(Betaald) Alternatief Google Photos?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-07 23:29
Goedemorgen!

Google stopt volgend jaar met de gratis opslag van Google Photos. Een goed moment om de backups van mijn foto's even te herzien. Ik gebruik momenteel Google Photos op mijn iPhone om al mijn foto's te backuppen. Dit werkt prima, al vindt enkel synchronisatie plaats wanneer je de app daadwerkelijk opent; dit gebeurt niet op de achtergrond zoals bij Android. Als ik heel eerlijk ben gebruik ik Google Photos omdat het gratis was, maar ook omdat de herkenning op de foto's behoorlijk sterk is middels hun machine learning.

Ik ben akkoord met het betalen voor zo'n abonnement voor het backuppen van de foto's, alleen weet ik niet of ik dan bij Google blijf, omdat er ook alternatieven zijn. Daarnaast wil ik ook starten met additioneel regelmatig een lokale backup maken, zodat ik zowel in de Cloud als lokaal mijn foto's kan inzien.

De software moet voldoen aan de volgende eisen:
- Alle foto's moeten bereikbaar zijn in een app.
- De lokale backup moet soepel gaan, maar hier heb ik nog te weinig over nagedacht. Is er een gemakkelijk manier om de foto's automatisch op een externe harde schijf te laten synchroniseren naast Google foto's oid? De enige bron van mijn foto's zijn mijn telefoon en heel af en toe een DSLR.

De opgezochte mogelijkheden zijn (voor mij) als volgt:

1. iCloud. €2,99 per maand voor 200GB (Platformafhankelijk, goede integratie met iOS/MacOS)
2. Google One: €2,99 per maand voor 200GB (Platform onafhankelijk, goede machine learning, family sharing)
3. OneDrive: €10 per maand voor 1TB (Duurder, maar dit is inclusief Office en family sharing, maar daarnaast hebben ze volgens mij geen foto's app.)

Voor lokale backup:

1. Een ouderwetse externe harde schijf die ik af en toe inplug en mijn foto's op synchroniseer.
2. Een NAS: Enkele aanschaf, maar dan is het enkel lokaal en daarnaast vraag ik mij af hoe sterk deze app is.

Wat denken jullie dat een goede optie is voor mijn wensen? En hoe hebben jullie het zelf ingeregeld? Ik ben benieuwd wat jullie er van denken en het zelf regelen.

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:38

g0tanks

Moderator CSA
Hoeveel opslagruimte verwacht je nodig te hebben?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Belecthor
g0tanks schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:52:
Hoeveel opslagruimte verwacht je nodig te hebben?
Ik denk dat ik met 200GB wel aardig ver kom met foto's al is meer ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:17
Ik zit met dezelfde overwegingen. Was al een beetje aan het kijken om meer af te stappen van Google. Deze stap maakt dit alleen nog maar belangrijker, zeker ook nu mijn gratis Stack vervalt.

Ik heb al mijn foto's en video's zowel op een NAS, een externe harde schijf, Stack en Google Foto's staan. De omvang is meer dan 1TB (er zit behoorlijk wat 4K filmmateriaal in). Daarnaast staat in Google meer dan in de non-google opslag vanwege het feit dat de foto's van mijn iPhone automatisch gebackupped worden.

Ik overweeg eigenlijk 2 oplossingen:
- iCloud 2TB - €9,99 per maand (ik heb nu al 200GB, dus het is een plus van 7 euro per maand). Voordeel is dat we hier in huis (vrouw en 2 kinderen) allemaal apple spul hebben en iCloud dus perfect integreert.
- OneDrive - €65 euro per jaar (als je in de pricewatch kijkt) voor 6 keer 1TB.
De derde mogelijkheid zou zijn dat ik mijn NAS (synology) ga gebruiken voor automatische opslag. Dan zou ik hem echter wel moeten gaan upgraden (hij is 9 jaar oud en nog een j versie ook). Dit is erg duur en ik denk dat de functionaliteit toch wel iets minder goed is.

