Matige wifi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• HugoTweakert
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-11-2020
Mijn vraag
Ik heb een nieuwbouwhuis en heb een KPN abonnement (glasvezel) met de standaard 100 Mbit down. Ook gebruik ik de gewone modem van KPN. Beneden gewoon goede wifi.

Op de eerste verdieping en de zolder heb ik goedkope draadloze routertjes ingesteld als AP zodat ik overal goede wifi heb. Op zolder heb ik een PC bekabeld aangesloten en zoonlief heeft op de eerste verdieping een PS4 bedraad aangesloten.

Ik merk dat de wat goedkopere telefoons en tablets (prima Samsungs maar geen allernieuwste modellen meer) op de eerste verdieping en zolder wat wifi problemen hebben. Ook wil mijn PC wel eens wat trager zijn als zoonlief online zit te spelen op zijn PS4.

Nu twijfel ik hoe ik het op kan lossen. Moet ik gaan voor een hogere snelheid bij KPN, moet ik wellicht wat betere en duurdere routertjes plaatsen of wordt het zo duur dat er betere telefoons en tablets moeten komen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:37
Een mooi begin zou zijn om eens te beginnen met welke goedkope routertjes je gebruikt en hoe je deze hebt ingesteld.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@HugoTweakert welkom op Tweakers.

Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Welke apparatuur gebruik je allemaal?
- Hoe ziet het netwerk aan elkaar geknoopt?
- Welke instellingen gebruik je? (Frequentie e.d.)
Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:16

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

KPN bied tegenwoordig goeie wifi ap's aan dit werkt allemaal mooi samen met het modem. misschien een optie voor je om naar te kijken.
https://www.kpn.com/internet/wifi/superwifi.htm

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.