In 2018 is ons nieuwbouwhuis opgeleverd en nu zijn er enkele scheuren ontstaan in de voorgevel (binnenmuur). Uiteraard ben ik bekend met het feit dat nieuwbouw zich nog een beetje moet 'zetten'. In het overige stucwerk zitten ook wel wat haarscheurtjes, maar in de voorgevel (binnenmuur) zit echt een flinke scheur met wat hoogteverschil boven/onder. De wijdte en grootte van de scheur neemt trouwens wel toe in de tijd.
Volgens mij is de voorgevel aan de binnenkant afgewerkt met gipsplaten. het lijkt erop dat de gipsplaten gescheurd en uit elkaar getrokken zijn. Is dit schadelijk, of is dit gemakkelijk te herstellen met de scheur uitkrabben en vullen met b.v. flexibele kit en daarna over verven? En na hoeveel jaar is het aan te raden om dit herstel op te pakken?
Hieronder enkele foto's van de scheuren:
:strip_exif()/f/image/GyNG4d1fdDQdgTjeVcZBJzQ5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/irKM8eN0NlQkKnPznpPffVAx.jpg?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Volgens mij is de voorgevel aan de binnenkant afgewerkt met gipsplaten. het lijkt erop dat de gipsplaten gescheurd en uit elkaar getrokken zijn. Is dit schadelijk, of is dit gemakkelijk te herstellen met de scheur uitkrabben en vullen met b.v. flexibele kit en daarna over verven? En na hoeveel jaar is het aan te raden om dit herstel op te pakken?
Hieronder enkele foto's van de scheuren:
:strip_exif()/f/image/GyNG4d1fdDQdgTjeVcZBJzQ5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/irKM8eN0NlQkKnPznpPffVAx.jpg?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt voor jullie reactie!