Dakpannen voor dichtmaken dakraam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdegroot91
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-04-2022
Hi Tweakers,

Bij mij worden binnenkort zonnenpanelen geplaatst. Hiervoor wil ik een dakraam weghalen en dichtmaken. Het betreft een jaren 30 huis, en er liggen geen dakpannen in de kruipruimte ed. Nu heb ik zojuist een dakpan losgemaakt om te zien welk type dakpan ik heb. Volgens mij betreft het het type OVH. Als ik dit type dakpan koop, betreft dit dan een universele maat, of moet ik dan nog ergens op letten?

Iemand enig idee wat die witte pluizen tussen de dakpannen zijn. Als je het aanraakt valt het praktisch in stof uit elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GGrXI5xRO6UfvSFvtk7uUgiJxts=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PA8Mu4P56TQeeRlRHs2wbqdw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YlHj8Yl1Yj2V322311piuQPANj4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NmNTsR0WSJNVALwVpAasWpHH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PEeLb6FTA-771wZurANp0NkuVY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CqiWiFnRsNa0XAgh4GDiBjrH.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pa_4e59JKIMoMmr_z5jfhbJ9cp8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xO4OoWP2G9sblWZhlMuxSjoG.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Da's een OVH Vario volgens mij. Ik zou even zoeken naar een dakpanleverancier in de buurt, is een vrij standaard pan volgens mij.

En die witte pluisjes zal wel schimmel zijn. :P

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Is het geen verbeterde Hollandse?
De holling lijkt niet zo groot als bij een ovh.
Anders de pan meenemen naar een zaak waar ze die verkopen of een 2e hands bouwmaterialen handel

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdegroot91
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-04-2022
Ik denk ook een VH pan bij iets beter kijken. De holling is inderdaad minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 13:25

d-Frag

74% completed

(jarig!)
edsandje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:58:
Is het geen verbeterde Hollandse?
De holling lijkt niet zo groot als bij een ovh.
Anders de pan meenemen naar een zaak waar ze die verkopen of een 2e hands bouwmaterialen handel
Dat dus, grote kans dat ze daar wel passende Oud Hollands Verbeterd/Machinaal hebben, als het onder de zonnepanelen moet kan je zelfs kijken naar de niet geglazuurde variant kost het ook nog eens een keer 3xniks.

edit
Protip vergelijk eerst even met nog een paar dakpannen op je eigen dak, zeker oudere pannen willen nog wel eens minder nauwkeurig zijn..

[ Voor 12% gewijzigd door d-Frag op 11-11-2020 20:13 ]

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1260028

wat je kan doen is, een paar nieuwe onder de panelen leggen en die daar van vrij komen op de dakraam plek leggen (als de dakraam plek nog in zicht is)

Maar als je panelen laat leggen dan moet je altijd wat reserve pannen hebben. Volgens mij de kleine letterjes in het koop contract

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 31-05 08:32
Anoniem: 1260028 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:48:
wat je kan doen is, een paar nieuwe onder de panelen leggen en die daar van vrij komen op de dakraam plek leggen (als de dakraam plek nog in zicht is)

Maar als je panelen laat leggen dan moet je altijd wat reserve pannen hebben. Volgens mij de kleine letterjes in het koop contract
Plus is het altijd handig om een 20tal op voorraad te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Volgens mij liggen die gewoon bij de lokale bouwmaat op voorraad. En ja als particulier kan je daar gewoon naar binnen, alleen even online aanmelden :)

(Dan kan je dus gewoon een dakpan meenemen en vergelijken ;) )

[ Voor 17% gewijzigd door Glashelder op 11-11-2020 20:55 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:50

The End

!Beginning

Er zijn best wel wat bedrijven die tweede hands dakpakken aanbieden. Het is altijd handig daar langs te gaan met een dakpan. Van dezelfde dakpan kunnen talloze verschillende varianten gemaakt zijn die allemaal sterk op elkaar lijken, maar toch niet even groot zijn, andere groef hebben e.d.

Ik had zelf op mijn dak kruispannen liggen. Dat huis was een huurhuis geweest en over de jaren heen was het dak vaak provisorisch gerepareerd met 'nieuwe' kruispannen. Toen ik klaar was met het vervangen van dakpannen (stuk of 200), had ik 17 verschillende soorten kruispannen. Waarvan sommige bijna even groot waren tot verschillen van een paar cm per pan.

Als je een pan moet vervangen is het niet zo erg als die niet 100% gelijk is, maar bij 5 pannen is een paar mm per pan al een probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door The End op 11-11-2020 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:48
Weet niet of het in de regio is, maar ben laatst ook bij Bogers (https://www.dakpannen-handel.nl/) geweest. Gewoon een pan meenemen en die mannen herkennen het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:51

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Voor dat witte spul gooi ik nesten van spinnen in de mix....

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Pagina: 1