Badkamer buren aangrenzend aan onze slaapkamer, overlast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:11
Mijn slaapkamer grenst aan de badkamer van de buren d.m.v. een betonnen muur zonder spouw. Dit geeft 's ochtends vroeg en 's avonds laat enorm veel overlast. De buurman is een roker en kucht, rochelt en kotst de longen uit zijn lijf. Dit doet hij waarschijnlijk in de wasbak die ter hoogte van mijn hoofdeinde zit. Ook zaken zoals tikken op de wasbak komen hard door. Helaas is dit dermate storend, dat ik er vaak wakker van wordt en pas weer in slaap val als hij weg is.

Ik zat zelf te denken aan een voorzetwand, maar ik weet niet hoe effectief dit is. Een etage lager in de woonkamer hoor je het gekuch op bijna hetzelfde niveau. Ik denk dat in deze huizen (drive-in) ook de vloeren en plafonds aan elkaar gekoppeld zijn, waardoor een voorzetwandje niet veel uit gaat halen.

Wellicht zijn er handige tweakers hier die me kunnen helpen. Hebben van die geluidsstudiotegels van vloer tot plafond bijv. zin?

Alle reacties

• Sjoerd-b
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-06 11:28
Wij hadden hier ongeveer dezelfde situatie, maar dan een steens muur in plaats van beton, en de buren hebben de slaapkamer, wij de keuken.

Ik heb het aan onze kant geïsoleerd met:
- 18cm steenwol
- Metalstud voorzetwand (100mm profiel, 1x 18mm osb, 2x 12.5mm gips.

Het is een flink pakket, maar ik had de ruimte en de buurvrouw is er erg gelukkig mee :)

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
Sjoerd-b schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:44:
Wij hadden hier ongeveer dezelfde situatie, maar dan een steens muur in plaats van beton, en de buren hebben de slaapkamer, wij de keuken.

- 18cm steenwol

Het is een flink pakket, maar ik had de ruimte en de buurvrouw is er erg gelukkig mee :)
Lijkt mij nogal een dure grap.
ShininNL schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:38:
Mijn slaapkamer grenst aan de badkamer van de buren d.m.v. een betonnen muur zonder spouw. Dit geeft 's ochtends vroeg en 's avonds laat enorm veel overlast. De buurman is een roker en kucht, rochelt en kotst de longen uit zijn lijf. Dit doet hij waarschijnlijk in de wasbak die ter hoogte van mijn hoofdeinde zit. Ook zaken zoals tikken op de wasbak komen hard door. Helaas is dit dermate storend, dat ik er vaak wakker van wordt en pas weer in slaap val als hij weg is.

Ik zat zelf te denken aan een voorzetwand, maar ik weet niet hoe effectief dit is. Een etage lager in de woonkamer hoor je het gekuch op bijna hetzelfde niveau. Ik denk dat in deze huizen (drive-in) ook de vloeren en plafonds aan elkaar gekoppeld zijn, waardoor een voorzetwandje niet veel uit gaat halen.

Wellicht zijn er handige tweakers hier die me kunnen helpen. Hebben van die geluidsstudiotegels van vloer tot plafond bijv. zin?
kan je je bed niet ergens anders in de slaapkamer plaatsen? dus niet direct tegen de muur waar de wasbak van die longen-uit-de-lijf-hoestende buren staat?

[ Voor 53% gewijzigd door mugenmarco op 12-11-2020 08:59 ]

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

Ik heb had in mijn vorige woning ook last van geluiden bij de buren, het betrof een jaren 30 woning met een enkelsteens tussenmuur. Ik heb toen een gipswandje ervoor gezet met isolatie erachter, dat hielp wel om een groot deel van het geluid tegen te gaan.
Ik heb toen zoiets gebruikt als isolatie: https://www.gamma.nl/asso...t-4-5-cm-9-36m2/p/B133669
En dan profielen op de wand geschroeft en daar gipsplaten overheen. Voor het beste effect moeten de profielen en de gipsplaten de wanden niet raken.
Maar in geval van een badkamer en beton is het denk ik wel wat lastiger, geluiden in een badkamer klinken sowieso erg hard omdat er weinig aan de wanden hangt.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-06 10:04
Voorzetwand is goed, al haalt het niet alle geluid weg.
Combinatie met oordoppen is nog beter.

