Vraag

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-07 14:57
Beste medetweakers,

Ik ben bezig met een nieuwe computer en heb daarbij één vraag over het overzetten van grote hoeveelheden data.

Achtergrondinformatie:
Een paar (10) jaar terug had ik een externe 2TB HDD waarvan de behuizing kapot ging. Deze HDD heb vervolgens uit de behuizing gehaald en in mijn desktop gestopt als opslag voor vanalles en nogwat. Het is 2TB dus.... ruimte zat :)

De vraag:
De HDD wil ik niet meenemen in mijn nieuwe PC dus mijn vraag is: wat is de makkelijkste manier om deze data over te zetten? Is hier een simpel stukje hardware voor of is het beter om deze HDD even in te bouwen, de data over te zetten en er vervolgens uit te halen?

Ik vond dit in de pricewatch, wellicht wat prijzig voor éénmalig gebruik. Misschien heeft iemand een andere oplossing?

Is de HDD kapot?
Nee, werkt naar mijn beleving dikke prima.

Beste antwoord (via EliteGhost op 12-11-2020 10:06)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:35

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Inbouwen, data overzetten en verwijderen is het makkelijkst en het snelst (dataoverdracht via USB is veel langzamer dan over de interne Sata bus).

[ Voor 32% gewijzigd door Microkid op 12-11-2020 09:57 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:35

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Inbouwen, data overzetten en verwijderen is het makkelijkst en het snelst (dataoverdracht via USB is veel langzamer dan over de interne Sata bus).

[ Voor 32% gewijzigd door Microkid op 12-11-2020 09:57 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-07 14:57
Microkid schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:56:
Inbouwen, data overzetten en verwijderen is het makkelijkst en het snelst....
Dat dacht ik wel. Dank voor de input :)