..
[ Voor 99% gewijzigd door HollowGamer op 03-12-2020 12:44 ]
[ Voor 99% gewijzigd door HollowGamer op 03-12-2020 12:44 ]
[ Voor 15% gewijzigd door asfaloth_arwen op 12-11-2020 11:32 ]
Hattrick: Thorgal Eagles
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
[ Voor 25% gewijzigd door Yucon op 12-11-2020 11:49 ]
Anoniem: 1302638
freggel schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:36:
Hmm, balen man.
Heb je geen medestanders op het werk, die je gedachtengoed delen? Het lastige is dat als je de enige bent met deze werkethiek, dat het dan heel moeilijk is (lijkt mij) om er lol in te houden. Zeker als je geen leidinggevende bent.
Het eerste wat in mij opkomt is, zoek een werkgever die aansluit bij jouw werkethiek. Het tweede, zoek medestanders die je gedachtengoed delen en probeer daarmee het een andere kant op te sturen.
Ik zou er wel rekening mee houden dat het een strijd van de lange adem is, dit soort veranderingen kosten in mijn ervaring heel veel tijd..
bregweb schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:40:
Gooi het in de groep, bespreek het? Misschien eerst uitproberen bij een collega waarvan je denkt dat je die mee kunt krijgen.
Als jouw ideeën echt zo goed zijn, probeer dan de argumenten om je collega's/werkgever te overtuigen op papier uit te werken (werkt bij mij beter dan in mijn hoofd).
Andere werkgever zoeken kan later ook nog wel.
FreezeXJ schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:42:
Bekend probleem, brakke code werkt gewoon goed, het is alleen een hel om te onderhouden. Dat zien managers, en soms collegas, gewoon niet, dus blijven ze ermee zitten want het is wel sneller gebouwd.
Helaas is er ook weinig aan te doen als ze niet eerst keihard onderuit gaan erop (lees: een project moet echt officieel kapot zijn, en niet te fiksen binnen een dagje, en daarna moet iemand met authoriteit zeggen dat de code-kwaliteit echt slecht is) voordat sommigen leren. En zelfs dan...
@_JGC_ Het ergste is nog dat ze straks naar jou gaan wijzen omdat jij die brakke oplossing pushed, en je eerder tegengas had moeten geven (ondanks dat het zinloos is) en jullie het maar even snel moeten oplossen.
Yucon schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:48:
Lastig punt. Het is wel belangrijk in je achterhoofd te houden dat perfectie niet haalbaar maar ook niet nodig is. Dit wat betreft een aantal opmerkingen over technical debt hierboven. Dan blijft de vraag over: zijn de problemen hanteerbaar? Is jouw oplossing iets beter, of echt veel beter?
Oh ja, een verhaal over open source is best lastig te verkopen richting management. Maar 'jantje is al 2 maanden iets aan het bouwen dat je gratis kunt downloaden' is een stuk hanteerbaarder.
[ Voor 55% gewijzigd door HollowGamer op 12-11-2020 14:21 ]
/(bb|[^b]{2})/
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Of je moet zelf teamleider worden, en men de code gewoon laten herschrijven als er tegen de afspraken in is gewerkt met tabs ipv spaties. Maar dan heb je mensen ook snel tegen jeJohnR schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:57:
Als je je er niet lekker bij voelt, dan zou ik gewoon lekker doorhoppen. Na ongeveer 10 werkgevers kom je er dan vanzelf wel achter dat het ultieme team dat alles goed doet niet bestaat
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
JohnR schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:57:
Als je je er niet lekker bij voelt, dan zou ik gewoon lekker doorhoppen. Na ongeveer 10 werkgevers kom je er dan vanzelf wel achter dat het ultieme team dat alles goed doet niet bestaat
[ Voor 19% gewijzigd door Hydra op 12-11-2020 20:10 ]
https://niels.nu
Dat is sowieso niet hoe een lead rol werkt. Als je het op die manier aan moet pakken, dan heb je al gefaald.Jeroenneman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:28:
Of je moet zelf teamleider worden, en men de code gewoon laten herschrijven als er tegen de afspraken in is gewerkt met tabs ipv spaties. Maar dan heb je mensen ook snel tegen je
https://niels.nu
[ Voor 3% gewijzigd door Furion2000 op 12-11-2020 21:04 ]
Gezamenlijke afspraken te maken. Succes in het geval van TS. De rest vindt de huidige manier van werken prima.Hydra schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:12:
[...]
Dat is sowieso niet hoe een lead rol werkt. Als je het op die manier aan moet pakken, dan heb je al gefaald.
Dit soort gevallen los je op door gezamelijke afspraken te maken, een gedeelde editor config te gebruiken, en linters in te zetten in je automatische build.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Furion2000 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:03:
Word je al gezien als diegene die een kei is met open-source oplossingen? Heb je al iets bewezen hierin?
Goed voorbeeld doet goed volgen vind ik een mooi gezegde en moest even zoeken, maar moest ook denken aan iets wat ik pas geleden las;
"Moral excellence comes about as a result of habit, We become just by doing just acts, temperate by doing temperate acts, brave by doing brave acts" Aristotle
Ik ben van mening dat je mensen niet overtuigd met discussies, althans niet gemakkelijk, dit kost rete veel energie en vaak elke keer weer. Mensen overtuig je door het goede voorbeeld te geven en te zijn. Bijkomend voordeel is dat je ondertussen zelf ook steeds beter word.
Dus ga aan de slag met open-source, laat je progressie en voordelen constant merken en je voorbeelden zullen steeds beter worden en dus word je steeds overtuigender naar de andere toe.
Vorig jaar liet een architect van een grote bank zijn agenda zien in een presentatie (geloof ook dat dit fake was, maar het ging om het punt) en die had elke vrijdag ochtend 2 uur gereserveerd voor 'playtime'.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
[ Voor 94% gewijzigd door F_J_K op 15-11-2020 19:04 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq