeluid dus wederhoor is er niet te bespeuren.

Officieel commentaar... Trump heeft nog niet gereageerd. Zegt dat niet al voldoende, als zelfs de man die aandacht besteedt aan alle kleine en grote dingen waar politiek/economisch gewin uit te halen valt, hier (nog) niks over heeft gezegd? Dit artikel voegt naar mijn mening echt bijzonder weinig toe zo zonder fundering.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik vraag me vooral af wat zo'n artikel zonder enig "technisch" nieuws op Tweakers doet. Dit is meer iets voor de Telegraaf ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Zeker gezien de reacties onder het artikel, het is echt graven naar iets van technisch inhoudelijk commentaar.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Racing_Reporter
Verder wilde ik Arnoud Wokke best taggen, maar een @tje werkte niet lekker. Misschien is het @Verwijderd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:44
Dit is de juiste ;) @arnoudwokke

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:04

g0tanks

Moderator CSA
Racing_Reporter schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:12:
Verder wilde ik Arnoud Wokke best taggen, maar een @tje werkte niet lekker. Misschien is het @Verwijderd ?
Klik op de naam van de redacteur naast het artikel. Op die pagina staat dan zijn of haar gebruikersnaam op het forum. In dit geval is het @arnoudwokke

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
En ik maar denken dat Tweakers.net net had aangekondigd dat de focus op 'hardere' content zou komen te liggen voor de echte 'techliefhebber'. Krijgen we dit soort artikelen 8)7
We hebben ervoor gekozen om Tweakers terug naar de kern te brengen en te kiezen voor de echte techliefhebber.
plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de echte techliefhebber

[ Voor 6% gewijzigd door CyberMania op 12-11-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
Ah verdeurie, ik zat nog te rommelen met @arnoud wokke, helemaal nooit gedacht aan die spatie weghalen en dan kijken wat er gebeurt. Anyway, hij dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 13:08
Helemaal eens: er zijn eerder berichten geplaatst met meer politieke focus dan technologische en dat levert elke keer niets dan poep op in de reacties. Maar deze is zo ongeveer het toppunt. Dan ook nog eens gebaseerd op een gerucht, en zonder ook maar enig detail of technologische specificaties of feiten.

De reacties zijn totaal niet van waarde, de sfeer is slecht, de inhoud van het artikel minimaal... Dit is totaal niet wat Tweakers moet zijn volgens mij.

Ter info: geen Trump-supporter, als het over Biden, Putin of Rutte zou gaan precies hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De reacties onder het nieuwsitem zijn een dieptepunt. Er is nauwelijks iets interessants te lezen en ik heb zelden zo veel reacties naar -2 moeten zetten vanwege grensoverschrijdend gedrag. Ook de moderaties gaan veel kanten op maar veelal niet de goede.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

misterTweakers schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:34:
Ik vraag me vooral af wat zo'n artikel zonder enig "technisch" nieuws op Tweakers doet. Dit is meer iets voor de Telegraaf ofzo.
Het is 'online'.

Vroeger was dat technieuws, of dat nog steeds zo is betwijfel ik ook een beetje, van de andere kant als Netflix en NPO technieuws zijn met alles wat ze online doen, waarom zou een kanaal van Trump dat dan niet zijn? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 13-11-2020 12:32 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Bor schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:47:
De reacties onder het nieuwsitem zijn een dieptepunt. Er is nauwelijks iets interessants te lezen en ik heb zelden zo veel reacties naar -2 moeten zetten vanwege grensoverschrijdend gedrag. Ook de moderaties gaan veel kanten op maar veelal niet de goede.
Vooral dit stoort mij. Ik kom vrijwel geen reacties tegen die ingaan op het technologisch aspect / oververzadigde markt etc.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Marzman schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:53:
[...]

Het is 'online'.

Vroeger was dat technieuws, of dat nog steeds zo is betwijfel ik ook een beetje, van de andere kant als Netflix en NPO technieuws zijn met alles wat ze online doen, waarom zou een kanaal van Trump dat dan niet zijn? :)
Dan had ik een wat diepgaander artikel verwacht, en niet van persoon X start misschien (volgens bepaalde anonieme bronnen) dienst Y.

Je kan je afvragen inderdaad wat je hier allemaal over Netflix en de NPO moet willen lezen. Ik hoef hier bijvoorbeeld niet te lezen dat er nieuwe series aankomen, maar ik vind het wel interessant als deze bedrijven voor een bepaald probleem een nieuwe techniek gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Arnoud heeft een paar dagen vrij. Dat de zo'n beetje machtigste man van de wereld (wat je daar ook van vindt) mogelijk een eigen online betaald streamingkanaal wil beginnen is op zich nieuws natuurlijk. En we schrijven hier regelmatig over online diensten, ook zonder technische insteek. Helaas zijn er nog weinig details en is er weinig duiding toe te voegen. Erg uitgebreid is het gerucht niet, bij de bron. Dat laatste maakt dat het geen sterk onderwerp is, al snap ik de keuze om het te brengen en valt het ook gewoon binnen de nieuwskeuze zoals we die maken op de redactie. Dat er zo op gereageerd wordt zou los van de nieuwskeuze moeten staan. We moeten voorkomen dat we nieuws niet gaan brengen uit angst voor de comments die er op komen. Daarbij is het extra jammer dat de info uit de bron mager is. Als de WSJ over dit gerucht had geschreven met details dat Trump al serverparken heeft gehuurd, cdn's had geregeld, enz. was het beter te onderbouwen geweest.

