PC Rendering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MockeyJojo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-12-2020
Hallo allemaal,

Al enige tijd ben ik bezig met 3D ontwerpen. Het gaat hierbij vooral om architectuur, interieur en tuin.
Normaal gesproken gebruik ik mijn huidige Mac Pro (2009) en dat ging tot nu toe prima.
Echter gebruik ik nu het programma Lumion 10 en ik kom tot de conclusie dat ik echt moet upgraden.
Ook kom ik tot de conclusie dat ik helaas moet afstappen van mijn vertrouwende Apple... :'(
Ja ik weet het.. de prijs is te hoog ten opzichte van de specs die ik ervoor terug krijg...

Om die reden wil ik mijn eigen rendering PC bouwen. Uiteraard is uiterlijk een belangrijk aspect.
Ik wil niet de standaard kast gebruiken en daarnaast sta ik open voor ideeën.

Ik ben zelf bij de onderstaande bevindingen uitgekomen.

Ik zoek een?
Ik ben van plan gebruik te maken van de volgende onderdelen:
- AMD Ryzen 9 3900XT socket AM4 processor
- GIGABYTE B550I AORUS PRO AX, socket AM4
- Patriot 64GB DDR4-3200 kit werkgeheugen
- Samsung 970 EVO, 1 TB SSD / Pcie
- Samsung 860 EVO, 1 TB SSD
- NZXT H1 Case (incl. AIO en PSU)

De vraag is welke videokaart ik ga plaatsen. Ik lees vooral terug dat de Nvidia kaarten gebruikt worden maar ik lees dit vooral terug in de onderdeel 'gaming'. Kan ik eventueel uitwijken naar een AMD videokaart (in verband met prijs). Welke zouden jullie plaatsen? en waarom?

Persoonlijk denk ik nu aan de volgende gpu:
- GIGABYTE Radeon RX 5700 XT GAMING OC 8G (rev. 2.0) grafische kaart

Daarnaast is de vraag; Denken jullie dat deze hardware in de gekozen case voldoende gekoeld gaat worden?
Hebben jullie ervaringen hiermee? Ervaringen met de case misschien?

Wat is je budget?
uiterlijk 2000 euro. excl. beeldscherm en randapparatuur

En ja... ik zal voor mijn dagelijkse werk nog steeds mijn iMac gebruiken.. O-)

Ik hoor graag van jullie!

[ Voor 29% gewijzigd door MockeyJojo op 12-11-2020 09:57 ]

Alle reacties

• MockeyJojo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-12-2020
Nog even een aanvulling. Lumion heeft uiteraard een eisenlijst voor wat betreft de software.
Die is te vinden op de volgende pagina: https://lumion.com/requirements.html
Ik maak hier zelf uit op dat er meer GPU kracht gebruikt wordt dan CPU kracht. Klopt dat?

Zo ja, is het dan een idee om een minder zware CPU te kiezen en dit geld te investeren in de GPU?
Ik kom dan namelijk op de volgende optie uit: Asus dual nvidia geforce rtx3070 8gb/gddr6
Als het goed is past deze ook in de H1 case.

Ik vraag mij daarnaast af of er voldoende koeling is voor een dergelijke GPU? Eventueel is het mogelijk om de bestaande AIO aan te passen en naast de CPU ook de GPU van vloeistof koeling te voorzien.
Misschien heeft iemand hier al ervaring mee?

Let me know..