Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw RTX 3070 game systeem + 5.1 sound vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:43
Beste medetweakers, het is al een tijd geleden dat ik een nieuw systeem heb gekocht, en de nieuwe video kaarten vond ik een mooi moment om weer eens een upgrade te doen. De vorige 2 PC’s heb ik op basis van de best buy guides (2012 en 2014) in de winkel laten bouwen, nu wil ik voor het eerst een systeem zelf in elkaar zetten. Onderstaand heb ik nog mijn oude setup, waarvan ik denk ik alleen de HD en de behuizing mee kan nemen (correct me if i’m wrong). Verder heb ik de videokaart al binnen gekregen vandaag (met dank aan de tweakers levertijden etc topic :> ).
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5 3550 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenAsus P8H77-V LE€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenAsus GeForce GTX660 TI-DC2TG-2GD5€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB€ 107,54€ 107,54
1BehuizingenCorsair Carbide 300R€ 79,-€ 79,-
1Geheugen internCorsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 39,68€ 39,68
1VoedingenCorsair Enthusiast TX650M€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 226,22

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een systeem waarmee ik op 1 scherm een spel kan spelen op 4k (o.a. Civilization VI, subnautica, stellaris, Battletech) en op het andere scherm Mozilla Firefox met 10+ tabbladen (Twitch, Tweakers, NOS, youtube etc) kan hebben. Misschien ook soms civilization VI op het ene scherm en een ander spel (Hearthstone) op het andere scherm. Overdag wordt er op de PC gewerkt, maar dit werk heeft geen grafische kracht nodig.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen maximum bedrag, als de componenten maar een tijd mee kunnen gaan samen met de grafische kaart. Op het moment doet mijn GTX760 pc van een eerdere guide het nog goed, nog eens 6 jaar met een nieuwe pc zou mooi zijn ;)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De 2 monitoren in onderstaande lijst heb ik al + de videokaart. Daarnaast heb ik 4 Harman Kardon satelieten + center speaker van een medetweaker overgenomen, die zou ik ook graag aan willen sluiten (maar hoe…)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Daarnaast een legale windows 10 licentie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hecht veel aan weinig geluid, als er dus componenten zijn die wat meer kosten maar stiller zijn, hoor ik dat graag. Ik zie bijvoorbeeld bij setups extra fans soms, als dat het systeem stiller/ beter maakt…
Looks van de setup maakt me totaal niet uit.

Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.

Wat verwacht je van ons?
Is onderstaande opzet een goede build (ik heb hem van de vorige best buy guide overgenomen + afgekeken van een andere desktop advies vraag) voor mijn 2 4k schermen en wensen?

Kan de oude behuizing nog mee/ snij ik me daarbij niet ergens in de vingers? Of zou er nog meer mee kunnen…?

Is een receiver nodig om de speakers aan te sluiten, of kan dit ook makkelijker/ goedkoper. En kan zo’n receiver wel op een pc aangesloten worden… of moet ik een ander moederboard nemen waar de speakers zo gelijk op aan gesloten kunnen worden?

Op dit moment heb ik nog een 20+ jaar oude 5.1 creative set, die het nog prima deed maar waar ik toch een keer een vervanging voor wil (en ik heb geen idee hoe ik de speakers op die creative subwoofer aan zou kunnen sluiten… ).
Alvast bedankt voor suggesties/ antwoorden  _/-\o_

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenMSI MPG B550 Gaming Plus€ 142,-€ 142,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X OC€ 649,90€ 649,90
1MonitorenPhilips 276E8VJSB Zwart€ 265,-€ 265,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 107,33€ 107,33
1Versterkers en receiversYamaha RX-V385 Zwart€ 308,-€ 308,-
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 95,-€ 95,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 101,45€ 101,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.867,68

Beste antwoord (via Findail op 16-11-2020 08:40)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Behuizing kan wel mee. Doe er nog wel wat extra koeling bij. Bijvoorbeeld 2x pricewatch: Arctic P12 PWM Zwart/Zwart, 120mm. Je kunt er ook voor kiezen om de oude fans te vervangen, dan zou ik deze set nemen: pricewatch: Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm

Met een receiver waar een amplifier in zit krijg je een mooier geluid. Bovendien heb je een AMP nodig voor de speakers. Sluit de receiver aan op de SPDIF poort. De DAC van een degelijke receiver is beter dan een Realtek DAC. Geen idee of die receiver trouwens goed is. Kun je beter vragen in een ander loket: Consumentenelektronica Aankoopadvies

[ Voor 3% gewijzigd door Djarune op 11-11-2020 22:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Behuizing kan wel mee. Doe er nog wel wat extra koeling bij. Bijvoorbeeld 2x pricewatch: Arctic P12 PWM Zwart/Zwart, 120mm. Je kunt er ook voor kiezen om de oude fans te vervangen, dan zou ik deze set nemen: pricewatch: Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm

Met een receiver waar een amplifier in zit krijg je een mooier geluid. Bovendien heb je een AMP nodig voor de speakers. Sluit de receiver aan op de SPDIF poort. De DAC van een degelijke receiver is beter dan een Realtek DAC. Geen idee of die receiver trouwens goed is. Kun je beter vragen in een ander loket: Consumentenelektronica Aankoopadvies

[ Voor 3% gewijzigd door Djarune op 11-11-2020 22:07 ]

• Findail
Bedankt, ik ga hem dan gewoon zo bestellen + die extra fans. Als ik hem dan heb gebouwd ga ik dieper op die receiver etc in.

• Findail
Afgelopen vrijdag is alles (van verschillende winkels) binnen gekomen, mooi op tijd :)

Dit weekend de PC in elkaar geknutseld, nog even een paniek momentje gehad toen alles leek te werken maar er geen beeld was (blijkbaar heeft de CPU toch echt stroom nodig... kabeltje zat niet goed in de voeding).

Windows is geïnstalleerd, videokaart wordt herkent (maar nog niet kunnen testen helaas).

Bedankt @Djarune, zoals je in onderstaande foto's kunt zien was het wel nodig dat de oude fans er uit gingen, en gelijk dus 3 nieuwe geplaatst.

8 jaar oude binnenkant...:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9NL5x6X9YDN0NNirBbcn0dmTw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWOIf2WUbXjni1N72w8vxUQp.jpg?f=fotoalbum_large

En de nieuwe build:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3oKFvpe3qtXmgNKozTclojD81Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlUwUm3ylXtytKa4KPMCALiU.jpg?f=fotoalbum_large

Nu dus nog een oplossing voor het geluid met de speakers - hoe aan te sluiten op de PC (receiver nodig of niet... of wat dan wel). Maar dat is voor later :)