Wanneer nou echt een snelheidsboete?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10-2024
Beste allen,

Ik rij veel op de weg, en zeker in deze tijd met mijn vitaal beroep. Zo nu en dan als ik naar huis rij tussen 23:00 en 0:00 kom ik wel is flitsagentjes tegen... Vooral op de A1. Daar mag je 100, maar ja, wie houdt zich op een vrijwel stille snelweg aan de snelheid. Ik rij al gauw 110 tot 120.

Nu word ik niet veel wijzer van het internet die het over 4 km te hard correctie heeft, dan weer een ander verhaal, en ga zo maar door.

Hoe zit het grotendeels nou in de praktijk anno 2020? Hoeveel gaat er nou werkelijk af? Ik ben al regelmatig volgens de officiële regels al zeker 3 keer geflitst omdat ik ietsjes te hard rij, maar nooit een brief op de deurmat. Ik ben wel is benieuwd hoe dit nou zit.
P.S. Ik vind het flitsen - zeker in deze coronatijd - in de hele late avonduren wel echt heel kinderachtig. Pak dan de ratdraaiers die met 160+ over de snelweg heen racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Smit260 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:37:
P.S. Ik vind het flitsen - zeker in deze coronatijd - in de hele late avonduren wel echt heel kinderachtig. Pak dan de ratdraaiers die met 160+ over de snelweg heen racen.
Dat doen ze ook en daarbij ben jij bijvangst.

Wel geflitst maar geen boete = niet hard genoeg gereden óf ze komen bij je leasemaatschappij/werkgever binnen wanneer je een leaseauto of auto van de zaak hebt.

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:11

TTLCrazy

Listen to Frankie

Triest dat mensen anno 2020 nog steeds zeuren over snelheidsboetes. Je zegt zelf dat je bewust te hard rijdt, dan moet je ook accepteren als je een boete krijgt. Die 1,5 minuut dat je eerder aankomt maakt echt niet het verschil.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Drie dingen:
-Je teller wijkt af. Een gemiddelde auto rijdt met 110 op de teller tussen de 100 en 103km/u
-De flitser heeft een ijkcorrectie, die is zo'n 3km/u in jouw voordeel bij een controle. Dus je wordt bij 100km/u pas beboet als je ruwweg meer dan 110 op de teller rijdt (de 7km afwijking van je teller plus 3 ijkafwijking)
-Die correctie geldt niet als het nacht is en de vmax 130. Dus bij 130 zul je niet méér dan 130 echte kilometers kunnen rijden (afhankelijk van je kilometertellerafwijking, maar zeg 135-137km/u op de telller)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Geen id wat een ratdraaier is, maar je info kun je gewoon op om.nl vinden met voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 00:01
pagani schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:43:
Drie dingen:
-Je teller wijkt af. Een gemiddelde auto rijdt met 110 op de teller tussen de 100 en 103km/u
-De flitster heeft een ijkcorrectie, die is zo'n 3km/u in jouw voordeel bij een controle. Dus je wordt bij 100km/u pas beboet als je ruwweg meer dan 110 op de teller rijdt (de 7km afwijking van je teller plus 3 ijkafwijking)
-Die correctie geldt niet als het nacht is en de vmax 130. Dus bij 130 zul je niet méér dan 130 echte kilometers kunnen rijden (afhankelijk van je kilometertellerafwijking, maar zeg 135-137km/u op de telller)
Wat je zegt klopt niet. Iedere auto wijkt inderdaad wel wat af omdat de tellers niet geijkt zijn, maar dat is compleet afhankelijk van de specifieke auto en de banden die eronder liggen. Daarnaast heb ik nog nooit van "ijk correctie" gehoord, bedoel je gewoon de normale correctie? Want de flitsers zijn geijkt, als die zegt dat je 135 rijdt dan rij je ook echt 135. Die correctie die gedaan wordt (3km/u onder 100, 3% boven 100) is een tegemoetkoming voor de afwijking in je eigen teller. Die correctie wordt altijd gedaan.

Als je 110 rijdt waar 100 toegestaan is dan kan je er zeker van zijn dat je bij een flitser gewoon een boete op de deurmat krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

pagani schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:43:
Drie dingen:
-De flitster heeft een ijkcorrectie, die is zo'n 3km/u in jouw voordeel bij een controle. Dus je wordt bij 100km/u pas beboet als je ruwweg meer dan 110 op de teller rijdt (de 7km afwijking van je teller plus 3 ijkafwijking)
Helaas pindakaas, allemaal onzin :P

Tellers kunnen afwijken, maar die kan zowel naar beneden als boven! Is dus niets over te zeggen.

