Toon posts:

Philips Seismic Edge doet geen A3D/EAX onder Win2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort de bezitter van een Philips Seismic Edge geluidskaart, die volgens de handleiding/verpakking EAX 1.0, EAX 2.0 en A3D moet ondersteunen. Nu krijg ik het niet voor me kaar om deze features aan de gang te krijgen onder Windows 2000. Op een Win98 PC krijg ik onder Quake 3 A3D wél aan de gang.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Verwijderd

Dit kan wel kloppen. Ik heb in een review van de Accoustic Edge gelezen dat de drivers voor Win2K nog niet optimaal waren, maar dat zou in de consumenten versies opgelost zijn. Ook zouden er driver updates op het internet komen maar deze heb ik nog niet kunnen vinden. Een echte oplossing heb ikn niet voor je. Ik heb zelf een AE met Win98 en dat gaat prima.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, toch bedankt. Gewoon even geduld hebben dus :Z

Verwijderd

Ik heb hier een stukje uit die review, maar omdat ik win98 draai heb ik de tekst die specifiek over WDM ging niet opgeslagen (sorry)

*Using the WDM drivers the functionality was similar but not identical. I found the following differences:
No ac3/dts pass-thru option. It should be available in future driver releases (v1.30 or v1.31).
1.No QSurround option. It will be available in the next driver release (v1.30)
2.You can enable or disable expand all in 4 and 5.1 output mode. When disabled only the 2 front speakers should work with wave files unless its a multichannel wave file. I found it to have no effect when in 4-speaker mode but its required to be enabled for wave files in 5.1 output mode if you want more than 2-speaker output and it has to be disabled for 5.1 output to work well with Software DVD players. It has no effect on Directsound (including DS3D and A3D), analog and digital input.

*The WDM drivers currently don't offer A3D 1.x support.

Ik denk dat je inderdaad nog even moet wachten. Suc6!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:51
een grote kick, want ik sta op het punt deze kaart ook te kopen, maar ik gebruik ook w2k en heb weinig zin om een kaart te kopen waarbij de helft van de functies het niet doet. zijn de driver probs opgelost voor deze kaart?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Vorkie
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 21:25 schreef Breepee het volgende:
een grote kick, want ik sta op het punt deze kaart ook te kopen, maar ik gebruik ook w2k en heb weinig zin om een kaart te kopen waarbij de helft van de functies het niet doet. zijn de driver probs opgelost voor deze kaart?
TIP
zoek de nieuwste drivers...en lees de release notes :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Brent
Op donderdag 16 mei 2002 21:34 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

TIP
zoek de nieuwste drivers...en lees de release notes :)
philips site doet het bij mij niet, anders had ik deze kick niet gegeven, en als iemand het gewoon effe zegt dan weet ik het namelijk 100% zeker.

• Brent
ik kan nu wel op de philips site maar zie nergens de release notes van de nieuwste drivers. weet iemand waar ik dat kan vinden of weet iemand het antwoord op de vraag van de topicstarter?

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Kijk eens op 3dsoundsurge. Hier worden geregeld beta drivers gepost voor de philips geluidskaarten. Ik heb op het moment beta 1.86 draaien voor win2k en winXP. Ikzelf heb XP en geen probs. Dus dat zou je kunnen proberen.

edit:

Even de daadwerkelijke pagina erbij:
http://www.3dsoundsurge.com/drivers/AcousticEdge/WDMbeta.html

• Brent
thx! kheb net de seismic bestelt, dus ik wacht in spanning af! is die driver trouens nederlands?

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Alleen de officiele wdm drivers zijn in verschillende talen te gebruiken. Maar een engelse driver versie maakt niet uit. Ik heb een nederlandse winxp met deze engelse drivers. En voor de opties maakt het ook niet zoveel uit, alles spreekt voor zich. Ow een tip als je winxp hebt, installeer die yamaha SXG die erbij komt NIET. Heel je windows installatie wordt dan vakkundig om zeep geholpen :(. Maar buiten dat is het een erg puik kaartje :)

• Brent
*kick*

ik heb deze kaart nu al een tijdje. gebruikte heb icm XP, prima! maar ik wil eigenlijk W2K maar dan ondersteund hij (nog steeds) geen EAX/A3D. dat heb ik getest met de laatste driver (1.89). heeft iemand het wel aan de praat onder W2K?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
het is algemeen bekend dat win2k geen ondersteuning heeft voor a3d en eax

• Brent
Op zaterdag 13 juli 2002 15:51 schreef OverSoft het volgende:
het is algemeen bekend dat win2k geen ondersteuning heeft voor a3d en eax
o? ik dacht dat live's e.d. het wel ondersteunden?

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
Ik heb een acoustic edge, ik gebruik geen eax in Half life
en toch heb ik 3d geluid :D

eax en a3d werken ook onder XP

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• Brent
Op zaterdag 13 juli 2002 15:55 schreef CaineTanathos het volgende:
eax en a3d werken ook onder XP
ja dat weet ik :) maar ik wil het onder W2K hebben :)

• OverSoft
Op zaterdag 13 juli 2002 15:58 schreef Breepee het volgende:

[..]

ja dat weet ik :) maar ik wil het onder W2K hebben :)
dit gaat ECHT niet werken, simpelweg omdat het niet onder 2k KAN! Ook lives niet!

• Brent
Op zaterdag 13 juli 2002 16:03 schreef OverSoft het volgende:

[..]

dit gaat ECHT niet werken, simpelweg omdat het niet onder 2k KAN! Ook lives niet!
maar hoe kom je daarbij? ik heb daar nog nooit van gehoord.

• OverSoft
Op zaterdag 13 juli 2002 16:05 schreef Breepee het volgende:

[..]

maar hoe kom je daarbij? ik heb daar nog nooit van gehoord.
omdat ik zelf (toen ik nog 2k had) ook veel last hiervan heb gehad, maar onder xp werkt het trouwens wel.
Zoek maar eens op A3D en 2K, je zult verbaasd staan over de hoeveelheid topics die hierover gaan. Er is volgens mij wel ergens een patch beschikbaar, maar hoe, wat, waar weet ik niet.

Zoek en gij zult vinden!
Pagina: 1