Zoals gezegd integreert iCloud prima met alle devices (bijvoorbeeld het opslaan van een gecomprimeerde foto op je telefoon waarbij de volledige kwaliteit in de cloud staat) alleen weet ik niet hoe goed foto's te delen zijn met andere non-iCloud gebruikers. Bij OneDrive weet ik niet hoe goed de foto functionaliteit is. Ik zag wel dat ook bij OneDrive een automatisch upload vanuit de telefoon mogelijk is. Daarnaast is het voor mij ook onbekend hoe het gaat met famliy sharing.

Ik ga de komende periode maar gewoon een beetje proefdraaien (ik heb nog een Onedrive account van 25GB en heb ook ruimte in de iCloud).

Tenslotte weet ik nog niet hoe ik er voor ga zorgen dat ik mijn iPhone foto's makkelijk uit de Google cloud ga krijgen. Ik wil geen volledige download doen omdat ik zeker 90% toch al lokaal heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Wanneer je een iPhone hebt lijkt iCloud me een logische keuze. Ik heb een pixel 4 en dus gratis onbeperkte opslag voor de levensduur van het toestel. Ik overweeg om volgend jaar een pixel 5 aan te kopen die ook nog onbeperkte opslag heeft. Daarna zijn we al weer een jaar of 4 verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
jswinkels schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:27:
Ik zit met dezelfde overwegingen. Was al een beetje aan het kijken om meer af te stappen van Google. Deze stap maakt dit alleen nog maar belangrijker, zeker ook nu mijn gratis Stack vervalt.

Ik heb al mijn foto's en video's zowel op een NAS, een externe harde schijf, Stack en Google Foto's staan. De omvang is meer dan 1TB (er zit behoorlijk wat 4K filmmateriaal in). Daarnaast staat in Google meer dan in de non-google opslag vanwege het feit dat de foto's van mijn iPhone automatisch gebackupped worden.

Ik overweeg eigenlijk 2 oplossingen:
- iCloud 2TB - €9,99 per maand (ik heb nu al 200GB, dus het is een plus van 7 euro per maand). Voordeel is dat we hier in huis (vrouw en 2 kinderen) allemaal apple spul hebben en iCloud dus perfect integreert.
- OneDrive - €65 euro per jaar (als je in de pricewatch kijkt) voor 6 keer 1TB.
De derde mogelijkheid zou zijn dat ik mijn NAS (synology) ga gebruiken voor automatische opslag. Dan zou ik hem echter wel moeten gaan upgraden (hij is 9 jaar oud en nog een j versie ook). Dit is erg duur en ik denk dat de functionaliteit toch wel iets minder goed is.

Zoals gezegd integreert iCloud prima met alle devices (bijvoorbeeld het opslaan van een gecomprimeerde foto op je telefoon waarbij de volledige kwaliteit in de cloud staat) alleen weet ik niet hoe goed foto's te delen zijn met andere non-iCloud gebruikers. Bij OneDrive weet ik niet hoe goed de foto functionaliteit is. Ik zag wel dat ook bij OneDrive een automatisch upload vanuit de telefoon mogelijk is. Daarnaast is het voor mij ook onbekend hoe het gaat met famliy sharing.

Ik ga de komende periode maar gewoon een beetje proefdraaien (ik heb nog een Onedrive account van 25GB en heb ook ruimte in de iCloud).

