Hallo
Sinds kort ben ik me aan het verdiepen in het zelf samenstellen van een computer. Met Black Friday / Cyber Monday binnenkort wil ik alles wat concreet maken. Aangezien ik nog nieuw ben hierin, heb ik nog wat vragen.
Doel van de PC:
Ik wil een PC samenstellen die klein is, ideaal voor op een bureau. Een behuizing niet groter dan nodig voor een micro ATX. Het is voor dagelijks gebruik en moet krachtig genoeg zijn om fotobewerking te doen (photoshop, lightroom,...). Om het nog wat moeilijker te maken wil ik dat een zo beperkt mogelijk budget samenstellen. Ik ben er natuurlijk wel van bewust dat kracht zijn prijs heeft.
Voorlopig idee
Mijn vragen
Sinds kort ben ik me aan het verdiepen in het zelf samenstellen van een computer. Met Black Friday / Cyber Monday binnenkort wil ik alles wat concreet maken. Aangezien ik nog nieuw ben hierin, heb ik nog wat vragen.
Doel van de PC:
Ik wil een PC samenstellen die klein is, ideaal voor op een bureau. Een behuizing niet groter dan nodig voor een micro ATX. Het is voor dagelijks gebruik en moet krachtig genoeg zijn om fotobewerking te doen (photoshop, lightroom,...). Om het nog wat moeilijker te maken wil ik dat een zo beperkt mogelijk budget samenstellen. Ik ben er natuurlijk wel van bewust dat kracht zijn prijs heeft.
Voorlopig idee
- €44,97 - Behuizing: Kolink KLM-002 pricewatch: Kolink KLM-002
- €85,85 - Moederbord: MSI MAG A520M Vector Wifi
(pricewatch: MSI MAG A520M Vector Wifi) - €194,00 - CPU: AMD Ryzen 5 3600 (pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed)
- €72,95 - RAM: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
(pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16) - €59,14 - SSD: Kingston A2000 500GB (pricewatch: Kingston A2000 500GB)
- €56,32 - Voeding: Sharkoon SilentStorm SFX Bronze 450W
(pricewatch: Sharkoon SilentStorm SFX Bronze 450W) - €134,18 - GPU: Zotac GeForce GTX 1050 Ti 4GB Mini (pricewatch: Zotac GeForce GTX 1050 Ti 4GB Mini)
Mijn vragen
- Is dit allemaal mogelijk? SSD en andere zijn makkelijk te controleren, maar het is moeilijker te controleren bij de voeding en cooler bij de CPU.
- Naar prijs kwaliteit: zijn er betere opties voor mijn doel? (Goedkopere opties? Componenten in mijn voorstel die niet krachtig genoeg zijn?