Kentekenplaten gestolen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:06

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Vanavond was ik op visite bij mijn ex-man (we zijn nog goede vrienden) en ik werd gebeld door de politie, ze waren op zoek naar m’n ex-man. Bleek dat even daarvoor de politie gebeld was door een voorbijganger die gezien had dat de kentekenplaten van zijn auto gestolen werden. Volgens hem zijn daders weggereden in een auto zonder verlichting.

We zijn samen naar beneden gegaan en hebben met de politie gepraat. De auto is een wat oudere, in geen enkel opzicht bijzondere kleine middenklasser.

De kentekenplaat achter is er gewoon uitgeklikt en voor is hij er met wat geweld uit gehaald.

We hebben aangifte gedaan, en morgen nieuwe kentekenplaten halen.

Plan is om naar 1 van de bedrijven die het RDW opgeeft (https://www.rdw.nl/partic.../kentekenplaatfabrikanten) nieuwe platen te halen en die bij de Kwikfit om de hoek te laten monteren.

Heeft iemand hier enige ervaring mee? Hoe lang duurt het voordat je die platen mee krijgt?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:38

empy

Rijdt rondjes

De meeste bedrijven die kentekenplaten verkopen, kunnen ze ook direct voor je drukken. Hiervoor dient wel legitimatie en kentekenbewijs overlegd te worden.
Voor motorplaten is het wat spannender (die doen ze niet overal), maar voor de auto kunnen ze die ter plekke persen.

Jouw ex woont in de buurt van Leiden toch? In Zoeterwoude zit een grote kentekenplaten boer, vlakbij de Heineken. Die is ook nog vrij goedkoop.

[ Voor 21% gewijzigd door empy op 11-11-2020 22:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ardana schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:52:

Heeft iemand hier enige ervaring mee? Hoe lang duurt het voordat je die platen mee krijgt?
Is mij ook weleens gebeurd met een nietszeggende, trage, oude auto. Die platen krijg je direct mee.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:15

DropjesLover

Dit dus ->

Monteren kan je ook prima zelf, zijn maar een paar schroefjes in je bumper.
Mocht de kentekenplaathouder stuk getrokken zijn, ook die kost maar een paar euro.

Heb zelf een keertje een andere (overzet)bumper gemonteerd en was licht gechoqueerd hoe makkelijk / snel dat allemaal ging :P

Tijd en moeite die het kost om nieuwe platen te krijgen, geen idee.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ardana schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:52:
Vanavond was ik op visite bij mijn ex-man (we zijn nog goede vrienden) en ik werd gebeld door de politie, ze waren op zoek naar m’n ex-man. Bleek dat even daarvoor de politie gebeld was door een voorbijganger die gezien had dat de kentekenplaten van zijn auto gestolen werden. Volgens hem zijn daders weggereden in een auto zonder verlichting.

We zijn samen naar beneden gegaan en hebben met de politie gepraat. De auto is een kleine, wat oudere, in geen enkel opzicht bijzondere kleine middenklasser.

De kentekenplaat achter is er gewoon uitgeklikt en voor is hij er met wat geweld uit gehaald.

We hebben aangifte gedaan, en morgen nieuwe kentekenplaten halen.

Plan is om naar 1 van de bedrijven die het RDW opgeeft (https://www.rdw.nl/partic.../kentekenplaatfabrikanten) nieuwe platen te halen en die bij de Kwikfit om de hoek te laten monteren.

Met PV en RDW papieren meestal op dezelfde dag.

Tip: verwijder de garage prullaria klik fit houders en schroef de kenteken platen met zelfborende parkers op de kentekenplekken op de bumpers.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:40
Vergeet de zelfborende parkers.

Pak een paar popnagels
Gaatje boren, popnagel erin en muurvast.

Jatten ze voortaan de platen van een andere auto.