Cash is king.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchJohnDoe
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:34
Zelf in de situatie gezeten dat de slaapkamers tegen elkaar aan lagen. Zodra de buurvrouw een nieuwe vriend had, konden wij de eerste weken iedere avond/nacht meegenieten van haar en haar nieuwe vriend. Een keertje een gesprek hierover gestart en toen werd het wel wat minder.

Misschien dat je een keer het gesprek aan kan gaan met je buurman en je probleem kan bespreken. Misschien weet hij niet dat jij zo veel overlast van hem hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
ShininNL schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:38:
Mijn slaapkamer grenst aan de badkamer van de buren d.m.v. een betonnen muur zonder spouw. Dit geeft 's ochtends vroeg en 's avonds laat enorm veel overlast. De buurman is een roker en kucht, rochelt en kotst de longen uit zijn lijf. Dit doet hij waarschijnlijk in de wasbak die ter hoogte van mijn hoofdeinde zit.
Dit is geluid dat zich voortbeweegt door de lucht. Dat is over het algemeen prima te isoleren met de algenoemde materialen.
Ook zaken zoals tikken op de wasbak komen hard door.
Dat is contactgeluid. Daarvan is de kans groter dat het wordt doorgegeven door muren/ankers/vloeren. De kans dat het minder wordt door eerder genoemde maatregelen is wel reëel en anders kun je ook nog zorgen dat je eigen vloer/plafond ook losgekoppeld wordt van het beton.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat @Rukapul zegt klopt helemaal. Besef wel dat zelfs het isoleren tegen luchtgeluid niet evident is.

In onze vorige woning hadden wij een enkele snelbouwsteen als tussenmuur en de vloeren waren als één geheel gemaakt. Dit zorgde ervoor dat we veel last hadden van luchtgeluid in onze slaapkamer (ruzie en TV geluiden vooral) maar ook contactgeluid van lopen en slaande deuren. ALs het erg stil was kon ik zelfs de buurman horen plassen in de badkamer aan de andere kant van het huis :X

Wij hebben dan onze slaapkamermuur geïsoleerd met een voorzetwand met een enkele gisplaat en zware geluidsisolatie. De gipsplaat was gemonteerd op regels die los stonden van de muur. We hebben ook geen gaten gemaakt in de gipsplaat en de randen flexibel afgewerkt.

Al bij al was de reductie in luchtgeluid groot maar het haalde niet alles weg. Het maakte het wel leefbaar. Tegen contactgeluid deed het absoluut niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Bij dit soort geluidsoverdracht zou voor mij de enige oplossing zijn; Verhuizen naar een modernere/minder gehorige woning... Wellicht dat dit geen mogelijke of gewenste oplossing is maar het lost wel je problemen op natuurlijk.

Ter vergelijking: Ik woon in een woning uit 2013 en wij horen echt helemaal NIETS van elkaar, met uitzondering van boorgeluiden maar dat lijkt mij logisch...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

macnerd

No Apples please :-)

In mijn ouderlijk huis (jaren '70 woning) waren de vloeren ook uit een stuk, dus de piano op de ene hoek kon gehoord worden op de andere hoek (4 huizen totaal).

Ik ben geen bouwkundige ofzo, maar een oplossing zou kunnen zijn:
- tijdelijke dragers op alle verdiepingen (van die palen dus)
- de vloeren los zagen (geen idee hoe dit zit met leidingen, kan een probleem zijn)
- nieuwe draagmuur / draagconstructie voor de vloeren (met geluidsisolatie tussen nieuwe en oude muur)

Dit zal niet goedkoop zijn, en waarschijnlijk zijn er nog wel wat hobbels te nemen (zoals leidingen), maar je moet er wat voor over hebben :+

MacNerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
Thalaron schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:33:Bij dit soort geluidsoverdracht zou voor mij de enige oplossing zijn; Verhuizen naar een modernere/minder gehorige woning... Wellicht dat dit geen mogelijke of gewenste oplossing is maar het lost wel je problemen op natuurlijk.
Het is een hele radicale, maar dit is wel de reden dat wij verhuisd zijn. Dezelfde geluiden als hierboven beschreven, enkelsteens, ook 1 vloer waardoor je buren kon horen lopen, maar ook schreeuwen, niezen en plassen. Nu in een huis met ankerloze spouwmuren en ik ben helemaal tot rust gekomen. Daarnaast kwam de tip van oordopjes al voorbij, dit was voor mij echt een must, dit scheelde al behoorlijk (behalve echt contactgeluid).

