Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje6388
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-01-2021
Hallo Tweakers,

Na lang gezocht te hebben in verschillende forums ben ik nog steeds niet uit.

Mijn probleem:

Pc start op en laat ook het opstartscherm zien AsRock logo. vervolgens zal windows opgestart worden echter gaat deze dan niet verder, soms blijft het beeld zwart en soms witte strepen.

Ik gebruik een acer monitor met een DVI aansluiting, ik heb het ook al geprobeerd met de 2 HDMI aansluitingen op de kaart maar zonder succes.

Heeft iemand nog tips om te proberen?

Bios is al up to date tot de laatst mogelijke versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMblw7NmTKn5u_Ic2qtzP2I7ek8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HYfJMDJr8CfVqhpRBJyW3JGV.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:13
Videokaarten eruit halen en de monitor aansluiten op het moederbord. Heb je dan hetzelfde probleem?

Cputje is wel erg minimaal voor een RX 480. Waar gebruik je het systeem voor? Waarom 2 videokaarten?

Welk merk en type voeding heb je?

[ Voor 5% gewijzigd door Uszka op 11-11-2020 23:29 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:07

nelizmastr

Goed wies kapot

Vreemde configuratie inderdaad. Oud bord, trage CPU en twee videokaarten die beide niet volledig benut kunnen worden en niet in crossfire kunnen.

Gezien de goedkooe onderdelen betwijfel ik of er een degelijke voeding in zit.

Graag dus wat meer info :)

I reject your reality and substitute my own

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-07 12:38
Heeft die rx480 de afgelopen 4 jaar cryptocurrency staan minen?

Geeft die 570 nog wel goede output?

Het zou je voeding kunnen zijn. Makkelijkste is met een andere voeding te proberen dan.

Misschien zou je je rx480 nog in de oven kunnen repareren? https://ifixit.com/Guide/...ing+it+up+in+an+oven/2240

• Patje6388
Als voeding heb ik de Ultimate 1000w van coolermaster.
De Rx570 werkt zonder problemen met deze mobo en cpu.

Gebruik het systeem gewoon voor dagelijkse dingen en kon deze kaart kopen voor een leuk prijsje.
de rx480 durf ik niet te zeggen waar die voor gebruikt is heb deze 2e hands gekocht. Maar is nog wel werkend geweest.

• Uszka
Oké, maar waarom 2 videokaarten? Haal de 480 eruit en ga met de 570 verder. Probleem opgelost toch of mis ik iets?

Zelden zo'n vreemd en ongebalanceerd systeem gezien. Voor dagelijkse dingetjes zou ik zeggen: haal ook de 570 eruit en ga op de igpu verder. Wordt er veel minder stroom verbrand want de kracht van een dgpu heb je toch niets aan.

• Patje6388
Ik wil uiteindelijk een game computer bouwen en daarom deze 2 kaarten.
Het probleem is dat hij dus wel opstart en zodra windows wilt starten dan wordt de verbinding naar de kaart verbroken de fans stoppen dan ook met draaien op de kaart. ook worden er heel even artifacts getoond op het scherm

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:34

Mavamaarten

Omdat het kan!

Begin nu maar met die tweede kaart eruit te halen. Je gebruikt hem niet en zorgt enkel voor mogelijke conflicten en bijbehorende kopzorgen. Je gaat er niet sneller door gamen, zonder crossfire gebruik je toch maar 1 kaart tijdens het gamen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Patje6388
Ik heb op dit moment alle kaarten eruit gehaald en computer opnieuw gestart.
Dan heb ik het probleem niet en kom ik gewoon in windows.

• Uszka
Patje6388 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:15:
Ik wil uiteindelijk een game computer bouwen en daarom deze 2 kaarten.
Met dat platform ga je nooit een fatsoenlijke gamepc krijgen. Zou geen geld meer in dat oude trage spul stoppen

• Patje6388
Ga uiteindelijk ook een nieuwe mobo kopen en heb er nu nog wel 1 staan met een i5 processor.
Maar ook als ik daar mijn kaart in doe dan start hij op laat windows laad scherm zien en daarna schakelt de kaart uit.

• Patje6388
Ik snap alleen niet dat de RX570 het zonder problemen doet en de rx480 niet wilt opstarten

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-07 12:38
Patje6388 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:50:
Ik snap alleen niet dat de RX570 het zonder problemen doet en de rx480 niet wilt opstarten
Dus je hebt een rx480 die in 2 systemen problemen geeft, waar deze het voorheen wel goed deed. Bovendien werken andere videokaarten wel in die systemen.

Misschien is de rx480 wel gewoon stuk dan.

• Patje6388
NESFreak, ik heb nu net een clean install gedaan van windows opnieuw en nu herkent en werkt de kaart weer :D

Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken.

• Uszka
Alleen heb je niets aan een van de twee kaarten. Het enige wat het doet is zorgen dat het stroomverbruik hoger wordt.

• Patje6388
Ja ik ga ook maar 1 kaart gebruiken wilde alleen testen of de msi kaart het wel deed
Pagina: 1