De ijkcorrectie is inderdaad correct (3 km/h < 100km/h en 3% > 100 km/h). Deze correctie geldt bij alle snelheden, dus ook boven de 130!
Wat heeft de wetgever gedaan: ze hebben een drempel waarin ze mensen beboeten. Deze is tot 130 km/h 3 km en boven de 130 km/h maar 1 kilometer.
Dus:
Bij 120 km/h krijg je bij 127 gemeten kilometers een prent voor 124 km/h.
Bij 130 km/h krijg je bij 135 gemeten kilometers een prent voor 131 km/h.

Waarom? Omdat als ze de 3km/h 'vrijstelling' geven, deze samen met de 4km/h correct welke bij 130 km/h hoort gevaarlijk dicht bij de 140 km/h zit :')

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Atlas schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:48:
[...]

Helaas pindakaas, allemaal onzin :P

Tellers kunnen afwijken, maar die kan zowel naar beneden als boven! Is dus niets over te zeggen.

De ijkcorrectie is inderdaad correct (3 km/h < 100km/h en 3% > 100 km/h). Deze correctie geldt bij alle snelheden, dus ook boven de 130!
Wat heeft de wetgever gedaan: ze hebben een drempel waarin ze mensen beboeten. Deze is tot 130 km/h 3 km en boven de 130 km/h maar 1 kilometer.
Dus:
Bij 120 km/h krijg je bij 127 gemeten kilometers een prent voor 124 km/h.
Bij 130 km/h krijg je bij 135 gemeten kilometers een prent voor 131 km/h.

Waarom? Omdat als ze de 3km/h 'vrijstelling' geven, deze samen met de 4km/h correct welke bij 130 km/h hoort gevaarlijk dicht bij de 140 km/h zit :')
Een teller mág niet naar beneden afwijken! Dan komt je auto niet door de typegoedkeuring. (ik heb ook nog nooit in een auto gezeten die niet ongeveer 10 procent naar boven afweek) Maar altijd even bij een nieuwe auto (of andere velgen/banden) met GPS je snelheid vergelijken met de teller.

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 11-11-2020 15:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 09:03
Smit260 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:37:
Beste allen,

Ik rij veel op de weg, en zeker in deze tijd met mijn vitaal beroep. Zo nu en dan als ik naar huis rij tussen 23:00 en 0:00 kom ik wel is flitsagentjes tegen... Vooral op de A1. Daar mag je 100, maar ja, wie houdt zich op een vrijwel stille snelweg aan de snelheid.
Ik.
Ik rij al gauw 110 tot 120.

Nu word ik niet veel wijzer van het internet die het over 4 km te hard correctie heeft, dan weer een ander verhaal, en ga zo maar door.
Daarom ook gewoon zoeken bij het OM. Die kunnen dat op hun website haarfijn uitleggen.
Hoe zit het grotendeels nou in de praktijk anno 2020? Hoeveel gaat er nou werkelijk af? Ik ben al regelmatig volgens de officiële regels al zeker 3 keer geflitst omdat ik ietsjes te hard rij, maar nooit een brief op de deurmat. Ik ben wel is benieuwd hoe dit nou zit.
Ik niet. Jij zoekt de grenzen op van wat legaal c.q. toegestaan is. Dan moet je ook er tegen kunnen als je die grens over gaat en betrapt wordt.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:39
KillerAce_NL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:45:
Geen id wat een ratdraaier is, maar je info kun je gewoon op om.nl vinden met voorbeelden.
De term raddraaier (met een d) komt van de Koppelpoort in Amersfoort die een logische verklaring biedt voor het woord. Deze stadspoort moest elke dag geopend en gesloten worden. Voor deze zware en gevaarlijke klus zouden zogenaamde ‘raddraaiers’ zijn ingeschakeld. Het ging dan doorgaans om veroordeelde misdadigers. Per keer moesten twaalf mannen de poort openen door gelijktijdig in een rad (tredmolen) te lopen. Hiermee zetten ze het schot voor de poort in beweging, maar dat was dus niet zonder gevaar. Het was bijvoorbeeld belangrijk dat men precies tegelijk begon en even snel liep. Wie het ritme niet volgde, liep het risico te vallen om vervolgens enkele botten te breken.