Tenslotte weet ik nog niet hoe ik er voor ga zorgen dat ik mijn iPhone foto's makkelijk uit de Google cloud ga krijgen. Ik wil geen volledige download doen omdat ik zeker 90% toch al lokaal heb.
toon volledige bericht
Dit zijn grotendeels dezelfde 'zorgen' waar ik mee zit, behalve dat ik met minder geheugen wel prima af ben. OneDrive heeft behoorlijk veel ruimte, alleen ik geloof niet dat ze zo'n prettige app als Google Photos hebben.
Smartphonetips schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:15:
Wanneer je een iPhone hebt lijkt iCloud me een logische keuze. Ik heb een pixel 4 en dus gratis onbeperkte opslag voor de levensduur van het toestel. Ik overweeg om volgend jaar een pixel 5 aan te kopen die ook nog onbeperkte opslag heeft. Daarna zijn we al weer een jaar of 4 verder.
Ja, alleen ik weet niet of ik altijd een iPhone houd en heb daarnaast geen Mac. Dan werkt iCloud niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Heb de 200GB iCloud gekozen, en nu al aangezien het dan weer iets scheelt daar alles alsnog weer van Google afgehaald moet worden. die 2 eurotjes meer voor 200GB, gezien vanaf de 50GB - ach

Heb dan wel een vraag - hoe kan ik mn fototjes bekijken die in een gedeelde map zitten terwijl ik inlog via de web-interface iCloud.com? Vanaf een browser op andere computers wil ik zo nu en dan ook toegang hebben, evenals de personen die ook in diezelfde gedeelte map toegevoegd zijn.

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-07 18:02

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik gebruik OneDrive in combinatie met OneSync Ultimate op mijn Note 10+. De sync functionaliteit van de originele Microsoft OneDrive app vind ik persoonlijk ruk en daarin is OneSync Ultimate een hele verademing.

Misschien kan je OneDrive met 25gb en de onbetaalde OneSync eens proberen. Ik was meteen verkocht nadat ik OneSync op Android had ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jake1996
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-07 11:29
Heb even een proefabonnement genomen op piwigo.com (50GB voor €45/jaar). Werkt allemaal goed, maar lijkt in uitstraling erg op iCloud en heeft niet de handigheidjes die Google Photos heeft. (Rapportage maken van een reis enz.)
Dus nog steeds op zoek naar iets met hetzelfde gebruiksgemak en liefst in een EU land/datacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOA
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-07 08:31

TOA

ik had hetzelfde probleem, vertrouwde ook op Google Photos en vooral om zijn ongelimiteerde opslagruimte. Ben dan noodgedwongen naar alternatieven moeten zoeken, en na aantal weken research uitgekomen op pCloud. Heeft niet dezelfde toepassingen vergeleken met Google Photos (automatische foto compilaties maken enz) maar gewoon qua backup ben ik wel echt content ervan. (2TB, eenmalige som betaald van iets van 250€), maar ge kunt ook gratis een kleinere oplsag nemen, of maandelijks betalen

[ Voor 14% gewijzigd door TOA op 01-04-2021 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:49

Ankh

|true

Amazon Prime photos
Werkt hier perfect

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-07 23:06
Zelf ben ik overgestapt op een Synology, dan heb ik tenminste alles in eigen beheer. Daarbij is het ook mogelijk om je foto's automatisch te backuppen naar je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:16

Pierre

Van nature lui!

Sinds 2 jaar gebruik ik https://www.jottacloud.com/en/ bevalt me prima.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Het grootste voordeel van Google Photos vind ik de automatische tagging.

Hoe staan andere diensten hier in?
In Google zeg ik "auto" en dan komen alle foto's van een auto naar boven. Tik ik de naam van mijn vriendin in, dan komen daar alle foto's van naar boven. Idem voor adressen, landen, of foto's van documenten.

De opslagruimte is inwisselbaar, de zoekfunctie volgens mij niet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:45

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik gebruikte Google Photos eigenlijk alleen als automatisch sync met mijn telefoon (originele kwaliteit). Periodiek zocht ik dan de foto's uit die ik wilde bewaren, en die zette ik dan netjes bij alle andere foto's op mijn NAS. Op mijn NAS staan ook de foto's die ik met mijn systeemcamera maak.

Vervolgens gebruikte ik de optie om ruimte te besparen door de foto's te comprimeren naar hoge kwaliteit. Dit zette de gebruikte ruimte weer op '0', omdat dit tot 1 juni dit jaar gratis is.

