• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-03 11:50

Martijn02

/* No Comment */

Topicstarter
Ik zat net weer eens te kijken naar de foto's in het Digitale fotocamera-foto's draadje te kijken, en daarna naar mijn eigen vakantiefoto's en toen kreeg ik het idee dat mijn foto's wat minder detail tonen.

Voorbeeld: plaatje (1530 kb)

Deze foto is genomen in de Handmatige mode met automatsche witbalans en de hoogste kwaliteit.

Als ik kijk in de lens van de camera Lijkt er een beetje vet of andere troep op te zitten. Hoe krijg ik dat het beste schoon? iemand ervaring? Het lensje is nogal klein, met je vingers kom je er niet echt bij.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 17:22
geen idee, maar woow.. mooi gebied.

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Topicstarter
[Off-topic]
Da's de Verdon, zuid frankrijk, ff boven st-tropez. Van die rotsen daar beneden daar beneden kon je zwemmen en springen :9~ was echt heel gaaf. en heerlijk fris :)
[/Off-topic]

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-03 13:08

Petuhr

FreeBSD

Zou ff langs een fotowinkel fietse en daaro vragen of ze er wat voor hebben...

Btw: welke Ixus is dit?

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Topicstarter
De gewone "Digital IXUS" (S100)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Je foto lijkt overbelicht, daar ligt het waarschijnlijk aan.
Weet je nog in welke Exp. hij stond?

edit:

Het kan wel zijn dat je lens stoffig is geworden of zo, in dat geval kan je voor een boel geld een microfibre doekje en andere hulpmiddelen kopen bij de betere fotozaken om je lens schoon te vegen. Voor meer advies moet je toch daar zijn

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Topicstarter
Exp was (gewoon) 0

Nee er zit echt een soort vetvlek op, alsof iemand er met zijn vingers heeft aangezeten, als je goed kijkt kan je ook een (stukje van een) vingerafdruk zien.

Ik zat te denken aan een wattestaafje met een beetje wasbenzine ofzo? of is dat een *heeel* slecht idee? geen idee wat het doet met je lens, maar als die van glas is, wat ik wel denk zou hij dat moeten kunnen hebben, toch ?

Iemand? ervaring?

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zaterdag 11 augustus 2001 21:28 schreef Martijn02 het volgende:
Exp was (gewoon) 0

Nee er zit echt een soort vetvlek op, alsof iemand er met zijn vingers heeft aangezeten, als je goed kijkt kan je ook een (stukje van een) vingerafdruk zien.

Ik zat te denken aan een wattestaafje met een beetje wasbenzine ofzo? of is dat een *heeel* slecht idee? geen idee wat het doet met je lens, maar als die van glas is, wat ik wel denk zou hij dat moeten kunnen hebben, toch ?

Iemand? ervaring?
Zou je dat riskeren? Gewoon zo'n doekje kopen en schoonpoetsen lijkt me beter.

Door je post ben ik ook even aan het kijken geweest. Moet nu zelf ook eentje kopen :P

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Topicstarter
een ixus? of een doekje? :)

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:10
In de manual van m'n G1 staat het volgende... Gebruik naait synthetische reinigingsmiddelen.. Gebruik een lensblazer (wat dat ook moge zijn) en verwijder het resterende vuil voorzichtig met een zachte doek.

Als je volgens mij een beetje ademt op de lens en daarna gebruik je een doekje dan komt het wel goed. Anders idd eff wegbrengen. :)

Die Wasbenzine zou ik zeker niet gebruiken!

• Snijkoek
  • Laatst online: 14-03 15:59

Snijkoek

Metal up your ass

Wasbenzine is veel te agressief voor je behuizing. En het risico dat je wasbenzine op je behuizing krijgt lijkt mij net even te groot. Ik zou het bij m'n eigen camera iig nooit doen.

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Topicstarter
ok ok ok, slecht idee dus... hmmm maandag maar eens even langs de fotoshop... (hmmm ik ken dat woord ergens van :)) toch blij dat k het even gevraagd heb...

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Topicstarter
FF langs de combifoto geweest, daar hadden ze een soort doekjes met lenzenrijniger er in, werkt best handig, het vet lost op, en de lens wordt mooi verzorgt.

Een pakje koste 7,50 en daar zitten 6 doekjes in (die je helaas maar een keer kan gebruiken, en ze zijn ongeveer 100 keer groter dan de ixus-lens, wat eigenlijk bestwel zonde is)

Maar het werkt wel, voortaan beter oppassen met vingers op het lensje

• kmf
  • Niet online

kmf

Op woensdag 15 augustus 2001 17:06 schreef Martijn02 het volgende:
FF langs de combifoto geweest, daar hadden ze een soort doekjes met lenzenrijniger er in, werkt best handig, het vet lost op, en de lens wordt mooi verzorgt.

Een pakje koste 7,50 en daar zitten 6 doekjes in (die je helaas maar een keer kan gebruiken, en ze zijn ongeveer 100 keer groter dan de ixus-lens, wat eigenlijk bestwel zonde is)

Maar het werkt wel, voortaan beter oppassen met vingers op het lensje
Was het helemaal vergeten... moet morgen maar snel een doekje kopen.

Maarre... kan je die dingen niet gewoon knippen of zo?

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb net een microfibre doekje van Hama (niet hema) gekocht voor een 10tje. Werkt perfect.

Gaat gewoon zeer lang mee, en als ie toch vies wordt kan ie gewoon mee in de wasmachine. Misschien dat ik ie ook voor m'n monitor kan gebruiken :)

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 15:01

DeFeCt

je wéét toch

* DeFeCt was ook in de verdon met een ixus :)

Zal na het weekend ook ff wat verdon plaatjes posten, was erg gaaf

Flickr

Verwijderd

Het lijkt net of je de digitale zoom hebt gebruikt. Als dat niet zo is dan moet je toch maar terug of probeer nog zo'n fotot te maken en dan de camera op oneindige modus zetten (zelfde knop als de macro functie).

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Topicstarter
DeFeCt: Waar wou je ze neerzetten ? Dan zet ik er ook nog een paar andere van mij bij. Dit was niet de canyon, maar een stuwmeer even verder stroomafwaards aan onze camping Vanaf dat rotsje rechtsonder kon je zwemmen, heerlijk :)

Nee, ik heb geen digitale zoom gebruikt, ik heb het idee dat als ik toch een foto ga oprekken dat ik dan beter kan doen met photohop oid, volgens mij zitten daar betere algorithmes in.

En teruggaan, graag, alleen is het zo'n eind rijden... pfff :) Ik zal in de toekomst eens ergens een shotje met en zonder oneindig mode maken.
Pagina: 1