De historische Koppelpoort is vandaag de dag opengesteld voor het publiek. Gasten mogen tijdens een bezoek zelf in de Amsersfoorse tredmolen het schot in beweging proberen te brengen. Wie daarin slaagt krijgt na afloop een ‘raddraaier’-diploma. (Bron)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Rjxrtbu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

pagani schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:49:
[...]

Een teller mág niet naar beneden afwijken! Dan komt je auto niet door de typegoedkeuring. (ik heb ook nog nooit in een auto gezeten die niet ongeveer 10 procent naar boven afweek) Maar altijd even bij een nieuwe auto (of andere velgen/banden) met GPS je snelheid vergelijken met de teller.
Ik heb in Amerika toch echt een keer een huurauto gehad waarbij de teller te weinig aangaf... Maar dat het in Nederland niet mocht wist ik niet :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:22
Atlas schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:53:
[...]

Ik heb in Amerika toch echt een keer een huurauto gehad waarbij de teller te weinig aangaf... Maar dat het in Nederland niet mocht wist ik niet :)
Dat waren miles per hour ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Smit260
Bedankt voor alle snelle reacties! Ik heb een aantal antwoorden gekregen op mijn vraag, daar kan ik wat mee. Nogmaals dank! :)

Betreft het verspreiden van meningen, daar kan ik niks mee en doet mij verder ook niets. Jullie waarschijnlijk wel met die +10 duimpies! :D

Prettige dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-05 11:32
quotes verkloten is niet de bedoeling.

[ Voor 81% gewijzigd door deepbass909 op 12-11-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:21
Hatsjoe schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:47:
[...]
Want de flitsers zijn geijkt, als die zegt dat je 135 rijdt dan rij je ook echt 135. Die correctie die gedaan wordt (3km/u onder 100, 3% boven 100) is een tegemoetkoming voor de afwijking in je eigen teller. Die correctie wordt altijd gedaan.
Niet helemaal. De flitsers zijn geijkt, maar hoe de agent 'm neerzet is niet geijkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:11

TTLCrazy

Listen to Frankie

234FaTaLiTy schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:30:
Triest dat mensen anno 2020 nog steeds de moraalridder uithangen. 100 is met een beetje een moderne auto van nu, een snelheid om van in slaap te vallen achter het stuur.
Zo.
Als je je eigen vermaak belangrijker vind dan de veiligheid op de weg moet je misschien eens denken om niet achter het stuur te gaan zitten.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:57
@Smit260
Heel simpel, pak je mobiel erbij en dit zijn de grenzen:
(hou 1-2 km speling aan, met 106 op de GPS heb ik nog nooit een bon gehad ook niet dagelijks in de TC)

80 > bekeuring vanaf 87 op de GPS
100 > bekeuring vanaf 108 op de GPS
120 > bekeuring vanaf 128 op de GPS
130 > bekeuring vanaf 136 op de GPS

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Melkunie schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:51:
[...]

De term raddraaier (met een d) komt van de Koppelpoort in Amersfoort die een logische verklaring biedt voor het woord. Deze stadspoort moest elke dag geopend en gesloten worden. Voor deze zware en gevaarlijke klus zouden zogenaamde ‘raddraaiers’ zijn ingeschakeld. Het ging dan doorgaans om veroordeelde misdadigers. Per keer moesten twaalf mannen de poort openen door gelijktijdig in een rad (tredmolen) te lopen. Hiermee zetten ze het schot voor de poort in beweging, maar dat was dus niet zonder gevaar. Het was bijvoorbeeld belangrijk dat men precies tegelijk begon en even snel liep. Wie het ritme niet volgde, liep het risico te vallen om vervolgens enkele botten te breken.

De historische Koppelpoort is vandaag de dag opengesteld voor het publiek. Gasten mogen tijdens een bezoek zelf in de Amsersfoorse tredmolen het schot in beweging proberen te brengen. Wie daarin slaagt krijgt na afloop een ‘raddraaier’-diploma. (Bron)

[Afbeelding]
dat is een raDdraaier :+ :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Marges en meetcorrecties

Snelheidscontroles zijn een veelbesproken onderwerp. Als de politie een voertuig geflitst heeft, wordt er met twee zaken rekening gehouden:

1. Meetcorrectie

Om met 100% zekerheid te kunnen garanderen dat iemand te hard heeft gereden, trekt de politie van de gemeten snelheid een paar kilometer af. De meetcorrecties zijn:

bij minder dan 100 km/u: 3 kilometer meetcorrectie
bij meer dan 100 km/u: 3 procent meetcorrectie

