DNS server reageert niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:50
Als mijn vraag op de verkeerd plaats staat, verplaats hem dan gerust. Weet niet goed waar deze thuis hoort.
Wanneer ik op mijn telefoon een bepaalde website wil bezoeken via wifi (inloggen op het personeelsportal van mijn werkgever) is er geen probleem.
Maar zo gauw ik geen wifi heb en dit dus via de 4g doe, krijg ik de melding dat de DNS server niet reageert.. voorheen had ik nergens last van, kon altijd, maar sinds een aantal weken heb ik dit ineens.

Hoe kan dit en waar moet ik de oplossing zoeken? Heb de cache al een keer geleegd op mijn telefoon maar dit gaf geen verschil.

Alle reacties

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-05 20:52
de vraag is: ligt het aan je telefoon of ligt het aan de portaal?

Vraag na of er meer collega's zijn die dit probleem hebben? Je kan zelf proberen met een ander apparaat (bijvoorbeeld een computer thuis) de portaal proberen te bereiken?

Maar soms helpt het ook om gewoon IT te melden dat je dit probleem hebt.

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:23
Heeft het wel gewerkt?

Staat het personeelsportaal wel open naar buiten?

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Waarschijnlijk staat jullie portaal niet open naar buiten en is hij dus niet bekend bij openbare DNS servers (zoals die van je provider) en staat hij wel gedefinieerd in de interne DNS server van je werkgever

Try SCE to Aux

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 14:36
Kan je delen om welke site het gaat?

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:57
Het gaat niet om het portaal, het gaat om 4G.

Kun je kijken welke DNS server je krijgt via 4G?

Hattrick: Thorgal Eagles

• Goofyduck384
bregweb schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:29:
Het gaat niet om het portaal, het gaat om 4G.

Kun je kijken welke DNS server je krijgt via 4G?
Hoe controleer ik dat?

Denk ook dat het aan mijn telefoon ligt, aangezien ik thuis het portaal prima kan bereiken (wel via de wifi).
Daarnaast,a la ik mijn telefoon als hotspot gebruik voor mijn iPad (onderweg), kan ik het portaal ook gewoon bereiken.

Hij staat dus volgens mij wel open naar buiten. Weken geleden kon ik het dus ook gewoon via de telefoon.. kan me alleen niet herinneren dat ik iets met mijn telefoon gedaan heb in tussentijd.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:57
Dat ligt er aan welke telefoon je hebt. Google even op DNS Server en het type smartphone dat je hebt.

Maar je brengt me in verwarring. Heb je alleen last als je naar dat portaal wilt of bij alle websites?

Hattrick: Thorgal Eagles

• Goofyduck384
Nou dit snap ik echt niet...
Ik heb wekenlang dit probleem gehad. Dacht het dus vandaag even hier te droppen omdat jullie misschien wisten hoe dit kwam. Alleen sinds vanmiddag is het ineens weer mogelijk en kan ik het portaal dus gewoon weer via 4g bereiken...

Hoe? Geen idee, maar ineens doet hij het weer.
Anyway, bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1