144hz monitor om series X op aan te sluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PaulPaulPaul83
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-11-2022
Ik ben op zoek naar een goede game monitor om m'n nieuwe series X aan te koppelen.

Mijn budget is max zo'n 250/300 euro.

Ik heb in het verleden enkel op tv gegamed, maar wil dit binnenkort dus ook op monitor gaan doen.

MSI Optix MAG271CV - Curved VA Gaming Monitor (144hz)

Aan deze zat ik te denken.

Hebben jullie ervaring met deze monitor?

Hebben jullie misschien betere opties?

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 18:05

FeaR

In GoT we trust

Monitoren vallen niet onder Consumentenelektronica maar onder Harde Waren. Ik verhuis het topic die kant op: CEA > CAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
1080p op een 27" monitor (die je nu hebt gekozen duis) is niet ideaal, dan staan de pixels relatief ver van elkaar af. vuistregel is ongeveer 1080p bij 24", 1440p bij 27", 4k bij 32" en groter.

voor de rest blijkt uit je vraag niet helemaal waar je naar op zoek bent, anders dan 144Hz. hoe groot wil je dat de monitor is (24/27/32 inch), welke resolutie? hecht je waarde aan snelle reactietijd? heb je een sterke voorkeur voor een beeldtechniek (TN/VA/IPS)?

zoek een aantal van die zaken uit, en stel je vragen wat specifieker, dan kunnen de forumleden hier je veel beter van dienst zijn.

• PaulPaulPaul83
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-11-2022
27 inch ben ik naar opzoek. En aangezien de series X 1440p ondersteunt, leek me dit wel een goede optie?

Speel vooral shooters, zoals Battlefield, CoD.
Dus een snelle reactie tijd is wel een vereiste denk ik.

Sorry als ik te weinig informatie geef, maar ben echt een leek op dit gebied.

Komt er op neer dat een 27 inch monitor wil, tot max 300 eu. Die goed compatible is met mn series X, lage input lag, en dus goed te gebruiken is om online shooters op te spelen.

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
ik heb ff snel iets bij elkaar geconfigureerd in de pricewatch.
https://tweakers.net/moni...aHoMkSxDKjedHUZ7weB0_r-sP

dit zijn 3 schermen die alle 3 aan jouw basic vereisten voldoen, en allemaal met meerdere, meestal positieve reviews door je medetweakers.
verschil zit in de beeldtechnieken, en toevalligerwijs is het 1x TN, 1x VA en 1x IPS.
ik zou persoonlijk waarschijnlijk gaan voor het scherm met IPS, en dan een paar losse speakers erbij omdat de ingebouwde matig lijken te zijn. maar ik zou die keuze vooral zelf maken op basis van wat je het belangrijkst vindt (lees je even in op de basics van verschillende beeldschermtechnieken, dat helpt een hoop met erachter komen wat je belangrijk vindt).

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-01 21:01
LetOp het scherm moet 1440P@120Hz als VESA standaard geïmplementeerd hebben anders werkt het niet.
Pagina: 1