Maar... ik realiseerde mij dat ik mijn foto's nooit meer terugkeek. Toen ik recent een video zag over het terughalen van herinneringen (YouTube: How to Remember Your Life), vond ik dat eigenlijk heel jammer. Juist omdat ik fotografie heel leuk vind om te doen.

Op mijn NAS heb ik wel Synology Photo Station draaien, maar mijn NAS is te oud en de Android app werkt daardoor de traag. Wat ik gaaf vind (en een must have voor een alternatief), is de timeline view die Google Photos heeft. Dat maakt het juist makkelijk om herinneringen op te halen.

Binnen Synology Photo Station moet ik bewust een map kiezen. Ik organiseer alles per 'jaar / maand' of 'jaar / gebeurtenis' en dan zie je steeds een enkele thumbnail. Zoals de video ook uitlegt weet je op een gegeven moment niet meer wat je bent vergeten. Dus je kunt onmogelijk de juiste 'jaar / maand'-map kiezen.

Ik overwoog sterk om een Google One abonnement te nemen, maar het gebrek aan een goede incrementele lokale back-up en mogelijkheid om alle albums automatisch met mijn vrouw te delen, heeft mij doen besluiten om dat nog niet te doen. Ik ga Google Photos gebruiken als viewer voor mijn fotobibliotheek.

Dat wil zeggen dat ik de netwerkshare aanhoud als 'master copy' van mijn foto's. Die gaat mee in mijn reguliere back-up strategie. Daarnaast "synchroniseer" ik deze map middels Google Backup and Sync naar Google Photos met gecomprimeerde kwaliteit. (dit is eigenlijk upload-only).

Zo kan ik gemakkelijk op mijn telefoon, tablet, computer en chromecast al mijn uitgezochte foto's terugkijken;
heb ik het voordeel van de automatische herkenning; is de ruimte die ik bij Google gebruik heel beperkt. Alleen wat ik vanaf 1 juni upload valt onder de quota en omdat dit gecomprimeerde kwaliteit is gaat dat niet zo hard.

Mijn telefoon upload nog steeds in originele kwaliteit, dus periodiek die foto's uitzoeken en toevoegen aan mijn NAS blijf ik doen. De deduplicatie van Google Photos is redelijk goed, alleen bewerkte foto's krijgen dubbelingen (alles op de netwerkshare gaat immers opnieuw weer naar Google Photos).

Het zou mooi zijn als ik naderhand ook nog wat foto's kan uitdunnen vanuit de Google Photos interface. Een aantal jaar later blijken een hoop vakantiefoto's toch niet de moeite van het bewaren waard. Er bestaat vast een script om een overzicht te krijgen van files die niet meer in Google Photos staan, maar nog wel lokaal.

Ik houd ontwikkelingen zoals PhotoPrism en Synology Photos in de gaten als alternatief. En mocht Google Photos bruikbaar worden als 'master library', dan zal ik ongetwijfeld alle originele foto's uploaden en daar graag voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:32
Hier een synology fan. Ik gebruik de foto app alleen voor de back-up vanaf mijn telefoon. Inzien van de foto's doe ik vanaf de galerij van mijn mobiel.
De foto's van mijn dslr zijn toch raw dus die zijn sowieso niet zichtbaar in een app.

Alles in eigen beheer en opslagruimte bepaal ik zelf dus nooit tekort.

