Ervaring met Marmoleum click?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ha allemaal, ik heb even een vraag voor onze nieuwe woning met vloerverwarming twijfelen wij heel erg tussen een visgraat pvc of een betonlook marmoleum click vloer. Nu vraag ik mij alleen af of je de click verbindingen van de marmoleum clickvloer heel erg ziet of dat het gewoon een egale vloer lijkt.

Hij ligt bijna nergens om te bekijken op een iets groter oppervlakte, vandaar mijn vraag hier. Dus wie heeft er ervaringen mee en kan vertellen hoe het er in de praktijk uitziet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Dat kan ik je over een dikke week vertellen en zelfs met foto's laten zien. 😉 Ik heb hier een paar pak liggen voor de keuken en wacht nog op de rest...

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ah kijkt dat klinkt goed! Hou me maar op de hoogte!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-04 21:22
Toch wel een wtf moment. 'Betonlook marmoleum click vloer'. Een stuk laminaat dat doet alsof het marmoleum is dat doet alsof het beton is. Laminaatception. Mijn ogen doen al zeer als ik er aan denk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vantage92
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-01 12:31
Wij hebben hier ook marmoleum click rozemarijn groen, dus geen betonlook. Nu ruim een jaar. Je ziet nagenoeg niet dat het een clicksysteem is, alleen als je met je neus op de vloer ligt. Wel laten leggen door een professional, weet eigenlijk niet of dat veel verschil maakt. Als je een DM stuurt met mail of 06 kan ik je wat foto's sturen!

https://duurzamehuizenroute.nl/woning/vrijstaande-woning-2019-ommen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:56
Ik volg dit topic even. Wij kijken ook naar een marmoleum vloer met betonlook als alternatief voor een gietvloer dat 2x zo duur is.
Ben ook benieuwd naar de fotos @Aziraphale . De mate van zichtbaarheid naden zijn voor mij doorslaggevend om er wel of niet voor te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
Als het goed is kan ik morgen de rest van het spul halen en gaan we donderdag leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik ga dit topic even volgen. Ben volgend jaar ook aan de beurt en het prijsverschil ten opzichte van gewoon marmoleum laten leggen heeft ons doen besluiten voor click te gaan. Scheelt bijna de helft.

Dus ik ben zeer benieuwd hoe het leggen bevalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Hier ligt het ook boven. In onze vorige woning lag overal marmoleum verlijmd, dat ging hier niet want boven ligt een zwevende vloer. Daarom overgestapt op click. Is even strak als regulier marmoleum, wij zijn heel tevreden.

Je zit alleen met plakplintjes bij kozijnen die minder mooi zijn. Als je daar je kozijn kan infrezen is het mooier om dat te doen en de tegel dan door te laten lopen met ruimte onder het kozijn.

Qua lijnen zie je bijna niks, dat is her en der een lijntje vanuit een bepaalde hoek zichtbaar. Hier silver shadow als kleur, met vlam erin dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
Gijsje22 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:43:
Ha allemaal, ik heb even een vraag voor onze nieuwe woning met vloerverwarming twijfelen wij heel erg tussen een visgraat pvc of een betonlook marmoleum click vloer. Nu vraag ik mij alleen af of je de click verbindingen van de marmoleum clickvloer heel erg ziet of dat het gewoon een egale vloer lijkt.

Hij ligt bijna nergens om te bekijken op een iets groter oppervlakte, vandaar mijn vraag hier. Dus wie heeft er ervaringen mee en kan vertellen hoe het er in de praktijk uitziet?
Wat verwacht je van de warmteweerstand van de click. Is 0.08, vergelijkbaar met laminaat. Wij willen eigenlijk ook marmoleum click, mede ook omdat het een stuk goedkoper is dan laten verlijmen. Maar i.c.m. een warmtepomp lijkt het wel de verstandige keuze te gaan voor een verlijmde vloer omdat die de warmte beter geleid...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:29

Wish

ingwell

Vantage92 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:09:
Wij hebben hier ook marmoleum click rozemarijn groen, dus geen betonlook. Nu ruim een jaar. Je ziet nagenoeg niet dat het een clicksysteem is, alleen als je met je neus op de vloer ligt. Wel laten leggen door een professional, weet eigenlijk niet of dat veel verschil maakt. Als je een DM stuurt met mail of 06 kan ik je wat foto's sturen!
Waarom post je hier niet wat? Er zijn meer mensen benieuwd zo te zien... dan draagt het nog wat meer bij aan het forum :)

No drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-04 21:15
Toevallig dat dit topic deze maand is gestart :) wij krijgen binnenkort een nieuwe vloer boven (vloerverwarming ingefreesd) dus ben ook aan het overwegen om Marmoleum Click zelf te leggen. Heb al vaak laminaat gelegd, dit lijkt qua methode vergelijkbaar.

