Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Check of het past

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cas104010
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-07 20:33
Mijn vraag
Ik heb een paar dagen geleden een moederbord gekocht. Namelijk de MSI B450M PRO-VDH Max (pricewatch: MSI B450M PRO-VDH Max) en ik wil een goedkope ssd/nvme kopen

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI B450M PRO-VDH Max
Ik heb voor hdd een gebruikte 960GB 3,5" schijf. Denk niet dat het heel veel uitmaakt maar dacht dat ik zeg het even.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de Kingston A2000 250GB (NVME denk ik) gevonden. (pricewatch: Kingston A2000 250GB)
Een Kingston A400 2,5" 240GB (SSD) (pricewatch: Kingston A400 2,5" 240GB)

Zou de Kingston opslag op het MB passen of zou ik toch beter voor een SSD kunnen gaan?

Beste antwoord (via Cas104010 op 12-11-2020 15:22)

• GoldenLeafBird
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-11 11:47
Ik weet wat je bedoeld, maar het zou fijn zijn als je iets secuurder bent met je terminologie.

Beide gelinkte producten zijn SSDs van Kingston. Jouw vraag zoals ik hem begrijp is:
Past deze: https://tweakers.net/pric...kingston-a2000-250gb.html ?

Het antwoord daarop is ja. Het moederbord dat je gekocht hebt (https://tweakers.net/pric...si-b450m-pro-vdh-max.html) heeft en M.2 slot.

Voor wat terminologie:
SSD: Solid State Disk, opslag op chips. Een harde schijf heeft bewegende delen, solid state niet. Dit is dus de manier hoe het opslagmedium werkt.
NVME: NVM Express, dit is een signaleringstechniek (of interface) waarmee de SSD werkt. Naast NVME wordt SATA veel gebruikt. Het zijn beide technieken om hetzelfde te bereiken, namelijk je SSD laten communiceren met de rest van je systeem. NVME is nieuwer en kan sneller zijn dan SATA. De https://tweakers.net/pric...2-komma-5-inch-240gb.html die je ook linkte werkt via een SATA interface, de A2000 via een NVME.

Hopelijk ben je nu voldoende wijzer. :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• GoldenLeafBird
Ik weet wat je bedoeld, maar het zou fijn zijn als je iets secuurder bent met je terminologie.

Beide gelinkte producten zijn SSDs van Kingston. Jouw vraag zoals ik hem begrijp is:
Past deze: https://tweakers.net/pric...kingston-a2000-250gb.html ?

Het antwoord daarop is ja. Het moederbord dat je gekocht hebt (https://tweakers.net/pric...si-b450m-pro-vdh-max.html) heeft en M.2 slot.

Voor wat terminologie:
SSD: Solid State Disk, opslag op chips. Een harde schijf heeft bewegende delen, solid state niet. Dit is dus de manier hoe het opslagmedium werkt.
NVME: NVM Express, dit is een signaleringstechniek (of interface) waarmee de SSD werkt. Naast NVME wordt SATA veel gebruikt. Het zijn beide technieken om hetzelfde te bereiken, namelijk je SSD laten communiceren met de rest van je systeem. NVME is nieuwer en kan sneller zijn dan SATA. De https://tweakers.net/pric...2-komma-5-inch-240gb.html die je ook linkte werkt via een SATA interface, de A2000 via een NVME.

Hopelijk ben je nu voldoende wijzer. :)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02:15
Het antwoord op je vraagt is: beide SSD's passen, zoals golden al zei.
Nog beter: je kan ze zelfs tegelijk aan je bord koppelen!

• Cas104010
Dank je wel! Ik wil binnenkort een pc bouwen en weet al een hoop van computers, maar dan meer in de richting van waar zit dit en waar sluit je dat aan. Ik kan niet beide (tegelijk) kopen omdat ik al best wel tegen mijn max. budget zit (en er ook al wat overheen).

Het beste van deze 2 lijkt mij de A2000 omdat die sneller is.

Nogmaals dank je wel voor de antwoorden!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02:15
Dat klopt , de ingston a2000 is een stuk beter, maar een 250 gb variant is extreem duur voor wta hij oplevert. Pak minimaal de 500 gb variant.

• GoldenLeafBird
Lastig dit, als elke euro telt zou ik zelf voor de SSD, de A400, gaan.

De A2000 is sneller, zonder meer, maar de vraag is of je het merkt. In deze video worden laadtijden van spellen vergeleken tussen een HDD, SATA SSD en NVME SSD. Deze video heeft een segment waar gebruikers moeten aangeven wat voor opslagmedium ze gebruiken.
De conclusie is dat het verschil tussen SATA en NVME SSDs nagenoeg verwaarloosbaar is.

Zoals Ruud ook zegt, 250GB is vrij weinig. Ik denk persoonlijk dat een 500GB SATA drive meer gebruiksgemak oplevert dat een 250GB NVME.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Waarom niet deze genomen? pricewatch: Crucial P1 500GB
Het verschil is 26 Euro.

Crucial heeft mij nog nooit in de steek gelaten (en ik heb er al vele ingebouwd), bij 250 GB kom je al binnen enkele maanden in de problemen en ik zou bij M2 altijd gaan voor NVME in plaats van SATA. Als je hem in gebruik neemt weet je meteen waarom.

En waarom zou je die harddisk niet gewoon erbij aansluiten voor massa-opslag van data die je niet dagelijks nodig hebt?
Of (binnenkort, ivm budget) in een externe case proppen en gebruiken als externe disk voor backups?
Dock: pricewatch: Freecom Hard Drive Dock Pro Zilver
Case: pricewatch: Sharkoon Swift Case Pro USB3.0 Zwart

• Cas104010
Ik heb al een case uitgezocht (NZXT H510, beetje duur voor het budget, maar ik heb het passend gekregen). Daar kan sowieso de HDD in.

Qua NVME vs SSD. Ik wist niet dat het verschil zo klein was. Ik had deze ook gevonden pricewatch: Crucial BX500 480GB
Het lijkt misschien raar dat ik zoveel wil besparen maar voor 30 euro moet ik 2 weken werken. En als het verschil dan toch zo klein is...
*3 weken werken

• GoldenLeafBird
Het is wel een hele mooie case die NZXT H510.

Die Crucial BX500 480GB wordt in de SSD BBG van oktober ook genoemd als SSD met de beste prijs/prestatieverhouding in de categorie SATA SSD's tot 500GB, het lijkt me zeker geen verkeerde keus.

• Cas104010
Dan ga ik voor die. Heel erg bedankt voor de hulp!!
Pagina: 1