Hoi Tweakers,
Zojuist mijn nieuwe build afgemaakt, jay!
Eerste keer booten ging goed, maar met enige vertraging. CPU led op MB sprong van rood naar het ledje van DRAM rood en na paar andere flikkeringen naar groen. Ik kon door naar het BIOS.
Daar heb ik 2 veranderingen gemaakt:
Fans naar PWM mode (draaiden 100%)
RAM naar A XMP1 (met de gedachte dat het zou leiden tot de juiste ram snelheid
)
Na het accepteren van de veranderingen ging het scherm zwart en was er geen display meer. Toen force restart van de pc, maar nu blijft de CPU led hangen op rood en heb ik nog steeds geen display.
Terzijde, de m.2 (Kingston A2000) was niet zichtbaar in het BIOS.
Had ik niet het XMP profiel mogen veranderen bij de eerste boot? Hoe kan ik dit oplossen?
Specs:
MSI MAG B550 Tomahawk
AMD RYZEN 5 5600x
RTX 3070 Ventus 2x OC
G.Skill Ripjaws V F4 -3200C16D
Kingston A2000 ssd
Corsair MX500 SATA ssd
EDIT: Aangezien hij de eerste keer (uiteindelijk) wel startte, moet ik de CMOS batterij eruit halen om het bios te resetten?
Zojuist mijn nieuwe build afgemaakt, jay!
Eerste keer booten ging goed, maar met enige vertraging. CPU led op MB sprong van rood naar het ledje van DRAM rood en na paar andere flikkeringen naar groen. Ik kon door naar het BIOS.
Daar heb ik 2 veranderingen gemaakt:
Fans naar PWM mode (draaiden 100%)
RAM naar A XMP1 (met de gedachte dat het zou leiden tot de juiste ram snelheid

Na het accepteren van de veranderingen ging het scherm zwart en was er geen display meer. Toen force restart van de pc, maar nu blijft de CPU led hangen op rood en heb ik nog steeds geen display.
Terzijde, de m.2 (Kingston A2000) was niet zichtbaar in het BIOS.
Had ik niet het XMP profiel mogen veranderen bij de eerste boot? Hoe kan ik dit oplossen?
Specs:
MSI MAG B550 Tomahawk
AMD RYZEN 5 5600x
RTX 3070 Ventus 2x OC
G.Skill Ripjaws V F4 -3200C16D
Kingston A2000 ssd
Corsair MX500 SATA ssd
EDIT: Aangezien hij de eerste keer (uiteindelijk) wel startte, moet ik de CMOS batterij eruit halen om het bios te resetten?
[ Voor 15% gewijzigd door Chryses op 11-11-2020 20:57 ]