Mochten jullie dit nog niet gevonden hebben: Leginstructies voor Marmoleum Click - https://forbo.blob.core.w...esterWerk%2011_web_Wt.pdf
Dane86 schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:41:
[...]

Wat verwacht je van de warmteweerstand van de click. Is 0.08, vergelijkbaar met laminaat. Wij willen eigenlijk ook marmoleum click, mede ook omdat het een stuk goedkoper is dan laten verlijmen. Maar i.c.m. een warmtepomp lijkt het wel de verstandige keuze te gaan voor een verlijmde vloer omdat die de warmte beter geleid...
0.08 is al zeer laag. Natuurlijk kun je ook regulier marmoleum of novilon laten verlijmen, maar ik zou me niet te druk maken.

[ Voor 40% gewijzigd door Destralak op 27-11-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
@Aziraphale Is het nog gelukt met die vloer of was het zo'n drama om te leggen dat je er mee gestopt bent? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
Dane86 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:23:
@Aziraphale Is het nog gelukt met die vloer of was het zo'n drama om te leggen dat je er mee gestopt bent? ;)
Het is zeker gelukt, maar duurde allemaal wat langer door een verkeerde levering en we hebben het daarom vandaag pas kunnen leggen. Leggen was prima te doen en het ziet er strak uit. De verbindingen zie je nauwelijks, tenzij je er op je knieën naar gaat kijken. Ben er bijzonder tevreden over!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jk_3gp3aHN-TkvnCe8ispuEYEw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5y6xfD4m2t7ZcefKD7qSr28M.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Aziraphale op 03-12-2020 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-04 07:17

NielsNL

DigiCow

Ziet er goed uit, past mooi bij de rest van de keuken.

Maar zijn de afmetingen van die tegels niet hetzelfde?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRREGS1UTjcbM_H2M-qzoWrYkS4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HTfazyEXrBtHX1rHL7ltvPXL.png?f=user_large
OCD does not approve. :+

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
NielsNL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:08:

[Afbeelding]
Ze zijn wel even groot, maar iedere 100e mm verschil valt op als je deze kleuren hebt. In het echt zie je het niet en ik heb serieus OCD...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:00
NielsNL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:08:

[Afbeelding]
Hahaha prachtig dat er altijd iemand op tweakers is dit dit soort OCD dingen vind _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoir
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:46
Wij zijn volgend jaar aan de beurt voor een nieuwe vloer en willen ook marmoleum. Wat is het grote voordeel van click ten opzichte van verlijmen?

- Prijs?
- Zelf kunnen leggen?

Iemand ervaring met click op vloerverwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
Renoir schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:48:
Wij zijn volgend jaar aan de beurt voor een nieuwe vloer en willen ook marmoleum. Wat is het grote voordeel van click ten opzichte van verlijmen?

- Prijs?
- Zelf kunnen leggen?

Iemand ervaring met click op vloerverwarming?
Laten verlijmen ben je al gauw 70-80 euro per 2m kwijt. Vloer moet normaal gesproken geëgaliseerd worden. Op een anhydriet vloer moet je ook nog schuren vaak.

Click kost rond de 40 euro m2 en heeft een ingebouwde ondervloer. Daardoor heeft het wel iets hogere warmteweerstand (0,08) ten opzichte van verlijmd. Of je het merkt vraag ik me zelf ook af. Click dempt wel meer dan 10db dus is een stillere vloer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izdp
  • Laatst online: 08:26
Begrijp ik je goed als ik dat vertaal als; click is wat minder kritisch voor de onderliggende vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoir
Dane86 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:42:
[...]

Laten verlijmen ben je al gauw 70-80 euro per 2m kwijt. Vloer moet normaal gesproken geëgaliseerd worden. Op een anhydriet vloer moet je ook nog schuren vaak.

Click kost rond de 40 euro m2 en heeft een ingebouwde ondervloer. Daardoor heeft het wel iets hogere warmteweerstand (0,08) ten opzichte van verlijmd. Of je het merkt vraag ik me zelf ook af. Click dempt wel meer dan 10db dus is een stillere vloer
Bedankt. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten. Zelf leggen vind ik ook geen probleem. Warmteweerstand is niet erg als het betekent dat de vloer ook iets van warmte vasthoud en over een iets langere tijd afgeeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
izdp schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 01:47:
Begrijp ik je goed als ik dat vertaal als; click is wat minder kritisch voor de onderliggende vloer?
Het is iets vergevensgezinder voor hoogteverschillen als ik de documentatie van forbo moet geloven. Maar dan heb je het over millimeters. Het kurk gedeelte verhelpt kleine oneffenheden. Grotere afwijkingen ga je wel terugzien. Marmoleum verlijmd heeft echt een egale vloer nodig. Dat is zelf maar 2-2,5 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
Renoir schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 09:22:
[...]