• Racing_Reporter
@arnoudwokke We zien nog geen reactie van je in dit topic! Waarschijnlijk heb je het gewoon druk maar toch zijn wij benieuwd naar je gedachtengang,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het komt op mijn ook sterk over als een clickbait artikel. Trump gaat views genereren en video streamen valt onder tech dus we kunnen er wel een wazig artikeltje over plaatsen zonder enige inhoud of onderbouwing.

Dat je de afweging maakt als redactie snap ik, dat je hier op uit komt niet :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:20

arnoudwokke

Redacteur
@olaf heeft al gereageerd, ik zag er weinig heil in om dezelfde argumenten aan te dragen. Dat is toch een soort dubbelposten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing_Reporter
arnoudwokke schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:24:
@olaf heeft al gereageerd, ik zag er weinig heil in om dezelfde argumenten aan te dragen. Dat is toch een soort dubbelposten :)
Huh? Laat je ook in het echt niks van je horen als je in persoonlijk ergens voor wordt uitgenodigd, puur omdat iemand anders eenzelfde soort verhaal heeft? :P Dit ervaar ik als een zwaktebod, goeiendag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
Olaf schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:58:
Arnoud heeft een paar dagen vrij. Dat de zo'n beetje machtigste man van de wereld (wat je daar ook van vindt) mogelijk een eigen online betaald streamingkanaal wil beginnen is op zich nieuws natuurlijk. En we schrijven hier regelmatig over online diensten, ook zonder technische insteek. Helaas zijn er nog weinig details en is er weinig duiding toe te voegen. Erg uitgebreid is het gerucht niet, bij de bron. Dat laatste maakt dat het geen sterk onderwerp is, al snap ik de keuze om het te brengen en valt het ook gewoon binnen de nieuwskeuze zoals we die maken op de redactie. Dat er zo op gereageerd wordt zou los van de nieuwskeuze moeten staan. We moeten voorkomen dat we nieuws niet gaan brengen uit angst voor de comments die er op komen. Daarbij is het extra jammer dat de info uit de bron mager is. Als de WSJ over dit gerucht had geschreven met details dat Trump al serverparken heeft gehuurd, cdn's had geregeld, enz. was het beter te onderbouwen geweest.
Dan ga ik hier maar op in, aangezien dit blijkbaar de heersende gedachte is op de redactie. Bij het bold gedeelte zouden je alarmbellen al moeten gaan rinkelen.

1. Het gerucht is gewoon bijzonder beperkt, niet 'niet erg uitgebreid'. Laten we het noemen zoals het is.
2. De keuze om het te brengen had al afgevallen moeten zijn als je het artikel niet kan aankleden. Dit is een kapstok zonder een jas en andere kleding erop.
3. Nieuws niet brengen uit angst voor comments, dat zegt helemaal niemand hier. Het is wel zo dat het commentaar echt beneden peil is, maar dat wordt ook ingegeven door de inhoud. Geef goede inhoud, dan geef je mensen zaken om op in te gaan. Niet alleen voor de redactie in zijn algemeen maar ook voor het publiek geldt: if you pay peanuts, you get monkeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
Vijf dagen verder... Begin ik mij toch bijna af te vragen of een journalistiek gesprek wel mogelijk is?

• Racing_Reporter
Man man man. Misschien denk je dat het weggaat als je er niet op terugkomt, maar dit heeft toch wel echt tragische vormen aangenomen :X Tot zover de wederhoor.

[ Voor 8% gewijzigd door Racing_Reporter op 26-11-2020 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:27

mrc4nl

Procrastinatie expert

Racing_Reporter schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:34:
Man man man. Misschien denk je dat het weggaat als je er niet op terugkomt, maar dit heeft toch wel echt tragische vormen aangenomen :X Tot zover de wederhoor.
Maar wat had je nu dan wel verwacht?

Blijkbaar heeft de redactie een artiekel geschreven zonder er veel bij na te denken.(met name de nieuwswaarde gezien het alleen maar vage geruchten zijn zonder substantiële inhoud)

En hebben we daarvoor een soort van excuus waarin de redactie de keus probeerde goed te praten.

Het is misschien niet het antwoord wat je wil,maar denk niet dat je een betere gaat krijgen :z

ora et labora

Pagina: 1