Toon posts:

systeem dood ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een nieuw systeem in elkaar gezet, met mobo jetway618AS. Alles netjes aangesloten en vol verwachting ingeschakeld. Wat denk je ?? ..... niets, noppes,geen enkel geluid. :( :(
Is het de voeding die het niet doet of ligt het aan het mobo??? Kun je dit op een of andere manier checken ???

Jan

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:07
Als de schijven/fans enzo ook niet aan gaan, dan ligt het waarschijnlijk aan de voeding.. Soms zit er zo'n schakelaartje achterop de voeding.. heb je dat aan staan?

Verwijderd

Topicstarter
Zit geen aan- uit schakelaar aan voeding, paarse draad die in stekker op mobo zit geeft wel 5 volt af, zoals het hoort.

Verwijderd

Powerbutton goed aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Powerbutton zit goed op mobo.(intussen wel 5 keer gecheckt :( ) De button ook afzonderlijk doorgemeten en de knop op de kast functioneert ook goed. Het moet dus volgens mij aan het mobo liggen.

Verwijderd

Check alle stekkertjes die naar het mobo lopen (aan/ uitschakelaar , power led, reset knop, etc)
En alle jumper instellingen...

succes

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
moet je ff kijke op de kabel van de voeding... er zit tussen alle zwarte draden een ander (dun) draadje, verbind dat draadje door met 1 van de zwarte draden (met paperclip ofzo).... gaat de fan van de voeding nu draaien, dan is de voeding iig niet kaduuk

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk alles weer af te koppelen en het mobo (met de processor) dmv de aan-uit knop op te starten. Geen overige ballast, zoals harde schijven, leds, etc..

Verwijderd

Topicstarter
TNX LoOneY, zal ik meteen proberen :)

Jan

Verwijderd

Topicstarter
Geen dun draadje te bekennen. Het betreft hier een 300W voeding. Ik heb wel een groene draad met als bijschrift "PS-on" en een grijze met als bijschrift "PG". Bedoel je de groene draad ??

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Kijk even of je de cpufan wel in de cpufan aansluiting hebt gedaan ( dus geen normale fan aansluiting op je bord) want dan start ie dus niet.
Is een beveiliging, zodat je niet je CPU verfikt door geen cpu fan aan te sluiten.

Maar er zijn natuurlijk legio dingen waar het aan kan liggen, maar dit is een veel voorkomende.
succes !!

Verwijderd

Topicstarter
CPUfan zit goed. Het betreft een Spire 5E32B3 cooler. Ik zal nog even kijken of die meer dan 350 mA trekt, want dan zou de aansluiting het niet kunnen trekken volgens specificaties mobo

Verwijderd

Topicstarter
Trekt volgens leverancier 170 mA, dat zou dus goed moeten zitten..

Verwijderd

Ahum

zit de connector van je AAN/UIT switch op het moederbord aangesloten?

Niet een pinnetje er naast of zo (of is de draad kaduk?)

;)

Verwijderd

Topicstarter
Connector zit goed, systeemprutser. De powerswitch zelf is ook in orde.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
die jetway terug brengen wat een &@^#&@# bord
drukte er een keer een P3 op socket dicht
breekt meteen de zooi af
mobo gelijk terug en ik geruild voor een asus

asus roels >:) dan maar wat meer geld maar wel meer kwaliteit

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:19

K-Jay

Klaas Jan

Zit de clear-CMOS jumper misschien verkeerd? Dan doet-ie ook niks...

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Verwijderd

Topicstarter
Die jetway gaat dus zeker terug als dat de boosdoener is, maar dan moet ik eigenlijk wel zeker weten of het aan de voeding of aan het mobo ligt.

Verwijderd

heb je het stekkertje van je power schakelaar al eens omgedraaid?????

Verwijderd

Topicstarter
Clear CMOS jumper staat goed, maar thx voor de tip. Begin wel steeds meer te twijfelen aan die Jetway :r

Verwijderd

Topicstarter
Heb stekkerje net omgedraaid. Helpt geen fluit :( :( Zou eigenlijk ook niet moeten, want power button zorgt alleen maar voor doorkoppeling t.p.v stekkertje.