Bedankt. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten. Zelf leggen vind ik ook geen probleem. Warmteweerstand is niet erg als het betekent dat de vloer ook iets van warmte vasthoud en over een iets langere tijd afgeeft :)
Warmteweerstand is idd een keuze en denk ik niet zo'n grote dealbreaker. Wat wel een dealbreaker is, is dat je met marmoleum op rol echt heel veel verschillende keuzes hebt in design en kleuren.

Marmoleum click heeft maar iets van 20 opties. Daar moet je het mee doen. Het moet dus maar net uitkomen. Dat is voor ons de reden om beneden waarschijnlijk verlijmen te doen omdat er maar 1 grijstint is bij click. En die bevalt ons niet.

Je kan trouwens wel onbeperkt gratis stalen opvragen bij Forbo. Binnen 2-3 dagen binnen via de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoir
Dane86 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:22:
[...]

Warmteweerstand is idd een keuze en denk ik niet zo'n grote dealbreaker. Wat wel een dealbreaker is, is dat je met marmoleum op rol echt heel veel verschillende keuzes hebt in design en kleuren.

Marmoleum click heeft maar iets van 20 opties. Daar moet je het mee doen. Het moet dus maar net uitkomen. Dat is voor ons de reden om beneden waarschijnlijk verlijmen te doen omdat er maar 1 grijstint is bij click. En die bevalt ons niet.

Je kan trouwens wel onbeperkt gratis stalen opvragen bij Forbo. Binnen 2-3 dagen binnen via de post.
Ga ik maar eens wat bestellen. We hadden al een goed idee bij de normale op rol (grijs met soort spikkel er in) maar die lijkt er in click niet te zijn. Eens kijken of dat een dealbreaker is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 22:56

JT

VETAK y0

Wij hebben laten verlijmen, stroken voor 21e inc btw de vierkante meter met egaliseren bij iemand die goede reviews had. Het werd een ramp. Achteraf blijkt dat 21e inc btw ook echt wel een beetje de bodem is qua prijs voor arbeid inclusief egaliseren. Vloer hadden we zelf geregeld, scheelde voor 110m2 vloer (badkamer, toilet en zolder niet) met de hoogste offertes al snel 1500-2000 euro. En het bedrijf heeft goed geholpen bij de ondervonden problemen. Dit ter indicatie voor lijmen :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
Begrijp ik je goed dat je verschillende bedrijven het egaliseren en leggen hebt laten doen?

Wat ging er mis dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Destralak & @Renoir kunnen jullie inmiddels wat meer vertellen over de combinatie van click marmoleum & vloerverwarming?

Ik had er al even via de DM contact over met @Dane86 maar die is nog in afwachting van de oplevering van het huis.

Mocht iemand anders nog ervaring hebben met click marmoleum & vloerverwarming (LT middels een warmtepomp het liefst) hoor ik het graag :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renoir
@--Erik-- wij hebben uiteindelijk geen click genomen maar normaal (had te maken met keuze in kleuren). Warmteweerstand (zeg ik dat goed?) van click is iets hoger en of het dan lekker werkt met LT vloerverwarming heeft denk ik ook te maken met hoe diep je buizen in de vloer liggen. Bij ons ligt een redelijk dikke cementdekvloer en heeft de vloer ook echt wel wat tijd nodig om op te warme eenmaal warm is het marmoleum heerlijk comfortabel. Dat zal je met click net zo goed kunnen bereiken.

Overall ben ik super tevreden over het marmoleum. Enige minpunt is dat de vloer hard is omdat de cementdekvloer hard is en daar maar een heel dun laagje op ligt. Als ik achter mij sta-bureau werk doe ik dan toch liever schoenen aan. Click zal mogelijk iets zachter zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dane86
@--Erik--
Inmiddels de vloer liggen en we zijn zeer tevreden. Meeste mensen denken dat het een gietvloer is totdat we het vertellen of als ze heel goed kijken. Is niet gelegd door een professional maar door een vriendenteam. Waarschijnlijk krijgt een professional het echt overal naadloos. Maar zelfs nu is het vanuit de meeste hoeken en belichting naadloos. 1 foto heb ik van dicht genomen en dan zie je wel een overgang maar op de meeste plekken is dit niet het geval.

Overgang bij de deuren hebben we voor nu even gekit. Even kijken wat we daarmee nog gaan doen.