Het Nederlands Meetinstituut ijkt alle flitsapparatuur.
2. Ondergrens voor bekeuren

Op de meeste wegen geldt een ondergrens van 4 km/u voordat wordt bekeurd. Alleen op autosnelwegen waar 130 is toegestaan, is geen ondergrens. Hier wordt vanaf 1 km/u te hard bekeurd.
Voorbeelden

Snelheid minder dan 100 km/u
Een automobilist rijdt volgens de meetapparatuur op een 80-km weg 87 km/u. De politie trekt hiervan 3 km. meetcorrectie af. De automobilist krijgt een bekeuring voor 4 km/u te hard rijden. Had de automobilist 1 km/u minder hard gereden? Dan kreeg hij geen bekeuring vanwege die ondergrens.
Snelheid vanaf 100 km/u
Bij een andere automobilist die op een 120-km weg rijdt, meet de apparatuur 128 km/u. De politie corrigeert de snelheidsmeting met 4 km (3% van 128). De automobilist wordt bekeurd voor 4 km te hard rijden.
Snelheid bij 130 km/u limiet
Een automobilist rijdt op een 130-km weg 136 km/u volgens de meetapparatuur. De politie trekt hiervan 5 km meetcorrectie af (3% van 136). Deze automobilist krijgt een bekeuring voor 1 km/u te hard rijden.

bron

@pagani
Elke teller van een auto wijkt iets af. het wordt meer als je er ' sportwielen' op monteert, die niet dezelfde afmeting hebben als vanuit fabriek(origineel)
Ook moet je opletten als je een importauto hebt, met mijl registratie(waar niet altijd duidelijke km/u wordt weergegeven)
1 mijl per uur is gelijk aan 1.6 km/u
30 mph = 48.3 km/u (50)
50 mph = 80km/u
75 mph = 120km/u
80 mph = 128.75 km/u(130)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
Voor de evenetuele geintresseerde, reed die dag ervoor van topicstart idd langs een flitser nadat ik een automobilist aan het inhalen was, reed toen om en nabij 112 op een 100 km/pu weg. Rij namelijk altijd voorzichtig, maar heb een hekel aan automobilisten die onder de 100 gaan rijden op een vrijwel stille snelweg om 0:00 s’nachts.

Back to the point; nog geen boete! 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 23:57
Waze/flitsmeister aanzetten op je telefoon, en hup naar de 140 km/h. Niet sneller, want anders kom je in te grote penarie als je door een VROS gepakt wordt.
Dan heb je én tijdswinst én meestal geen boete.

Om even deze impopulaire opvatting uit te dragen, waar flink wat automobilisten bij horen...

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:01
Smit260 schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:30:
Voor de evenetuele geintresseerde, reed die dag ervoor van topicstart idd langs een flitser nadat ik een automobilist aan het inhalen was, reed toen om en nabij 112 op een 100 km/pu weg. Rij namelijk altijd voorzichtig, maar heb een hekel aan automobilisten die onder de 100 gaan rijden op een vrijwel stille snelweg om 0:00 s’nachts.

Als de persoon voor je onder de 100 rijdt en de weg is toch zo goed als leeg dan hoef je er ook niet met 112km/u voorbij toch? als jij dan 100 gaat rijden dan hang je even wat langer op de middenbaan ipv rechts.

Lekker boeien. Ik zie het nut niet meer in van haasten. Daarbij bijna elke auto van de afgelopen 10 jaar heeft wel enige vorm van CC of zelfs al ACC. Ram het ding aan op 100 en denk er niet meer over na.

1. Heb je haast, dan ben je te laat vertrokken, die tijd ga je niet meer goed maken. Of je moet je kentekenplaten eraf halen en je gemiddelde snelheid flink optrekken.
2. Verslapen, prima, te laat ben je al, kan je het beter goed doen.
3. Omdat jij vaak tussen 23:00 - 01:00 nog rijdt zou het harder mogen dan normaal, maar wat ik hier lees is tussen 19:00 en 06:00 het gewoon 120/130 behalve als de spitsstrook open is, maar dat lijkt me zeer sterk op die tijdstippen

Luister ben verre van een moraalridder, ik rij ook wel eens harder dan toegestaan, zeker wel, maar niet omdat de persoon voor me zich voor zijn idee aan de snelheid houd.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smit260
SpoekGTi schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:39:
[...]