(Heb ze ook eens vast gezet met montagekit, dat was niet zo'n succes toen ik hem er zelf af wilde halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
empy schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:58:
Jouw ex woont in de buurt van Leiden toch? In Zoeterwoude zit een grote kentekenplaten boer, vlakbij de Heineken. Die is ook nog vrij goedkoop.
Voorburg, niet Leiden.
DropjesLover schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:01:
Monteren kan je ook prima zelf, zijn maar een paar schroefjes in je bumper.
Mocht de kentekenplaathouder stuk getrokken zijn, ook die kost maar een paar euro.

Heb zelf een keertje een andere (overzet)bumper gemonteerd en was licht gechoqueerd hoe makkelijk / snel dat allemaal ging :P

Tijd en moeite die het kost om nieuwe platen te krijgen, geen idee.
De houder is van de bumper afgebroken, is dus geheel weg, en de plek waarop hij vastgeschroefd was is afgebroken uit de bumper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peters1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-01-2021
Bijna elke automaterialen zaken (Brezan bijvoorbeeld) kan ter plekke nieuwe platen maken. Kentekenpasje en een legitimatie meenemen en is zo geregeld.

Tot 2 jaar terug zelf dagelijks bij de Brezan moeten maken (toen ik daar werkzaam was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:40
Ardana schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:05:
[...]
De houder is van de bumper afgebroken, is dus geheel weg, en de plek waarop hij vastgeschroefd was is afgebroken uit de bumper.
Dan toch maar wel montagekit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Peters1 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:05:
Bijna elke automaterialen zaken (Brezan bijvoorbeeld) kan ter plekke nieuwe platen maken. Kentekenpasje en een legitimatie meenemen en is zo geregeld.

Tot 2 jaar terug zelf dagelijks bij de Brezan moeten maken (toen ik daar werkzaam was)
De Kwikfit zit hier om de hoek, weet je of die het ook doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peters1
Ardana schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:06:
[...]

De Kwikfit zit hier om de hoek, weet je of die het ook doet?
Kwikfit besteld de platen bij de Brezan (brezan is alleen leverancier van kwikfit namelijk). Kwikfit kan ze bestellen en dan hebben ze ze normaal binnen 2 a 3 uur maximaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

FRANQ schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:05:
Vergeet de zelfborende parkers.

Pak een paar popnagels
Gaatje boren, popnagel erin en muurvast.

Jatten ze voortaan de platen van een andere auto.
Het is wel triest dat ze die jatten van een C3 (echt een strepentrekker en autobahn racer ) bij een PIN automatenkraak :F :')

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ardana Geen paniek, je krijgt de platen ter plekke mee. komt alleen 1 in de platen te staan.

btw; kwikfit is een tussenschakel, en duurt het langer.

Brezan
1e van der Kunstraat 288
2521 AV Den Haag
is om 8uur open morgenochtend

[ Voor 44% gewijzigd door Hackus op 11-11-2020 22:16 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Je hebt toch een nieuw kentekenbewijs nodig met een 1'tje er op in het geval dat je platen of je kentekenbewijs zoek is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peters1
MarkyB schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:11:
Je hebt toch een nieuw kentekenbewijs nodig met een 1'tje er op in het geval dat je platen of je kentekenbewijs zoek is?
Nee, bij platen gestolen worden ze als vermist opgegeven bij de rdw en dan krijg je alleen een 1 (of 2, 3 of 4 etc) op je platen.
Kentekenbewijs blijft gewoon geldig

Je kan dan met de nieuwe platen altijd aantonen dat je oude kwijt of gestolen zijn, politie cjib etc kan gewoon bij de rdw inzien wanneer de vervangende platen zijn geregistreerd. Dus dan krijg je geen problemen als iemand toch wat met je oude platen doet.

Elke plaat heeft ook een uniek nummer (staat links onder op de plaat) dus de oude nummers worden dan ongeldig verklaard. De nieuwe nummers worden dan weer op jouw kenteken geregistreerd.