De synology backupt weer naar elders.
Voor taggen en ontwikkelen van de raw gebruik ik Lightroom.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Is er niemand die het zelf regelt (behalve gebruik op een NAS)? Je zou kunnen denken aan een VPS met Nextcloud of piwigo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je hebt het zelf al genoemd, een alternatief voor Google Photos is Google Photos maar dan betalend :) Ik overweeg het ook, ik vind het wel fijn dat je kan zoeken in foto's naar locatie, persoon of voorwerp. Wat me nog een beetje tegen houd is dat ik al te veel abonnementen heb naar mijn zin. Ik moet daar eerst meer eens in gaan snoeien :)

Ik heb zelf een Android toestel, dus iCloud zie ik voor mezelf niet echt als optie.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:16
Ik heb ook wel eens rondgekeken maar Google Photo's doet precies wat ik wil en meer en betaal inmiddels al een paar jaar voor extra opslag.
Voor die paar euro in de maand (en als je een jaar abonnement neemt betaal je maar 10 maanden even uit mijn hoofd) ga ik niet moeilijk doen in de hoop dat het misschien goedkoper of gemakkelijker kan.

Pixel 4 & Chromebook gebruiker.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-07 16:38

Nielless

Born at a very young age.

Ik doe inderdaad ook niet moeilijk voor 200GB opslag à €30,- per jaar

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Jan Smit schreef op zondag 30 mei 2021 @ 16:46:
De foto's van mijn dslr zijn toch raw dus die zijn sowieso niet zichtbaar in een app.
Voor taggen en ontwikkelen van de raw gebruik ik Lightroom.
Ah, daarvoor gebruik ik Capture One. Op mijn NAS heb ik twee mappen: Naar de 'foto' map exporteer ik de "ontwikkelde" foto's op jaar en gebeurtenis, bijv.: '2021/2021-05 Dierentuin'. Dit is dus de map met alle 'masters', inclusief foto's van mijn telefoon die ik wil bewaren. Deze map upload automatisch naar Google Photos.

In de tweede map staan de RAW-files per jaartal. De Capture One catalogus heeft referenties naar deze bestanden en de indeling per sessie.

De foto's van mijn telefoon zijn vaak snapshots, de echt bijzondere en waardevolle foto's heb ik met mijn systeemcamera gemaakt. Waar ik van baalde is dat juist die foto's ergens in een mapje op de NAS stonden, maar ik er niet gemakkelijk vanaf mijn telefoon doorheen kon scrollen of met chromecast op de TV kon bekijken. Laat staan dat mijn vrouw dit eenvoudig kon doen. En dat is toch best jammer als je daar zoveel tijd in hebt gestopt. Dus in die zin ben ik blij met mijn huidige workflow.
Nielless schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:18:
Ik doe inderdaad ook niet moeilijk voor 200GB opslag à €30,- per jaar
Ik doe ook niet moeilijk over die paar euro per maand, maar ik doe wel moeilijk als het gaat over zeggenschap over mijn data. Google zal het beste met zijn betalende gebruikers voor hebben, maar ik zie het als mijn verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat dit mij niet overkomt: Microsoft account vergrendeld / geblokkeerd

Ik ben het dan ook helemaal eens met de eis van de TS:
- De lokale backup moet soepel gaan, maar hier heb ik nog te weinig over nagedacht. Is er een gemakkelijk manier om de foto's automatisch op een externe harde schijf te laten synchroniseren naast Google foto's oid?
En volgens mij is Google Photos daar nog niet. Google Takeout lijkt er te zijn om aan compliance-eisen te voldoen in plaats van een echte incrementele (geautomatiseerde) back-up voor je persoonlijke data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

michielRB schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:28:
Is er niemand die het zelf regelt (behalve gebruik op een NAS)? Je zou kunnen denken aan een VPS met Nextcloud of piwigo
Goeie! Ik heb ook nog naar Piwigo gekeken, maar volgens mij hebben ze niet zo'n mooie timeline view als Google Photos. Daar wordt volgens mij wel aan gewerkt. GitHub: Timeline view? #290.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:13
Marzman schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:39:
Je hebt het zelf al genoemd, een alternatief voor Google Photos is Google Photos maar dan betalend :) Ik overweeg het ook, ik vind het wel fijn dat je kan zoeken in foto's naar locatie, persoon of voorwerp. Wat me nog een beetje tegen houd is dat ik al te veel abonnementen heb naar mijn zin. Ik moet daar eerst meer eens in gaan snoeien :)

Ik heb zelf een Android toestel, dus iCloud zie ik voor mezelf niet echt als optie.
Betalen voor Google Photo is voor mij ook de beste optie denk ik. Zit nu al op 13 GB en velen in mijn omgeving zitten al over de grens van 15GB. Begrijp niet zo goed waarom Google zei dat het voor een gemiddelde gebruiker 3 jaar duurt voordat je dat vol hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

FicoF schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:19:
[...]

