Vraag

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:45
Ik zoek een?
Smartwatch die werkt op zowel iOS en Android. Ik heb momenteel privé een Samsung S10 waarvan de batterij echt om te janken is (gebruik ik dual-sim met privé en zakelijke sim). Van kantoor heb ik een iPhone 7, maar deze gaat op termijn vervangen worden (helaas geen ETA) door een iPhone 11. Ik twijfel nog sterk of ik zelf een nieuwe Android (FTW) koop of de iPhone 11 dual-sim ga gebruiken. Vandaar zoek ik een smartwatch die goed (genoeg) werkt op iOS én Android, zodat ik niet geheel vast zit aan één van die twee OS-en.
Overigens als een bepaald horloge erg overtuigend is, dan wil ik op zich al op voorhand een keuze maken. Maar liever houd ik de vrijheid (stel, ik ga weg bij mijn werkgever, dan wil ik sowieso terug naar Android kunnen).

Wat is je budget?
Max. €450

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil notificaties kunnen zien van de verschillende apps. Daarnaast is Spotify erg belangrijk (liefst zonder telefoon) en wil ik stappen tellen. Hardlopen met GPS is een pré. Hartslag e.d. is leuk, maar niet verplicht. Bellen zie ik als gimmick waarmee ik iets teveel op Knight Rider lijk.
Uiterlijk van het horloge vind ik erg belangrijk...

Wat heb je zelf al gevonden?
Fossil vind ik de mooiste horloges hebben. Helaas draait het nieuwste model nog steeds op de 3100 soc. TicWatch Pro is een optie (liever RVS kleur, maar goed). De Galaxy Watch ziet er prima uit (met stalen band). Lijkt ook goed te werken, maar ben altijd huiverig voor Tizen en de afhankelijkheid van Samsung. Apple Watch (SE) is natuurlijk een heel ander design, maar ergens trekt me dat ook wel.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil graag weten welke smartwatch het beste bij mijn situatie zou passen (graag op basis van ervaringen) en zien of ik bepaalde alternatieven mis. En misschien gaat het ook wel om welk smartwatch OS het beste werkt met alle smartphone OS-en.

Beste antwoord (via barrymossel op 13-11-2020 18:20)

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-09 00:37

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Bij een Applewatch moet je een iPhone hebben, de rest kan op beide OS gebruikt worden.

Review QNAP TS-230 NAS

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:02
Ik heb een Garmin Fenix 6, en bevalt perfect, je kunt Spotify muziek er naartoe syncen. Een van mijn vrienden heeft een Samsung Watch (2de generatie) gekoppeld aan een Oneplus telefoon, en is er helemaal blij mee. Mijn vrouw heeft een Apple Watch gekoppeld aan haar iPhone en is er ook blij mee.
alle drie smartwatches doen wat jij wil, maar alleen die van Samsung en Garmin koppel je aan alle gangbare telefoons volgens mij.
Daarnaast speelt nog een stukje uiterlijk mee, en ik vind sommige Samsung watch en Garmin modellen toch wel echt een stukje stoerder ogen dan een glad gepolijste Apple watch.
Ik zou zeker in de winkel kijken en voelen, een horloge is ten slotte ook een sieraad wat je de hele dag op je lichaam draagt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-09 00:37

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Bij een Applewatch moet je een iPhone hebben, de rest kan op beide OS gebruikt worden.

Review QNAP TS-230 NAS