Toon posts:

Sony WH 1000 XM3: Ruis bij noise canceling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Y0d4
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-12-2022
Sinds een weekje heb ik herhaaldelijk ruis bij het gebruik van de noise-canceling functie op mijn WH-1000XM3.
De ruis is enkel op de linker schelp (met de knoppen) en is storend.

De ruis doet zich niet voor met de overige functies ('ambient sound control on' en 'off').
Initieel had ik dit voor bij het gebruik van de audio jack, maar nu ook bij draadloos gebruik.

Een reset van de telefoon haalde de ruis de laatste dagen weg netjes weg, echter nu niet meer.
https://helpguide.sony.ne...ontents/TP0001703078.html
Ook een factory reset hielp niet meer. De headset is een klein jaartje in gebruik.

Suggesties om dit te verhelpen?

Alle reacties

• FastestTurtle
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-03 22:44
ik heb hier sinds deze week ook last van. op een andere support pagine van Sony, las ik dat retourneren de enigste mogelijkheid was...

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Y0d4
De headset werd voor mij hersteld door het mainboard te vervangen. Werkt (voorlopig ?) terug zonder ruis.

Herstellingen werd uitgevoerd door SC Baumeister volgens garantie van Amazon.de.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-03 09:30

MsG

Forumzwerver

Even een kick, maar is dit na al die tijd hetzelfde gebleven of is het met de nieuwe koptelefoon weer net zo?@Y0d4

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• FastestTurtle
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-03 22:44
Ik heb m’n geld teruggekregen. Ik hou het nog even bij m’n andere headset totdat de XM4 een keer in de aanbieding komt

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:02
Ik heb hetzelfde gehad bij een XM2. Een software update zou het oplossen (geloofde ik geen drol van), maar die was (gelukkig) nog niet beschikbaar. Dus toen kreeg ik ook uiteindelijk een nieuwe headset, en die werkt nu al aantal jaar prima.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Was het bij jullie heel hard? Het is hier gewoon redelijk zacht, maar wel een beetje irritant. Maar als ik mag kiezen tussen geld terug of deze houden (ik heb er 130 voor betaald, voor een WH1000XM3), dan hou ik hem liever. Maar als hij wordt omgeruild voor een werkend exemplaar (of wellicht zelfs een Xm4), dan vind ik dat natuurlijk nog beter.

Er lijkt geen daadwerkelijke design aanpassing te bestaan om dit probleem (condens bij de Noise Cancelling) daadwerkelijk echt tegen te gaan, vandaar dat ik een beetje bang ben dat het gewoon weer opnieuw gaat optreden. Ik zie mensen op Reddit van die condenszakjes in hun koptelefoon stoppen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:30
Hmm ik heb ook ruis bij noicecancelling, beide kanten. Is mijn eerste noise canceling koptelefoon en ik dacht eigenlijk dat het de standaard werking van noise canceling was om soort white noise te hebben.

Het is niet heel luid maar wel duidelijk hoorbaar als je niets afspeelt. Hoort het dan eigenlijk stil te zijn?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:02
Dat is een ander verhaal, verschilt wat tussen (merken) koptelefoons, maar dat heeft mijne verder ook ja. Maar het kan dus erger worden door een probleem van de koptelefoon, en dan hoor je het ook als muziek aan staat, kan slechts aan één kant zijn, en het is nogal irritant.

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21:10
Lijkt bijna met elke NC koptelefoon terug te komen, heb de JBL 750BTNC en Sony CH710 gehad. Beide hadden met NC aan een irritante white noise geluid, beide retour gestuurd. Super irritant.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb hem inmiddels ter garantie aangeboden bij Bol.com. Hopelijk wordt het gefixt, en anders kan ik altijd nog de DIY reparaties proberen. Ik hoop in elk geval niet dat ik domweg geld terug krijg, zonder koptelefoon.

• Emmahi.
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-04-2021
.

[Voor 100% gewijzigd door Emmahi. op 03-04-2021 20:31]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kon hier helaas niet gerepareerd. Kan nu een ander exemplaar krijgen (geen nieuwe), kijken of die wel goed blijft.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Y0d4
FYI - De herstelling is nu ongeveer 6 maanden oud, en ik heb de storing niet meer gehad.

[Voor 56% gewijzigd door Y0d4 op 16-04-2021 16:01]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee