Hallo Allemaal,
Fijn dat jullie mijn topic bekijken en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik will ongeveer 5 tot 6 jaar met deze pc doen. Alles zelf in elkaar zetten en dan niks meer aandoen of misschien 1 of twee upgrades.
Vooral gamen, office werk en tweakers.net bezoeken
Ik speel FPS bv Warzone, borderlands 3 en rpgs. Ik wil zoveel mogelijk op 144hz kunnen spelen. Binnenkort Cyberpunk 2077 hopelijk op hoge setting 144hz. In de loop van de jaren is het geen probleem om de settings omlaag te zetten om rond 120-144hz te blijven.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja een 1TB sata sdd.
Misschien mijn RAM.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een futureproof systeem. Ik heb gekeken naar snel internet, bekabeld en Wifi 6, USB-C, Bluetooth. RGB is niet belangrijk, als het erbij zit prima ik zet het wel op een geinig kleurtje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet een voorkeur voor een merk, vooral kwaliteit.
Ik ga voor een full AMD pc dus alles wat goed samenwerkt met AMD.
(Klinkt toch een beetje of ik voorkeur heb voor een merk.
)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, prestaties en zuinig, zover ik dat kan krijgen voor dit budget.
Ga je overklokken?
Heb geen OC ervaring, maar ben wel geïnteresseerd. Zal misschien een lichte OC worden maar ik weet niet of dat effect heeft op de levensduur.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de volgende vragen:
• Voor de processor koeler zal ik meteen voor de Scythe Mugen 5 PCGH Edition gaan of toch voor een kleinere? Voor een stille en koele cpu of is de mugen overkill?
• Voeding is toch even de 6800XT review afwachten. 650W voelt krap omdat overal staat recommened 750W (Heeft de marketing afdeling mij te pakken?). Heb geprobeerd er over in te lezen/kijken maar vind geen duidelijk antwoord.
Voor nu heb ik of de Fractal Design ION+ 760W Platinum of de Corsair 750RMx in gedachten. Wat is slim 650w of 750w en gold of platinum voor 5-6 jaar dat ik de pc wilt gebruiken.
• Ram heeft blijkbaar effect op frame rates bij een AMD Ryzen PC. Ik heb voor mijn huidige intel pc 2x 16gb Crucial Ballistix Sport LT 3000mhz CL15. Haal ik veel meer frames met bijvoorbeeld 3200CL16 of 3600CL16? Is het, het waard mijn huidige ram te verkopen en een nieuw setje kopen?
• Zal ik voor Kingston A2000 1TB gaan en de rest sata ssd of meteen XPG SX8200 Pro 2TB? Of maakt het niks uit vooral eigen voorkeur?
• Werkt alles samen met elkaar, ik ga het zelf ook nog verder uitzoeken maar als jullie van tevoren al weten dit wordt niks, hoor ik dat graag
.
• Zijn er nog dingen die ik ben vergeten?
Bedankt voor het lezen en ik hoor graag jullie advies.
Fijn dat jullie mijn topic bekijken en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik will ongeveer 5 tot 6 jaar met deze pc doen. Alles zelf in elkaar zetten en dan niks meer aandoen of misschien 1 of twee upgrades.
Vooral gamen, office werk en tweakers.net bezoeken
Ik speel FPS bv Warzone, borderlands 3 en rpgs. Ik wil zoveel mogelijk op 144hz kunnen spelen. Binnenkort Cyberpunk 2077 hopelijk op hoge setting 144hz. In de loop van de jaren is het geen probleem om de settings omlaag te zetten om rond 120-144hz te blijven.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja een 1TB sata sdd.
Misschien mijn RAM.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een futureproof systeem. Ik heb gekeken naar snel internet, bekabeld en Wifi 6, USB-C, Bluetooth. RGB is niet belangrijk, als het erbij zit prima ik zet het wel op een geinig kleurtje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet een voorkeur voor een merk, vooral kwaliteit.
Ik ga voor een full AMD pc dus alles wat goed samenwerkt met AMD.
(Klinkt toch een beetje of ik voorkeur heb voor een merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, prestaties en zuinig, zover ik dat kan krijgen voor dit budget.
Ga je overklokken?
Heb geen OC ervaring, maar ben wel geïnteresseerd. Zal misschien een lichte OC worden maar ik weet niet of dat effect heeft op de levensduur.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de volgende vragen:
• Voor de processor koeler zal ik meteen voor de Scythe Mugen 5 PCGH Edition gaan of toch voor een kleinere? Voor een stille en koele cpu of is de mugen overkill?
• Voeding is toch even de 6800XT review afwachten. 650W voelt krap omdat overal staat recommened 750W (Heeft de marketing afdeling mij te pakken?). Heb geprobeerd er over in te lezen/kijken maar vind geen duidelijk antwoord.
Voor nu heb ik of de Fractal Design ION+ 760W Platinum of de Corsair 750RMx in gedachten. Wat is slim 650w of 750w en gold of platinum voor 5-6 jaar dat ik de pc wilt gebruiken.
• Ram heeft blijkbaar effect op frame rates bij een AMD Ryzen PC. Ik heb voor mijn huidige intel pc 2x 16gb Crucial Ballistix Sport LT 3000mhz CL15. Haal ik veel meer frames met bijvoorbeeld 3200CL16 of 3600CL16? Is het, het waard mijn huidige ram te verkopen en een nieuw setje kopen?
• Zal ik voor Kingston A2000 1TB gaan en de rest sata ssd of meteen XPG SX8200 Pro 2TB? Of maakt het niks uit vooral eigen voorkeur?
• Werkt alles samen met elkaar, ik ga het zelf ook nog verder uitzoeken maar als jullie van tevoren al weten dit wordt niks, hoor ik dat graag
• Zijn er nog dingen die ik ben vergeten?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 338,20 | € 338,20 |
1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Edge Wifi | € 169,05 | € 169,05 |
1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6800 XT | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Wit | € 95,95 | € 95,95 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
1 | Ventilatoren | be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm | € 12,- | € 12,- |
1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 760W Platinum | € 116,- | € 116,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,45 | € 101,45 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 882,64 |
Bedankt voor het lezen en ik hoor graag jullie advies.