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 20:42
Het is al gezegd, de beste oplossing is om te praten met de buurman. Tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat het geen oplossing is, gezien de omschrijving van hem als persoon.

Oude huizen geven enorm veel geluiden door, op allerlei manieren. Een korte manier om dit aan te pakken is er naar mijn weten niet. Wij hebben ook gekeken om een wand in de slaapkamer te laten na-isoleren, kost flink veel geld en ze konden niet garanderen dat het een stuk beter zou worden.

Dit is wellicht niet het antwoord wat je zoekt, maar wel het beste antwoord. Als je echt een radicaal antwoord wil zou ik een aannemer laten komen, hem laten bekijken hoe het bouwtechnisch in elkaar zit en hem vragen om een oplossing.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wij hebben ook zo'n soort huis en horen de buren ook wel eens. Onze woonkamer heeft aan een kant zo'n voorzetwand (niet eens met glaswol ertussen) maar die buren horen we in de woonkamer echt _nooit_.

Boven, waar er niet zo'n voorzetwand is, kan ik ze wel eens horen als er een flinke ruzie is. Volgens mij maakt zo'n wandje wel een flink verschil.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Laatst online: 16:11
Zeer goede tips allemaal en ik zie wel wat mogelijkheden :) Dank.

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
macnerd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:21:
In mijn ouderlijk huis (jaren '70 woning) waren de vloeren ook uit een stuk, dus de piano op de ene hoek kon gehoord worden op de andere hoek (4 huizen totaal).

Ik ben geen bouwkundige ofzo, maar een oplossing zou kunnen zijn:
- tijdelijke dragers op alle verdiepingen (van die palen dus)
- de vloeren los zagen (geen idee hoe dit zit met leidingen, kan een probleem zijn)
- nieuwe draagmuur / draagconstructie voor de vloeren (met geluidsisolatie tussen nieuwe en oude muur)

Dit zal niet goedkoop zijn, en waarschijnlijk zijn er nog wel wat hobbels te nemen (zoals leidingen), maar je moet er wat voor over hebben :+
Dat is in theorie ongetwijfeld een goede oplossing (leidingen mag je dan wel ook niet meer verbinden met starre delen of je geeft alsnog geluid en trillingen door), maar ik vrees echt dat je, tenzij het een zeer bijzonder pand is, een stuk beter en goedkoper af bent als je dit verkoopt en een nieuwbouw koopt waar al bij het ontwerp rekening gehouden is met geluidsisolatie.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ShininNL 10-15dBA reductie is al veel. dit kun je al behalen met wandisolatie

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 12-11-2020 16:21 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

KaiseRRuby schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:41:
Het is al gezegd, de beste oplossing is om te praten met de buurman. Tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat het geen oplossing is, gezien de omschrijving van hem als persoon.

Oude huizen geven enorm veel geluiden door, op allerlei manieren. Een korte manier om dit aan te pakken is er naar mijn weten niet. Wij hebben ook gekeken om een wand in de slaapkamer te laten na-isoleren, kost flink veel geld en ze konden niet garanderen dat het een stuk beter zou worden.

Dit is wellicht niet het antwoord wat je zoekt, maar wel het beste antwoord. Als je echt een radicaal antwoord wil zou ik een aannemer laten komen, hem laten bekijken hoe het bouwtechnisch in elkaar zit en hem vragen om een oplossing.
Praten lijkt mij echt nutteloos omdat het normale geluiden zijn. Als het aanraken van de wasbak al doordreunt in de slaapkamer kan je daar als buurman gewoon geen rekening mee houden. Dan ga je dus verwachten dat iemand geen enkel geluid maakt 's morgens (en dus ook niet gaat douchen want dat zal die vast ook horen) en ongeacht wat voor type buurman jij denkt dat het is, is dat gewoon niet realistisch.

oordoppen of verhuizen.

blup

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 15:16

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Sjoerd-b schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:44:

- 18cm steenwol

Wij hebben hetzelfde, zijn we overigens nu aan het doen, maar niet met 18cm steenwol. Juist met wat dunner compacter spul dat beter is voor geluid en wat minder qua warmte. Maar het ging ons om geluid. Volgens mij was het dit:

https://www.isolatiemater...MDD__Ah6WuOhoC3G4QAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• passatfreak
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-11-2020
Thalaron schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:33:
Bij dit soort geluidsoverdracht zou voor mij de enige oplossing zijn; Verhuizen naar een modernere/minder gehorige woning... Wellicht dat dit geen mogelijke of gewenste oplossing is maar het lost wel je problemen op natuurlijk.