[ Voor 36% gewijzigd door Peters1 op 11-11-2020 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:51

JdM

Humbled

MarkyB schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:11:
Nee, niet meer nodig. De platendrukker geeft het door aan de RDW en je hoeft niet meer op nieuwe papieren te wachten. Vrij simpel te vinden overigens: https://www.rdw.nl/partic...enplaat/kwijt-of-gestolen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Ardana schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:05:
[...]

Voorburg, niet Leiden.

[...]

Een kentekenplaathouder heeft iets van 20 montagegaten er in zitten, en bij de meeste bumpers is dat niet zo'n probleem om hem ergens anders vast te zetten. Bumpers zijn toch geheel van kunststof (meestal PUR) met wat schuim er achter.

Vastschroeven met zelftappers / zelfboorders, of ff boren en vastpoppen. 10 minuten werk voor iemand die nog nooit geboord heeft en de youtube video er naast houdt.

Heeft je roze Makita ook weer wat te doen :+

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ook aangifte gedaan bij de politie ?

Hier vorig jaar een keer platen gestolen, gelukkig wel aangifte gedaan, maar in dezelfde nacht was er ergens een snelheidsovertreding gedaan met 'mijn' platen.
Door aangifte was het redelijk in ieder makkelijker bewijzen dat ik het niet was....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
DropjesLover schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:22:
[...]

Een kentekenplaathouder heeft iets van 20 montagegaten er in zitten, en bij de meeste bumpers is dat niet zo'n probleem om hem ergens anders vast te zetten. Bumpers zijn toch geheel van kunststof (meestal PUR) met wat schuim er achter.

Vastschroeven met zelftappers / zelfboorders, of ff boren en vastpoppen. 10 minuten werk voor iemand die nog nooit geboord heeft en de youtube video er naast houdt.

Heeft je roze Makita ook weer wat te doen :+
Roze Makita ligt een ruime stad verderop en m'n ex heeft nog net geen 2 linkerhanden - en de bijbehorende gereedschapskist. Die is bijna leeg dus.
ZeRoC00L schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:33:
Ook aangifte gedaan bij de politie ?

Hier vorig jaar een keer platen gestolen, gelukkig wel aangifte gedaan, maar in dezelfde nacht was er ergens een snelheidsovertreding gedaan met 'mijn' platen.
Door aangifte was het redelijk in ieder makkelijker bewijzen dat ik het niet was....
Aangifte hebben we direct via de site van de politie gedaan. Daarnaast heeft de politie ook een mutatie aangemaakt. Dus daar verwacht ik weinig problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Ardana schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:36:
[...]

Roze Makita ligt een ruime stad verderop en m'n ex heeft nog net geen 2 linkerhanden - en de bijbehorende gereedschapskist. Die is bijna leeg dus.
Plaat ff onder je voorruit en achterruit leggen en daarmee naar andere stadje rijden, vastschroeven, klaar.
De Brezan heeft ook wel de juiste schroefjes of popnagel-setje :)

BThGvNeOA

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Denk dat als je je vrouwelijke charmes gebruikt je vast wel even een schroevendraaier van ze mag lenen bij de lokale platenboer, meer heb je niet nodig om een kentekenplaathouder vast te schroeven.

Die houders zijn inderdaad nogal universeel, dus aan de voorkant vindt je vast wel een plek waar een nieuwe zelftapper het plastic in kan.

Kun je thuis altijd nog de plaat zelf vastschroeven of poppen als je ex dat wil.

People as things, that’s where it starts.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
RobinHood schreef op donderdag 12 november 2020 @ 00:15:
Denk dat als je je vrouwelijke charmes gebruikt je vast wel even een schroevendraaier van ze mag lenen bij de lokale platenboer, meer heb je niet nodig om een kentekenplaathouder vast te schroeven.

Die houders zijn inderdaad nogal universeel, dus aan de voorkant vindt je vast wel een plek waar een nieuwe zelftapper het plastic in kan.