Betalen voor Google Photo is voor mij ook de beste optie denk ik. Zit nu al op 13 GB en velen in mijn omgeving zitten al over de grens van 15GB. Begrijp niet zo goed waarom Google zei dat het voor een gemiddelde gebruiker 3 jaar duurt voordat je dat vol hebt.
Ik zit op 9 van 17 GB. Je andere diensten tellen ook mee, mijn mail is geloof ik al 8 GB (was 15 maar ik heb een paar maanden geleden een hoop weggegooid).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Heeft iemand overigens een idee hoe het kan dat wanneer je Google Photos download, dat de live photos van Apple vervolgens als twee bestanden worden gedownload? Dus een .heic bestand wordt uitgekleed tot één reguliere foto en één filmpje. Ik wil graag alle foto's overzetten van Google Photos naar een backup op een schijf, maar het wordt zo'n ongelofelijke bende als je takeout gebruikt, omdat alle metadata verwijderd wordt en er allemaal dubbele bestanden in zitten met die live photos.

Ik ga misschien wel helemaal over naar OneDrive om een fatsoenlijke mappenstructuur te krijgen met two-way synchronisatie, zodat de bestanden bestaan op m'n laptop + altijd in de cloud. Ik kan dan die specifieke Onedrive map ook nog backuppen op een externe schijf, mocht het ooit foutgaan met onedrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45

radial

Watch out

Toch maar eens een kick geven aan dit topic, ik kom er niet meer uit en wat nu?

Enkele jaren geleden gebruik gemaakt van Google Photo`s, prima tevreden hierover, alleen de backup optie die ik graag wil (de foto`s van Google Photo`s backuppen naar Synology hier thuis) werkte niet echt zoals ik het zou willen (verkleinen foto`s, comprimeren etc van de video`s), dus ben ik toen overgestapt naar OneDrive.
Dit was redelijk alternatief, in elk geval snel genoeg en kon er 1:1 een backup van maken.

Maar toen kwam het verhaal m.b.t. spontane sluiting van het account door MS, waardoor toegang spontaan weg zou zijn. Na dit bericht direct verder gaan kijken wat een alternatief zou zijn hiervoor, van het foto gedeelte met memories overzicht was ik niet echt gecharmeerd van OnnDrive, net als de ondersteuning van de foto`s in de cloud, ook al heb ik dit een tijdje gebruikt.

Nu het probleem, wat is wel een optie die voldoet aan Google Photo`s (buiten het zelf hosten, daar zijn discussies genoeg over, maar ik wil na heel veel jaren vanalles zelf gehost te hebben het wat makkelijker gaan doen)? Heeft iemand of kan iemand zijn ervaringen geven wat die voor alternatief nu voor Google Photo`s heeft en hoe die het vind werken?

Ik heb al enkele test cloud photo aanbieders geprobeerd, alleen deze voldoen niet aan het stuk dat ik zelf een backup wil maken van wat daar gehost staat op mijn Synology en/of geen goede ondersteuning voor foto`s/memories.

- ente.io
- internxt.com
- antagonist.nl (cloudopslag)
- jottacloud.com

Ben benieuwd wat de ervaringen zijn, vooral van gebruikers die Google Photo`s altijd gebruikt hebben en wat die nu gebruiken sinds deze niet meer gratis is (zijn ze gaan betalen of zijn ze helemaal weg daar)

20xSF170s - ozo

Pagina: 1