Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Ilona_r
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-11 19:21
Mijn vraag
Ik en mijn vriend zijn langzaamaan bezig ons huis slimmer te maken. Uiteraard hoort er dan ook een smart lock bij, mede omdat ik zelf nogal een vergeetachtig type ben. We zouden graag onze bestaande cylinders willen houden en zouden het ook fijn vinden als vanaf de buitenkant niet direct zichbaar is dat er een slim slot op onze deur zit. We komen zelf uit op twee kansmakers; de Yale Linus en de Nuki 2.0. Uiteraard sta ik open voor andere smartlocks als jullie echte aanraders hebben!

De yale Linus is in oktober uitgekomen waardoor er buiten Yales zelfgeschreven artikelen en videos nog weinig/geen betrouwbare reviews te vinden zijn. Het design is wel 'clean' wat me erg aanspreekt.

Relevante software en hardware die ik gebruik.
De aanwezige deurcilinders zijn geschikt voor beide smart locks (te openen wanneer er een sleutel aan de andere kant van het slot zit). We maken voor onze overige apparaten gebruik van Google Assistant en zouden het makkelijk vinden als dat ook een matcht met ons toekomstige smartlock.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De Nuki heeft overwegend goede reviews, minpunten zijn de batterijduur en de motor die behoorlijk luidruchtig zou zijn. Hij is goedkoper dan de Yale, vooral wanneer je de bridge meerekent. Het design van Yale vind ik persoonlijk wel aantrekkelijker en hij lijkt in de videos die online staan ook stiller (maar die zijn van Yale zelf of gesponsord)

Heeft één van jullie toevallig de Yale al in huis?

Alle reacties

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:07
Ik heb toevallig afgelopen week de Yale Linus gekocht met wifi ding erbij.
De Yale Linus is ondertussen binnen (maar moet nog wachten op de nieuwe sloten).

Wat me opvalt is de bouwkwaliteit van het slimme slot, grotendeels metaal en zwaar.
Ik hoop dat alles goed blijft zitten met het gewicht.

Alles wordt netjes meegeleverd, tot inbus sleuteltje toe..

Zodra ik de sloten binnen heb, zal ik mijn bevindingen posten over de werken en kwaliteit (en geluid).

• jeroenvdd1989
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-11-2024
badnews.nl schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:56:
Ik heb toevallig afgelopen week de Yale Linus gekocht met wifi ding erbij.
De Yale Linus is ondertussen binnen (maar moet nog wachten op de nieuwe sloten).

Wat me opvalt is de bouwkwaliteit van het slimme slot, grotendeels metaal en zwaar.
Ik hoop dat alles goed blijft zitten met het gewicht.

Alles wordt netjes meegeleverd, tot inbus sleuteltje toe..

Zodra ik de sloten binnen heb, zal ik mijn bevindingen posten over de werken en kwaliteit (en geluid).
Enig idee of deze iets wat open is? mqtt support of iets in die aard zodat het in openhab ofzo kan worden geïntegreerd?

• badnews.nl
Ik heb net even snel een port scan gedaan, maar er lijkt niets relevants open te staan helaas.
De wifi module communiceerd met het slot via bluetooth, en de wifi module heeft geen bruikbare inkomende poorten op staan (port 53 en 80 zover ik snel kon zien, waar 80 gelijk geterminate wordt).

Lijkt allemaal goed afgesloten te zijn, op zich jammer maar omdat het een slot is, ook weer lekker.

Slot werkt trouwens goed, duurt een paar seconde voor ie een bluetooth connectie geaccepteerd heeft als je voor de deur staat (heb hem niet ingesteld dat de deur bij proximity open gaat). Nog geen haperingen en redelijk stil. Gelukkig kan je het 'op slot' geluidje uitzetten.

Mocht ik tijd hebben in de vakantie, kan ik een review schrijven voor mensen die twijfelen tussen de Nuki en Yale..

• Ilona_r
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-11 19:21
Zowel een voor- als nadeel inderdaad. Wel een fijn idee dat het goed dichtgebouwd zit als je daar niet van plan bent om mee aan de gang te gaan.

Het dichtdraaien van het slot is dus erg stil, heb je daar toevallig een filmpje/geluidsopname van?

• badnews.nl
Ilona_r schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:33:
Zowel een voor- als nadeel inderdaad. Wel een fijn idee dat het goed dichtgebouwd zit als je daar niet van plan bent om mee aan de gang te gaan.

Het dichtdraaien van het slot is dus erg stil, heb je daar toevallig een filmpje/geluidsopname van?
Erg stil is overdreven, redelijk stil.

Ik heb mijn horloge erbij gehouden, maar op een paar centimeter, dus lijkt heel veel in decibels.
Als ik buiten sta, moet ik goed luisteren of het slot draait en het geluidje hoor.

[Video: https://www.badnews.nl/video/open_yale_linus.mp4]

en

[Video: https://www.badnews.nl/video/close_yale_linus_with_levels.mp4]

• pcmarcel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07-2024
Hoi,
Ik heb de NUKI keypad combo incl bridge aangeschaft voor 299 en ben er zeer tevreden over.
Installatie was snel en prima te doen, zowel hardwarematig op de deur als softwarematig met app.

Koppeling met Google Home ging als een tierelier.

Het apparaat is niet stil, maar ook niet zo hard dat het erg stoort.
Bovendien is-ie in 3 seconden op slot (of van t slot af) en kan ik me daar niet echt aan storen.
De keypad werkt goed en door de bridge alles via internet in te stellen. De deur is alvast open te gooien als ik de auto nog aan het parkeren ben.

Geluid kun je hier horen : https://photos.app.goo.gl/JhnmhSqbteUb2ZhS6

Zeker een aanrader.

• Bensson
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-07 23:34
Ik heb dit apparaat ook besteld voor ons nieuw huis.

Kan je dit slot gebruiken op een deur zonder klink? Nl. een deur die automatisch in het slot valt. Hiervoor zou het slot dus moeten kunnen terugdraaien dat niet enkel de vergrendeling maar ook het veerslot mee opendraait.

De Nuki 2.0 heeft expliciet een optie om op dergelijke deuren te installeren.
Uit Nuki support:
– Unlatch duration If you have selected “knob or bar” as door handle, you can specify here how long the Nuki Smart Lock should hold the latch when opening the door.
https://nuki.io/en/suppor...ttings/lock-settings-ios/
Pagina: 1