Kun je thuis altijd nog de plaat zelf vastschroeven of poppen als je ex dat wil.
Mijn ex kennende geeft hij liever een paar tientjes uit dan zelf moeite te doen of mij te vragen :P

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ardana schreef op donderdag 12 november 2020 @ 00:19:
[...]

Mijn ex kennende geeft hij liever een paar tientjes uit dan zelf moeite te doen of mij te vragen :P
Dat kan ook :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53

Yucon

*broem*

Ardana schreef op donderdag 12 november 2020 @ 00:19:
[...]

Hier in de stad hebben de garagebedrijven met z'n allen afgesproken dat ze platen gratis vastzetten met diefstalwerende schroeven. Ik geloof dat de lokale politie dat aangeslingerd heeft en de garages hebben zich daarbij aangesloten.

Mogelijk is dat bij jou in de buurt ook het geval. Autotaalglas staat er ook tussen dus wie weet doen die dat landelijk.

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:57

PB-powell

Mr. Laziness

Zelf ooit nieuwe platen moeten regelen op m'n auto (twee keer zelfs) je krijgt dan inderdaad een 1tje of 2tje erbij op je kenteken. Verder hoefde ik niets te regelen, de nieuwe platen zaten er bij mij altijd de volgende dag onder.
Mijn moeder heeft ooit een boete gekregen dat ze te hard zou hebben gereden (165 terwijl haar auto maar 130 kon :+) terwijl ze inmiddels al met nieuwe platen rond reed. Boete is tussen aangifte en aanvraag nieuwe platen gereden, werd ook gewoon kwijt gescholden.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-06 14:53
Toch fijn dat ze de politie bellen. heb meerdere malen in mn straat van mn auto en motor de nummerborden erafgehaald maar niemand die er maar iets om geeft.

Hermaken van nummerborden kan on the fly binnen 10min met je papieren.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Yucon schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:44:
[...]

Hier in de stad hebben de garagebedrijven met z'n allen afgesproken dat ze platen gratis vastzetten met diefstalwerende schroeven. Ik geloof dat de lokale politie dat aangeslingerd heeft en de garages hebben zich daarbij aangesloten.

Mogelijk is dat bij jou in de buurt ook het geval. Autotaalglas staat er ook tussen dus wie weet doen die dat landelijk.
Autotaalglas zijn allemaal lokale franchisenemers, dus de verwachting "landelijk" lijkt me sterk. Kan me ook nauwelijks voorstellen dat die platen maken - al zullen ze ongetwijfeld vast kunnen zetten.

Overigens slimme zet van die garagebedrijven. Kentekenplaathouden met eigen naam er op, antiediefstal vastzetten en niemand die er die sponsoring nog afhaalt. Ik snap wel dat ze daar aan mee willen doen ja ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:58
Ik zal zeggen dat ik er genoeg ervaring mee heb, mijn oude Vespa Ciao had ondertussen een kleine drie tussen het kenteken door staan. Niks anders dan naar de kentekenboer gaan, even betalen en wachten tot ze hem af hebben.

Enige tip is wel, zorg dat de houder goed in orde is en vervang deze als nodig.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 23:49

Metalfreak

Hoije woh!

Sniffels schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:55:
Toch fijn dat ze de politie bellen. heb meerdere malen in mn straat van mn auto en motor de nummerborden erafgehaald maar niemand die er maar iets om geeft.
Tja, als ze je kennen en weten dat het jouw auto/motor is, dan is dat wel vrij normaal lijkt me :+

Als iemand in het donker met een muts op, beetje schimmig om zich heen kijkend dat doet, dan is het wat anders natuurlijk.

