Ik heb momenteel een bestelling klaar staan voor een Ryzen 5 5600x. Tegen dat ik die heb zal het nog eventjes duren dus ben momenteel wat aan het kijken naar de andere componenten die ik zal moeten upgraden. Ik kom immers van een intel i5 4670k dus Moederbord/RAM zal ook een upgrade nodig hebben.
Huidige build
Ik zoek een?
Ik zoek volgende onderdelen om te upgraden:
Het moederbord is volgens mij wel vrij qua goed prijs/kwaliteit en voldoet aan mijn noden. De RAM ben ik niet 100% zeker of deze een goede keuze is. Voor de koeling heb ik de S variant van de D15 genomen omdat die in mijn huidige case past.
De PSU ben ik niet zeker of deze al nodig is aan een upgrade. Momenteel werkt deze nog perfect en heb er nog geen al te grote problemen mee gehad. Enkel recent bij het spelen van Microsoft Flight Simulator 2020, viel mijn PC uit wat waarschijnlijk te wijten is aan mijn PSU. Maar mijn PC is momenteel niet echt geschikt om dat spel te spelen, dus waarschijnlijk werd mijn systeem tot het uiterste gepushed. Toch zou ik wel al eentje op het oog willen hebben voor moest deze toch falen.
Wat is je budget?
Qua budget wil ik ongeveer in de buurt blijven van de componenten die ik momenteel gekozen heb. Mag wel eventueel wat duurder (of goedkoper uiteraard). Voor de PSU zie ik een prijs rond de €100 als maximum.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voornamelijk om op te gamen. Momenteel nog geen nood om mijn gtx 1070 te upgraden, maar ik merk wel dat mijn CPU wat achterop geraakt.
Ik zou wel graag wat OC'en, waarvoor het moederbord wel geschikt is volgens mij. Verder wil ik gewoon een stabiel systeem waarvan de nieuwe componenten zeker 3 jaar meegaan. Ik hoef niet het beste, gewoon goede performantie op dit moment dat niet te duur is.
Wat is jullie mening over de componenten die ik gekozen heb? Indien jullie betere opties kennen, laat gerust een reactie achter!
Huidige build
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-4670K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-Z97P-D3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming (rev 1.0) | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Corsair Carbide 100R Silent Edition | € 58,90 | € 58,90 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 30,- | € 30,- |
1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX313C9FBK2/16 | € 77,56 | € 77,56 |
1 | Voedingen | Cooler Master GM G650M | € 87,- | € 87,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 108,90 | € 108,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 362,36 |
Ik zoek een?
Ik zoek volgende onderdelen om te upgraden:
- Een moederbord die Zen 3 ondersteund (bij voorkeur B550 of x570 chipset)
- Goede prijs/kwaliteit RAM die snel genoeg is voor mijn aankomende 5600x
- Een goede koeling aangezien ik wat OC'ing zou willen doen
- Eventueel een nieuwe PSU
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 Pro | € 159,- | € 159,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15S | € 71,05 | € 71,05 |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16 | € 69,90 | € 69,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 299,95 |
Het moederbord is volgens mij wel vrij qua goed prijs/kwaliteit en voldoet aan mijn noden. De RAM ben ik niet 100% zeker of deze een goede keuze is. Voor de koeling heb ik de S variant van de D15 genomen omdat die in mijn huidige case past.
De PSU ben ik niet zeker of deze al nodig is aan een upgrade. Momenteel werkt deze nog perfect en heb er nog geen al te grote problemen mee gehad. Enkel recent bij het spelen van Microsoft Flight Simulator 2020, viel mijn PC uit wat waarschijnlijk te wijten is aan mijn PSU. Maar mijn PC is momenteel niet echt geschikt om dat spel te spelen, dus waarschijnlijk werd mijn systeem tot het uiterste gepushed. Toch zou ik wel al eentje op het oog willen hebben voor moest deze toch falen.
Wat is je budget?
Qua budget wil ik ongeveer in de buurt blijven van de componenten die ik momenteel gekozen heb. Mag wel eventueel wat duurder (of goedkoper uiteraard). Voor de PSU zie ik een prijs rond de €100 als maximum.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voornamelijk om op te gamen. Momenteel nog geen nood om mijn gtx 1070 te upgraden, maar ik merk wel dat mijn CPU wat achterop geraakt.
Ik zou wel graag wat OC'en, waarvoor het moederbord wel geschikt is volgens mij. Verder wil ik gewoon een stabiel systeem waarvan de nieuwe componenten zeker 3 jaar meegaan. Ik hoef niet het beste, gewoon goede performantie op dit moment dat niet te duur is.
Wat is jullie mening over de componenten die ik gekozen heb? Indien jullie betere opties kennen, laat gerust een reactie achter!