• happy3736
idd jetway is bagger zie vorige post

leg 150 bij en koop een asus ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Okay happy 3736, maar zou toch wel graag boel morgen werkend willen hebben, en dit mobo heb ik nu eenmaal..

• happy3736
Op zaterdag 11 augustus 2001 19:44 schreef Faber het volgende:
Okay happy 3736, maar zou toch wel graag boel morgen werkend willen hebben, en dit mobo heb ik nu eenmaal..
gewoon blijven proberen
alleen vid kaart erin mem cpu en dan de power knop d'r aan

had er een p3 667 op gezet die wou ook nie hoger dan 500 Mhz dan kresjde alles maarja

is er geen jetway forum ofzo?
doet hij helemaal niks?
geen piep geen lampje ?
voeding niet even aan?

• Sine
  • Laatst online: 21:25
Op zaterdag 11 augustus 2001 19:46 schreef happy3736 het volgende:

[..]

gewoon blijven proberen
alleen vid kaart erin mem cpu en dan de power knop d'r aan

had er een p3 667 op gezet die wou ook nie hoger dan 500 Mhz dan kresjde alles maarja

is er geen jetway forum ofzo?
doet hij helemaal niks?
geen piep geen lampje ?
voeding niet even aan?
Anders ff een andere voeding proberen ?

of je voeding testen door het power on draadje aan massa te hangen

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie net dat er een draadje van de voeding niet goed met de stekker verbonden is. Ik probeer dit even in orde te maken. Dit zou het best eens kunnen zijn. Later meldt ik me wel weer even. Bedankt voor alle tips en suggesties

Jan

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Oke, verder is het best mogelijk dat het aan het mobo ligt, hier een tijdje geleden een mobo gehad van iemand (hij had troubles zelf ff gekeken wat er mis mee was) en die gaf ook geen enkele reactie dat was btw een Asus p5a, hij heeft hem teruggebracht naar de winkel waar hij hem heeft gekocht (plaatselijke computerboer btw), werd gestuurd naar Asus en kreeg een goede terug. Met de service van Asus is dus ook niets mis :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Hiep Hoi, hij doet het!! >:) Alles draait naar behoren. Alleen de CPU-temperatuur lijkt me wat hoog (68 graden :? ) Het betreft een pentium 933 gekoeld door een spire 5E32B3. Toch maar een ander koelertje erop zetten ??

In ieder geval bedankt voor al jullie hulp en suggesties.

Jan

• Sine
  • Laatst online: 21:25
Op zaterdag 11 augustus 2001 20:29 schreef Faber het volgende:
Hiep Hoi, hij doet het!! >:) Alles draait naar behoren. Alleen de CPU-temperatuur lijkt me wat hoog (68 graden :? ) Het betreft een pentium 933 gekoeld door een spire 5E32B3. Toch maar een ander koelertje erop zetten ??

In ieder geval bedankt voor al jullie hulp en suggesties.

Jan
68 Graden ???

oei dat is veel
stressed ??

die van mij (ook een p3 933)
is nu 31 graden met een boxed cpu fan op 7 volt

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nieuw koelertje geplaatst. Systeempje loopt nu met een CPU-temperatuurtje tussen de 41 en 47 graden. Hier kan ik het wel mee doen geloof ik. :) :)

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

Ik heb hetzelfde gehad.
Bij mij lag het aan het geheugen: omgewisseld en draaien met die hap!*D

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Op zaterdag 11 augustus 2001 18:57 schreef Faber het volgende:
Geen dun draadje te bekennen. Het betreft hier een 300W voeding. Ik heb wel een groene draad met als bijschrift "PS-on" en een grijze met als bijschrift "PG". Bedoel je de groene draad ??
sorry voor late reactie, maar da is em

hoeps, te laat :D veel plezier nog met je systeem.... ( :o wat ben ik toch 'n prutser)

If it ain't broke, fix it till it is...

Pagina: 1