Mijn vader heeft het ook eens meegemaakt, was ook maar een doodsaaie standaard Toyota Corolla. Maar waarschijnlijk hebben de dieven een ongeveer gelijke auto, dan valt het al niet snel op. Politie komt dan eerst bij de echte eigenaar van dat kenteken kijken en inmiddels is de vogel al lang en breed gevlogen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Anoniem: 1420638

Ook met popnagels of diestal nagels kunnen ze je kentekenplaten jatten d.m.v. een tang. Maar het duurt inderdaad wat langer als normaal.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik vind het wel apart dat dit nog zo gebeurd, een beetje ouderwets eigenlijk ...
Je zou ook uit je luie stoel op marktplaats/oid gewoon een kenteken kunne opzoeken voor het type auto en dat drukken/laten drukken (bij een minder net bedrijf).
Lijkt me minder risico op detectie te geven.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Popnagels werken goed, zolang ze in iets metaal zitten.
Alleen het plastic van de bumper is niet voldoende.

Bij een vorige wagen, waar ik niet in staal kon om de plaat vast te zetten uiteindelijk 2 grote carrosserie ringen met een kleine binnen diameter gebruikt. Dus de popnagel gaat door de plaat, door de bumper, door de carrosserie ring en zet dan uit.

Hierdoor was de popnagel door de bumper trekken onmogelijk.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:41
DropjesLover schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:22:
Bumpers zijn toch geheel van kunststof (meestal PUR) met wat schuim er achter.
Bumpers zijn van ABS volgens mij. PURschuim wordt al heel lang niet meer gebruikt. Ik heb er helaas al een paar stuk zien gaan...
Voorboren is wel aan te raden.
Maar aan de andere kant, je trekt het er uiteindelijk toch zo af als het niet in metaal zit zoals jack ^^ zegt.
Ik zat er zelf al eens aan te denken om gewoon van de afschikkende werking uit te gaan en twee afgezaagde schoefkopjes op de plaat te plakken :)

[ Voor 26% gewijzigd door Mistraller op 12-11-2020 10:33 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35
jack zomer schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:01:
Popnagels werken goed, zolang ze in iets metaal zitten.
Alleen het plastic van de bumper is niet voldoende.

Bij een vorige wagen, waar ik niet in staal kon om de plaat vast te zetten uiteindelijk 2 grote carrosserie ringen met een kleine binnen diameter gebruikt. Dus de popnagel gaat door de plaat, door de bumper, door de carrosserie ring en zet dan uit.

Hierdoor was de popnagel door de bumper trekken onmogelijk.
Ze trekken het stuk van de bumper gewoon mee met geweld. Het maakt ze het uiteraard wel wat moeilijker dan als er niet geborgd is. Enige optie is dus een flinke (stalen) plaat achter je bumper monteren en hier dan op popnagelen met ringen. Echter heb ik (ook nog) een platkopbout gebruikt omdat ik nog een grotere oppervlakte op de kentekenplaat zelf wilde (hier stelen ze echt alles wat los en vast zit). Achterkant was een plaat uiteraard niet nodig, hier ben ik gewoon dwars door de complete achterklep gegaan. (wel spuiten en afkitten voor vocht uiteraard).

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hmm... stel je bent je platen kwijt.
En je koopt nieuwe ... mét een 1tje erop.

Daarna schilder je het 1tje geel; zodat hij niet meer zichtbaar is.

Daarna rij je met 199+km langs een flitspaal. In theorie krijg je geen boete; want het kan uitgevoerd zijn met jouw gestolen kentekenplaten. Immers jouw auto hoort dat 1tje te hebben. .... das wel maf toch?

Natuurlijk is dit nét zo strafbaar als een andere plaat erop zitten, of een letter afplakken. Het is alleen wel eenvoudig gedaan lijkt mij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eh, je rijdt dan ook gewoon met vervalste platen rond.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 19:06

Theo

moederbord

Anoniem: 1420638 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:34:
Ook met popnagels of diestal nagels kunnen ze je kentekenplaten jatten d.m.v. een tang. Maar het duurt inderdaad wat langer als normaal.
Als je een 13 in een dozijn auto hebt is vastnagelen/lijmen/purren een goede optie. Maar als de auto niet heel courant is dan gaan de platen op bestelling en beuken ze gewoon je bumper eraf om de platen mét bumper mee te jatten.
Meestal gaan de platen op bestelling. Iemand heeft een [kleur] [merk] [type] auto uit [jaar] en zoekt daar een ander kenteken voor. Het dievengilde regelt dan deze kentekens bij soortgelijke auto