Ter vergelijking: Ik woon in een woning uit 2013 en wij horen echt helemaal NIETS van elkaar, met uitzondering van boorgeluiden maar dat lijkt mij logisch...
dat is de beste oplossing wij een uit 2018 met trippelglas wat nog eens extra tegen geluid van buiten af werend is wij wonen aan best drukke doorgangs weg en ik hoor alleen iets als k de ramen open zet .

hier voor hadden wij een uit 1954.. daar in hoorde je werkelijk alles ben blij dat wij van die ellende af zijn :)

helix dongel te huur/koop info PB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Thalaron schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:33:

Appartement 2010 hiero, thermisch super geïsoleerd, maar contact geluiden zijn helaas vergelijkbaar met een jaren 60 galerijflat. Ik ben er helaas ook nog eens super gevoelig voor.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat moderne bouw geen enkele garantie is tegen overlast van contactgeluiden.
Dat was namelijk voor mij de reden om te verhuizen maar helaas viel dat tegen en was het door omstandigheden zelfs erger.

Nu aan het sparen voor een vrijstaande bachelorpatty. Dat is mi de enige oplossing. Vrijstaande woning

Ik moet bekennen dat ik nog nooit in een appartement of niet-vrijstaande
-woning ben geweest waar ik geen contactgeluiden hoorde
(horen is voor mij helaas direct overlast). Van penthouse tot nieuwbouw overal hoor ik contactgeluiden.

Mochten er Tweakers zijn die een woning oid hebben laten bouwen met stilte als hoogste prio, dan zou ik graag met je in contact komen.

Silent PCs zijn helaas al een niche, maar woningen met een zo laag mogelijke geluidsdruk, inpandig, zijn is volgens mij een niet bestaande niche.

[ Voor 25% gewijzigd door eL_Jay op 12-11-2020 17:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• passatfreak
eL_Jay schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:16:
[...]

Appartement 2010 hiero, thermisch super geïsoleerd, maar contact geluiden zijn helaas vergelijkbaar met een jaren 60 galerijflat. Ik ben er helaas ook nog eens super gevoelig voor.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat moderne bouw geen enkele garantie is tegen overlast van contactgeluiden.
Dat was namelijk voor mij de reden om te verhuizen maar helaas viel dat tegen en was het door omstandigheden zelfs erger.
ligt ook aan type woning en hoe gebouwd is .
1 rede voor mij om al noooit een appertment te nemen.

onze 2 onder in klapper is elk op een losse fundering gebouwd we delen alleen de voor gevel en achter gevel en het dak de rest maakt geen contackt met elkaar tusen de muren tussen de wonnig zit 40cm ruimte en isolatie .geloof me 1 ding wij horen werkelijk niks van de buren en hun 2 kids _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
passatfreak schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:23:
[...]

ligt ook aan type woning en hoe gebouwd is .
1 rede voor mij om al noooit een appertment te nemen.

onze 2 onder in klapper is elk op een losse fundering gebouwd we delen alleen de voor gevel en achter gevel en het dak de rest maakt geen contackt met elkaar tusen de muren tussen de wonnig zit 40cm ruimte en isolatie .geloof me 1 ding wij horen werkelijk niks van de buren en hun 2 kids _/-\o_
Ben je er wel gevoelig voor? En heb je zelf kids? Want dan is het natuurlijk nooit stil binnen :+

De meeste mensen in mijn omgeving hebben meer geluidsdruk van de buren maar ervaren geen overlast dus het heeft ook veel te maken met mindset (helaas)

Ik streef naar zulk een stilheid dat ik alleen mijn eigen Tinnitus hoor.

[ Voor 15% gewijzigd door eL_Jay op 12-11-2020 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• passatfreak
eL_Jay schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:27:
[...]

Ben je er wel gevoelig voor? En heb je zelf kids? Want dan is het natuurlijk nooit stil binnen :+
niet gevoelig voor gelukkig en ja wij hebben ook kids . als die op schoo zitten wel natuurlijk die van de buren zijn nog wat jonger :)

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
We hebben een spouw tussen ons en de buren dat werkt prima het is maar een paar centimeter.
Een kennis woont in een huizenblok uit dezelfde tijd maar daar hebben ze geen spouw daar hoor je de tv van de buren.
Als ze op pad gaan en de schoenen met harde zolen ofzo al aan hebben en nog wat bij elkaar moeten sprokkelen hoor ik wel loopgeluiden maar niet dat ik er wakker van wordt en stampen op de trap als iemand pubert maar gewoon lopen niet eens.

