Ha mede-tweakers,
Afgelopen week heb ik een tweede beeldscherm aangesloten op mijn systeem.
Ik had al een Dell u2311 scherm aangesloten via hdmi.
Nu zit daar een Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 bij via displayport.
Beiden zijn aangesloten op mijn GTX 780. Ik draai Windows 10 met de laatste updates.
Het is een aantal dagen probleemloos gegaan, tot vandaag.
Windows loopt nu vast op het login-scherm.
Wanneer ik een van beide schermen loskoppel, wordt windows weer responsive en kan ik gewoon inloggen.
Het maakt niet uit welke van de twee dat is.
Als ik de kabel terugstop na het inloggen in windows, worden beide schermen zwart, gaat de nieuwe op 'no input' en freezed windows weer (numlock op toetsenbord bijvoorbeeld reageert dan ook niet meer).
Dit probleem doet zich niet meer voor wanneer ik de kabels verwissel. Dan zit dus mijn Dell via DP en Iiyama via HDMI. Op deze manier doet alles het normaal. Echter kan ik dan mij Iiyama niet op 75 hz draaien, dus dit is voor mij geen oplossing.
Ik begrijp echt niet waardoor dit komt, of wat de oorzaak is geweest. Laat staan dat ik het opgelost krijg.
Ik heb al geprobeerd:
GPU-drivers geupdated.
Monitor naar fabrieksinstellingen
Kabels wisselen
Mobo Bios Reset
Iemand nog ideeën hierover?
Afgelopen week heb ik een tweede beeldscherm aangesloten op mijn systeem.
Ik had al een Dell u2311 scherm aangesloten via hdmi.
Nu zit daar een Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 bij via displayport.
Beiden zijn aangesloten op mijn GTX 780. Ik draai Windows 10 met de laatste updates.
Het is een aantal dagen probleemloos gegaan, tot vandaag.
Windows loopt nu vast op het login-scherm.
Wanneer ik een van beide schermen loskoppel, wordt windows weer responsive en kan ik gewoon inloggen.
Het maakt niet uit welke van de twee dat is.
Als ik de kabel terugstop na het inloggen in windows, worden beide schermen zwart, gaat de nieuwe op 'no input' en freezed windows weer (numlock op toetsenbord bijvoorbeeld reageert dan ook niet meer).
Dit probleem doet zich niet meer voor wanneer ik de kabels verwissel. Dan zit dus mijn Dell via DP en Iiyama via HDMI. Op deze manier doet alles het normaal. Echter kan ik dan mij Iiyama niet op 75 hz draaien, dus dit is voor mij geen oplossing.
Ik begrijp echt niet waardoor dit komt, of wat de oorzaak is geweest. Laat staan dat ik het opgelost krijg.
Ik heb al geprobeerd:
GPU-drivers geupdated.
Monitor naar fabrieksinstellingen
Kabels wisselen
Mobo Bios Reset
Iemand nog ideeën hierover?