Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nieuwe hi-end build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• typhoonBEL
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-06-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
hi-end gaming , tekenprogramma's,streaming naar tv mogelijkheid is practisch , misschien vr
maar vooral ook eentje dat weer een hele tijd mee kan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 2000€ only case
voor rand apparatuur moet ik nog volop gaan kijken . dus nog geen ideeën van prijzen.
zal vooral ook van de pc afhangen hoe veel duurder dan 2000€ die gaat worden.
voor mij is vooral prijs/kwaliteit verhouding belangrijk. en heb dus een flexible budget

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
enkel een hdd sata voor opslag foto's westerndigital 2TB
mss ook nog voorlopig mijn scherm maar zal voor 2de scherm dienen dan ."discord of notas "maar moet nog zien of ik daar ook al een nieuw voor koop. zal weer van de prijs afhangen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
hele nieuwe case
nieuw rand apparatuur. "scherm 144hz,game mouse pad,keyboard"

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
eigenlijk niet maar leun eerder naar amd dan intel .

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
case mag niet te veel stof eten ;) mag wel mooi ogen maar modding is niet meer de beslissende factor.

Ga je overklokken?
nog geen ervaring mee dus zou het nog ni weten

Wat verwacht je van ons?[i]
Het is a shitload of info ,reviews,benchmarks,...maar ookal pak je de beste onderdelen dan wil dat niet zeggen dat deze samen ook het beste geven. dus zeker eens de combo critisch bekijken
Een ander zicht over mss dingen die ik zeker ook nog moet bekijken want alle reviews van alle rams/hdd/... lezen dat gaat niet

zoals: welk ram geheugen best nemen? want las dat op een r9 4 slots van 8gb beter tot hun recht komen dan 2 van 16

grafics ; Nvidia GeForce RTX 3070 of wachten op de nieuwere RX 6800 "XT" benchmarks

sdd .. andere voorstellen die mss beter zijn?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 5900X Boxed€ 569,-€ 569,-
1MoederbordenGigabyte X570 Aorus PRO€ 212,28€ 212,28
1VideokaartenAMD Radeon RX 6800 XT€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - TG€ 86,90€ 86,90
1WaterkoelingArctic Liquid Freezer II 360€ 113,50€ 113,50
1Ventilatorenbe quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm€ 12,-€ 12,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 107,33€ 107,33
1VoedingenFractal Design ION+ 860W Platinum€ 126,-€ 126,-
1Solid state drivesGigabyte Aorus NVMe Gen4 SSD 2TB€ 389,-€ 389,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.616,01

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:35
Welke programma's gebruik je nu exact? Ik neem aan wel wat complexer dan Paint.
Sommige programma's zijn beter met Nvidia. Bijvoorbeeld dat Vinci resolve is een 2060 s 24% beter dan een 5700xt. Hoe het zit met 3070 VS 6800xt is nog onbekend.

Voor rest: waarom de waterkoeling?
Waarom x570 bord?
Pak sneller ram, 2x 16 is nuttiger om te pakken, ook omdat je dan nog naar 64 kan. (Pak 3600c16)
760 watt is al ruim meer dan genoeg

Is raampje verplicht? Want dat geeft wel minder stilte.

[ Voor 6% gewijzigd door 99ruud99 op 11-11-2020 20:25 ]

• typhoonBEL
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-06-2022
tekenprogramas, autocad en de grotere zwaardere ontwerpen via sketch-up.

heb veel liggen builds bekijken en daaruit dan gaan lezen en nalezen en informeren. daarmee dat het mss een mik mak lijkt. sorry hiervoor.

koeler stond er nog eerlijk gezegt om dat ik nog volop aant lezen was over de koeling units. en nog niets gevonden had eigenlijk dat er echt bij paskte behalve dan mss be quiet! Pure Rock 2 Zwart en be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm maar dus nog niet uit welke maar had deze blijkbaar nog niet veranderd.

het moederbord :had toch graag al reeds de pci-e 4 gehad van de x570 aorus pro las ik toch wel veel goeds vooral ook de aansluitingen. en het aantal headers .
maar een andere sugestie mag zeker zal ik dan ook nog onderzoeken.