We merken met vloerkoeling wel verschil tussen de gietvloer beneden en marmoleum. Gietvloer wordt echt voelbaar koud, marmoleum een stuk minder. Maar het werkt hier prima, de wtw ventilatie houdt het toch overal op dezelfde temperatuur. Verwarming zal vast minder verschil geven dan koeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SbE2pa9uzjPfuPNUT12haLMh_Aw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nDawEm8GGlhpc0f8BZi37Rp7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAjId14Al8qKQicnBkAIfbXso7Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I19rb1B5S9ZNerjUsWbwTzaE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/genEtXPDqJYsqNhPr7Kq7PUnHXw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9JKn2J1F5PicZemZuhLQtwr5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mh1vpK-GSTbaVn2wMnhq5CDFYsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEqpr99D3DYXbvL5wNhB1JWo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Niet online
Mooi resultaat @Dane86 :). We zijn voor de benedenverdieping gegaan voor gelijmde marmoleum, volgende maand wordt deze gelegd. Voor de eerste verdieping ga ik de click variant leggen, daar durf ik het wel aan qua vloerverwarming.
Bedankt voor je update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-04 14:58
--Erik-- schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:37:
Mooi resultaat @Dane86 :). We zijn voor de benedenverdieping gegaan voor gelijmde marmoleum, volgende maand wordt deze gelegd. Voor de eerste verdieping ga ik de click variant leggen, daar durf ik het wel aan qua vloerverwarming.
Bedankt voor je update!
Nog updates over de click variant boven toevallig? Fotos en ervaring met vloerverwarming zijn welkom 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Niet online
Kirretje schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 18:16:
[...]

Nog updates over de click variant boven toevallig? Fotos en ervaring met vloerverwarming zijn welkom 😀
Nog niet, ik wil voor volgende winter de bovenverdieping gaan aanpakken en gebruik gaan maken van vloerverwarming met click marmoleum. De plak variant heb ik beneden nu al wel een tijdje liggen i.c.m. vloerverwarming. Zeer tevreden over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-04 14:58
--Erik-- schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:41:
[...]

Nog niet, ik wil voor volgende winter de bovenverdieping gaan aanpakken en gebruik gaan maken van vloerverwarming met click marmoleum. De plak variant heb ik beneden nu al wel een tijdje liggen i.c.m. vloerverwarming. Zeer tevreden over :).
ah, jammer haha. Ik heb ondertussen een proefstukje thuis liggen nu (click). Dat lijkt in ieder geval erg simpel qua leggen en naadloos (zo goed als). Een zwaar meubelstuk met een relatief kleine poot laat wel een "deukje" achter en zo ook bij het indeuken met je nagel wanneer je hard drukt. Maar dat is na enkele minuten weer verdwenen. Of dat ook zo is nadat een bank of kast enkele maanden op dezelfde plek staat weet ik niet. Maar ik gok dat we op de click variant uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-04 13:25
Ben me aan het oriënteren op een nieuwe vloer voor de eerste verdieping (onze woonkamer) zonder vloerverwarming.

Er ligt nu verlijmd parket dat op de meeste plaatsen strak ligt maar op een paar punten wat werk nodig zal hebben om te egaliseren.

Eruit halen is veel werk en dan moet er een laag egaline over denk ik omdat het dan kaal beton is.

Is klik een oplossing om boven op het bestaande parket te leggen? Hoogte is niet zon proble want er komen ook nieuwe deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ja, ik weet dat dit een oud(er) topic is, maar toch:

Wij hebben thuis een flink oppervlak aan marmoleum click liggen en dat bevalt prima. Door een verbouwing van onze keuken, moest het gedeelte waar de keuken stond eruit en weer een nieuw stuk erin.
Op zich geen probleem zou je denken...

Let op als je een al wat oudere marmoleum click vloer hebt, zoals wij.

Wij hadden de nodige pakken besteld om het keukengedeelte opnieuw te leggen, weer netjes aansluitend aan het woonkamergedeelte.

Ik haal de nieuwe planken uit de verpakking, wil gaan leggen... en wat blijkt:
Forbo heeft de messing/groef veranderd!
De groeven aan de lange zijden zijn nog wel hetzelfde en oud/nieuw past naadloos aan elkaar.
Echter de korte zijden zijn aangepast! Dat past NIET meer. :-(
Er zit een extra metalen stripje in en de precieze afmeting van de messing/groef zijn net wat anders.

Dus let op, mocht je ook in die situatie terecht komen.

Op de Forbo website is hierover geen info te vinden. Behalve dat ik ergens een berichtje vind dat voorheen dit het 2G clicksysteem was en tegenwoordig het 5G Välinge clicksysteem.
Maar nergens de waarschuwing dat dit niet compatibel zou zijn... :N

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtweak
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22-04 18:37
@Dane86 Goedenavond Dane86,
Ik ben benieuwd naar hoe de Marmoleum Click vloer bevalt nu na wat jaren:
- zware spullen (bedden kasten) op de vloer geven die blijvende putten?
- kleurvastheid / zichtbaarheid naden
(en welke kleur Click hebben jullie trouwens?
Alvast bedankt!
Pagina: 1