ISRA punt over coax laten lopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:11
Hallo medetweakers,

Ik ben van plan om over te stappen van ISP. Van Ziggo naar Budget.
Budget levert via de telefoonlijn internet en tv.
Nu kijk ik via coax tv, echter zit er geen ISRA punt naast de tv (de coaxkabel is onder de vloer weg gewerkt). Dus zou ik geen tv kunnen kijken met de huidige setup met Budget als ISP.
Nu heb ik gelezen dat MoCa een oplossing kan zijn. Ik heb ook UTP naar Coax kabels gevonden.
Werkt dat ook?
Het ISRA punt zit pal naast de coax wanddoos.
De coaxkabel wil ik uit de wanddoos halen en aansluiten op het ISRA punt met een UTP coax kabel. Hierdoor krijg ik via de coaxkabel alsnog een internetsignaal naar de tv.

Alleen kan ik nergens vinden of de combinatiekabel ook daadwerkelijk werkt zoals ik wil.

https://www.netwerkkabels...HccBc7S0GuehoC_scQAvD_BwE

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Beste antwoord (via OneTimer op 12-11-2020 13:01)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

PM_Petrol schreef op donderdag 12 november 2020 @ 00:09:
...
De coaxkabel wil ik uit de wanddoos halen en aansluiten op het ISRA punt met een UTP coax kabel. Hierdoor krijg ik via de coaxkabel alsnog een internetsignaal naar de tv...
Dat gaat alleen werken met een MoKa setje; ééntje in de meterkast om "internet" op je coax te zetten en ééntje bij de TV om het er weer af te halen voor het KPN kastje. Voor 150€ ben je klaar

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

PM_Petrol schreef op donderdag 12 november 2020 @ 00:09:
...
De coaxkabel wil ik uit de wanddoos halen en aansluiten op het ISRA punt met een UTP coax kabel. Hierdoor krijg ik via de coaxkabel alsnog een internetsignaal naar de tv...
Dat gaat alleen werken met een MoKa setje; ééntje in de meterkast om "internet" op je coax te zetten en ééntje bij de TV om het er weer af te halen voor het KPN kastje. Voor 150€ ben je klaar

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:29
Wat @Brahiewahiewa zegt ben je indd nodig. Of je moet een losse utp kabel naar je tv hoek gaan leggen vanuit je meterkast.

@PM_Petrol die kabel uit je link is niets meer dan een coax kabel waar en utp kabel bij aangeplakt is, ofwel geen verschil met een losse coax en en losse utp kabel

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• OneTimer
Oke dan weet ik dat.

Ik heb ook nog een powerline adapter liggen. Dus dan ga ik het op die manier doen.

Ik kan helaas geen utp kabel naar de tv leggen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-10 16:38
PM_Petrol schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:01:
Oke dan weet ik dat.

Ik heb ook nog een powerline adapter liggen. Dus dan ga ik het op die manier doen.

Ik kan helaas geen utp kabel naar de tv leggen.
Die Powerline adapter moet dan wel IGMP snooping ondersteunen.

• OneTimer
rick85 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:18:
[...]

Die Powerline adapter moet dan wel IGMP snooping ondersteunen.
Ah daar moet ik nog even naar kijken.

Thanks voor de hulp allen.

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:29
Nog even wat terminologie:

Je hebt geen ISRA punt bij je TV nodig. Het ISRA punt is niets anders dan het punt waar de telefoonlijn je huis binnenkomt, het punt waar het eigendom van de koperdraad overgaat van de netwerk-beheerder op de woning-eigenaar.

Op het ISRA punt sluit je je modem aan, vanaf je modem gaat er (normaal gesproken) een dtp-kabel naar je TV. Als dat laatste niet mogelijk is kun je inderdaad andere oplossingen gaan gebruiken zoals powerline adapters en moca setjes.

• OneTimer
Vloris schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:49:
Nog even wat terminologie:

Je hebt geen ISRA punt bij je TV nodig. Het ISRA punt is niets anders dan het punt waar de telefoonlijn je huis binnenkomt, het punt waar het eigendom van de koperdraad overgaat van de netwerk-beheerder op de woning-eigenaar.

Op het ISRA punt sluit je je modem aan, vanaf je modem gaat er (normaal gesproken) een dtp-kabel naar je TV. Als dat laatste niet mogelijk is kun je inderdaad andere oplossingen gaan gebruiken zoals powerline adapters en moca setjes.
Ja ik weet wat je bedoelt. Er loopt alleen geen utp kabel naar de tv, alleen een coax.
Ik heb inmiddels een andere oplossing gevonden. Bedankt :)

Pagina: 1