• Sjoerd-b
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-06 11:28
mugenmarco schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:58:
[...]

Lijkt mij nogal een dure grap.
Op de hele verbouwing was het misschien 1%, en geïsoleerd moest er toch worden.
Iets minder extreem zal waarschijnlijk ook al een hoop schelen.

Anoniem: 1279036

eL_Jay schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:16:
[...]

Nu aan het sparen voor een vrijstaande bachelorpatty. Dat is mi de enige oplossing. Vrijstaande woning

Ik moet bekennen dat ik nog nooit in een appartement of niet-vrijstaande
-woning ben geweest waar ik geen contactgeluiden hoorde
(horen is voor mij helaas direct overlast). Van penthouse tot nieuwbouw overal hoor ik contactgeluiden.

Mochten er Tweakers zijn die een woning oid hebben laten bouwen met stilte als hoogste prio, dan zou ik graag met je in contact komen.
hier nieuwbouw hoekwoning met ankerloze spouw , casco bestaand uit prefab delen. Behalve tijdens werkzaamheden zoals in de badkamer van de buren of boren in de wanden buren nog nooit gehoord, gewoon helemaal niets.

Bij navraag bij hen horen ze alleen af en toe onze kinderen de trap op/af stampen die aan woningscheidende wand zit (we proberen ze af te richten , maar dat blijft een 'proces' ).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:21

Bommes

Capo del formaggio

In mijn vorige huis had ik precies de gelijke situatie als de TS.
Woning rijtje uit de jaren 50, waarbij slaapkamer aan slaapkamer grensde.
Echter had de buurman 1 slaapkamer omgebouwd tot badkamer, die precies aan mijn slaapkamer grensde.
Ik heb er 15 jaar gewoond, en in daarvan was hij ongeveer 13 jaar de buurman, die er gelukkig eigenlijk nooit was.
Misschien 1 keer per maand een weekend.
Ik zeg gelukkig want als hij naar de wc ging klonk het letterlijk alsof hij mijn nachtkasje vol piste.
Als hij in bad een scheet liet... nou ja je kunt het je wel voorstellen.

Ik heb er nooit wat aan gedaan, omdat hij nooit thuis was. Dus de overlast was minimaal.
Toen hij het te koop zette was ik bang voor het ergste.
Het werd gekocht door een jong stel met 1 kindje.
Ik kon ze wel horen in de badkamer maar op een of andere manier waren hun tijd schema's anders of zo want ik heb er met hun nooit meer echt overlast van gehad.

Nou ja lang verhaal waar de TS niets aan heeft, ik ben uit eindelijk verhuisd (niet daarom).
Mijn idee was wel om er een "los" wandje voor te zetten.
Contactloos opgebouwd van de muur en de koppeling met de vloer en plafon middels vilt of zo iets om contact geluid zo veel mogelijk uit te sluiten.

Heb je de ruimte om er iets voor te bouwen?
Mijn toenmalige slaapkamer was al niet erg ruim dus ik had die ruimte eigenlijk niet.
Vergeet overigens oplossingen met steen of glaswol, dat is voor warmte.
Zoek naar speciale geluidswerende oplossingen, denk uit de box.
Ik denk aan speciale geluidwerende ondervloeren voor onder laminaat of zo iets.
Dat bouwt lekker dun op maar kan misschien wel juist het gewenste effect hebben.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

macnerd

No Apples please :-)

indigo79 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:17:
[...]

Dat is in theorie ongetwijfeld een goede oplossing (leidingen mag je dan wel ook niet meer verbinden met starre delen of je geeft alsnog geluid en trillingen door), maar ik vrees echt dat je, tenzij het een zeer bijzonder pand is, een stuk beter en goedkoper af bent als je dit verkoopt en een nieuwbouw koopt waar al bij het ontwerp rekening gehouden is met geluidsisolatie.
Ik zei al dat het niet goedkoop zou zijn en dat er mogelijk nog wat bouwkundige probleempjes zouden zijn ;)
Goed punt overigens van die leidingen. Of het interessant is of niet, dat is aan TS. Een ander huis kost ook geld: overdrachtsbelasting, makelaarskosten etc, maar ook aankleding (muren, vloeren, tuin).

MacNerd

Pagina: 1