En een niet courante auto hoeft niet per sé een snelle sportwagen van een ton te zijn; het kan ook een model/type auto zijn in een bepaalde kleur dat hem niet courant maakt. Bijvoorbeeld een knalgroene Fiat Panda uit 2011. Als iemand voor zo'n auto valse platen nodig heeft dan wordt bij een soortgelijke auto de platen er gewoon afgejat; met of zonder schade. Ben jij één van de tien personen in NL die zo'n auto heeft dan nemen ze jouw platen mee. (met of zonder bumperdelen) Ben jij één van de 10.000 personen die zo'n auto heeft dan gaat het dievengilde wel bij de volgende auto kijken of daar de platen niet vast zitten.

Vroeger in het ouderlijk huis zijn ook eens de platen van de auto gejat. Van de politie toen ook gehoord dat we geluk hadden dat de platen zo makkelijk los gingen omdat de auto niet courant was, en anders gewoon grof geweld was gebruikt.

7400 Wp op het dak

• jack zomer
  • Niet online
Blasterxp schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:21:

En vervolgens rijd de politie je klem met een arrestatie eenheid, omdat het kenteken gezien is bij een liquidatie.

Maar het kan en het gebeurd. Ken mensen die het 1tje niet mooi vinden en hem geel maken. Weet 123 niet hoe het met de apk gaat dan..

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Hindelaufen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-04 12:41
PB-powell schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:34:
[...], werd ook gewoon kwijt gescholden.
De boete wordt ongeldig verklaart of terug gedraaid. Kwijtgescholden zou betekenen dat je moeder welliswaar geen boete moet betalen maar wel strafbaar bezig was.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 12:24
Blasterxp schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:21:

Daarna rij je met 199+km langs een flitspaal. In theorie krijg je geen boete; want het kan uitgevoerd zijn met jouw gestolen kentekenplaten. Immers jouw auto hoort dat 1tje te hebben. .... das wel maf toch?

Natuurlijk is dit nét zo strafbaar als een andere plaat erop zitten, of een letter afplakken. Het is alleen wel eenvoudig gedaan lijkt mij.
Die gele verf die je gebruikt is vast niet zo mooi reflecterend als het geel van de kentekenplaat. En de filtspaal registreert de reflectie van de flits. Vandaar de naam 'flits'paal... :)

Op een flitsfoto is een geel geschilderd 1'tje gewoon te zien als een 1'tje.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:09
Zelf 2 jaar terug nog meegemaakt helaas (zelfs in de krant gestaan want ze zijn gebruikt bij een mogelijke poging tot inbraak bij een bekende dj :p).

Uiteindelijk de originele platen terug gekregen die ochtend en naar de garage gegaan voor nieuwe houders en schroeven. Daar gaven ze aan dat als ze niet terug waren gekomen ze direct 2 nieuwe konden drukken.

Let er wel op dat je zonder kentekenplaten NIET mag rijden met de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
M’n ex is vandaag, met 2 geïmproviseerde nummerplaten (karton) 1 km naar de dichtstbijzijnde garage gereden die nummerplaten maakte. € 35 voor 2 platen, € 25 voor het monteren, hij weer blij.

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:09
Ardana schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:47:
M’n ex is vandaag, met 2 geïmproviseerde nummerplaten (karton) 1 km naar de dichtstbijzijnde garage gereden die nummerplaten maakte. € 35 voor 2 platen, € 25 voor het monteren, hij weer blij.
Gelukkig geen politie tegengekomen. Mijn buurman heeft daar vorige maand nog een boete voor gehad 140 euro. (Die was flink pissig)
Pagina: 1