Als de persoon voor je onder de 100 rijdt en de weg is toch zo goed als leeg dan hoef je er ook niet met 112km/u voorbij toch? als jij dan 100 gaat rijden dan hang je even wat langer op de middenbaan ipv rechts.

Lekker boeien. Ik zie het nut niet meer in van haasten. Daarbij bijna elke auto van de afgelopen 10 jaar heeft wel enige vorm van CC of zelfs al ACC. Ram het ding aan op 100 en denk er niet meer over na.

1. Heb je haast, dan ben je te laat vertrokken, die tijd ga je niet meer goed maken. Of je moet je kentekenplaten eraf halen en je gemiddelde snelheid flink optrekken.
2. Verslapen, prima, te laat ben je al, kan je het beter goed doen.
3. Omdat jij vaak tussen 23:00 - 01:00 nog rijdt zou het harder mogen dan normaal, maar wat ik hier lees is tussen 19:00 en 06:00 het gewoon 120/130 behalve als de spitsstrook open is, maar dat lijkt me zeer sterk op die tijdstippen

Luister ben verre van een moraalridder, ik rij ook wel eens harder dan toegestaan, zeker wel, maar niet omdat de persoon voor me zich voor zijn idee aan de snelheid houd.
Gaat mij niet om haast. Maar vind het gewoon fijn om doorterijden, hou van doorstroming. En ik vind het vervelend om steeds op mijn teller te letten want ojee als we 10 km te hard rijden... heeft niks met verkeersveiligheid te maken maar meer met ordinair staatscas vullen. Binnen de bebouwde vind ik dat anders, dan heb je met eventuele overstekende kinderen te maken als
voorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:30
Ik snap @Smit260 wel, ik vind zelf 100 al te traag overdag op de weg als er ook anderen rijden.
Dus dan rijd ik al tijd al de aangegeven snelheid +10 km/h indien mogelijk en savonds +20 km/h.
Maar ga nooit pushen om dat te doen, dus als iemand 100 (90/95 werkelijk) voor me rijd, rij ik daar gewoon op ±70 meter achter.

Nu helpt het dat mijn huidige auto "het lekkerst" rijd bij 120km/h, waar dat bij mijn vorige auto bij 140km/h was. Op die snelheid valt alle windruisruis, bandenruis, motorgeluid en dergelijke gewoon samen tot een harmonisch geheel wat mij een erg rustgevende rijervaring geeft.
Langzamer of sneller geeft een ander gevoel waarbij ik het idee heb te jagen.

Heb eerder al eens aangegeven dat dat vroeger in mijn jonge jaren nog veel erger was toen reed ik +45km/h.
Ging overal links/rechts voorbij en driftte de bochten door.
Tot een politie achervolging aan toe.
:X 7(8)7 |:( :F

Maar eigenlijk sinds 130 de norm was hield ik me eigenlijk keurig aan de snelheid.
Vaak zat het tussen de 100 en 120 vanwege de verkeersdrukte, en als het dan even kon lekker 140 op de teller wat 130/135 in het echt is. Nooit boetes gereden in die periode.

Sinds 100 weer de norm is merk ik dat ik onbewust weer te hard rijd.
Ik rij vaak 110 of 120 zonder daar bewust van te zijn, en dat kost me dit jaar al 3 bekeuringen.
(+2 in frankrijk en een in belgie, dus tikt lekker aan dit jaar)

Maar die bekeuringen corrigeren niks, want het is achteraf gelul.
Voordat hij in je bus ligt ben je een week verder.
Het zou helpen als er 100 meter na de paal een matrixbord staat met "Overtreding toegestane snelheid kenteken xx-00-xxx , boetebedrag 120 euro" dan ga je daarna wel afremmen.

Nu niet, ik calculeer gewoon 500 euro per jaar in bij auto-onderhoud voor bekeuringen.
En dat doe ik al 10 jaar, en haal er zelden wat uit. (dit jaar is het wel veel :'( , maar daar heb ik dan dus een potje voor)

Het is zonde geld, maar lig er totaal niet wakker van en ga er ook niet door lopen trutten op de snelweg.
Flitsmeister aan en gaan met die banaan.

[ Voor 9% gewijzigd door FRANQ op 24-11-2020 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Smit260 schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:30:

Bij een verkeersboete, geldt in principe een wettelijke termijn van vier maanden nadat de overtreding heeft plaatsgevonden. In de praktijk heb je de boete met vier tot zes weken op je deurmat liggen, maar dat kan dus langer duren. Houd daar dus rekening mee. ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1