Stille kleine Hdd, graaf in uw geheugen :)

Pagina: 1
Acties:

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:55
In mijn servertje zit nu een Samsung HDD. Deze hardeschijf maakt nogal wat herrie. Heel wat herrie, de enige herrie die van de server af komt. :(

Ik had laatst namelijk de HDD eventjes uitgedaan en de server aangezet. HELEMAAL STIL. Heerlijk gewoon. Maar die HDD die er nu in zit imiteerd eerst een zwevende Harrier(mucho herrie, voor de vliegtuig leken)
Daarna maakt ie een vreselijk tikkend geluid bij HDD-activiteit.

Ik wil dus een ander harde schijfje.

Ik gebruik het servertje voor een paar kleine dingetjes, vooral I-net verdelen. Een Harde schijf van ongeveer 800 MB tot 1.2 GB is voldoende.

Mijn eigenlijke vraag is dus, welke harde schijf van dat formaat is het stilst? Welk merk, en het liefst welk type.. De HDD hoeft niet snel te zijn ofzo. Als ie maar stil is...

Of, kan ik uhm op 7V zetten? LoL :D

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10-2025
Veel geheugen en Ramdrive?

Lijkt misschien stom omdat je dan alles kwijt bent bij een reboot, maar je kan windows van een cd booten, kweenie psies hoe, maar das misschien een mogelijkheid.

• AttiX
Op zaterdag 11 augustus 2001 17:54 schreef Mycroft het volgende:
Veel geheugen en Ramdrive?

Lijkt misschien stom omdat je dan alles kwijt bent bij een reboot, maar je kan windows van een cd booten, kweenie psies hoe, maar das misschien een mogelijkheid.
met andere woorden er zijn geen stille HDD's van dat formaat? LoL.. :D

Mijn servertje graast ook dapper mee, dat moet wel blijven.. Hij graast toch een dappere 1.2 MKeys/sec }:O (Pentium 2 450).

Verwijderd

hang 'm op aan een draadje midde in je kast >:)...

marre ik had vroeger een oude seagate medalist van 1,2 gig die was wel stil..

• AttiX
Op zaterdag 11 augustus 2001 17:58 schreef bagger3001 het volgende:
hang 'm op aan een draadje midde in je kast >:)...

marre ik had vroeger een oude seagate medalist van 1,2 gig die was wel stil..
Is er mischien nog ergens een page waar die oude HDD's met elkaar worden vergeleken met geluidsnivo erbij?

• DwarV
  • Laatst online: 27-02 11:33

DwarV

Rekent aan het leven

ik ben broer van de meneer die om een stil schijfje vraagt...

de oude cd-rom speler maakt ook nogal wat geluid..
geen optie dus..
daarnaast is er hier geen cd brander beschikbaar.

Verwijderd

Als ik me niet vergis had Fujitsu (of hoe je dat ook schrijft) stille schijfjes...

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04-2025
Die superkleine hd van 1 gb van ibm zal toch ook wel stil zijn, maar waarscheinlijk ook te duur.

• originalmycroft
Op zaterdag 11 augustus 2001 18:00 schreef DwarV het volgende:
ik ben broer van de meneer die om een stil schijfje vraagt...

de oude cd-rom speler maakt ook nogal wat geluid..
geen optie dus..
daarnaast is er hier geen cd brander beschikbaar.
Hij hoeft ook niet de hele tijd van die cd te lezen. Het gaat om het BOOTEN, dan leest ie die cd-> RamDrive

Dus daarna hoor je nix meer (na de spindown)

• AttiX
Op zaterdag 11 augustus 2001 18:06 schreef Mycroft het volgende:

[..]

Hij hoeft ook niet de hele tijd van die cd te lezen. Het gaat om het BOOTEN, dan leest ie die cd-> RamDrive

Dus daarna hoor je nix meer (na de spindown)
Owkeej, maar dan kan ik niet }:O

• originalmycroft
Moet je ff de search gebruiken he

Ik zal wel ff kijken voor je (verveel me toch kapot)

• originalmycroft
Deze voor het booten:

[topic=26796]

http://www.heise.de/ct/english/99/11/206/

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Op zaterdag 11 augustus 2001 18:01 schreef PsyFlux het volgende:
Als ik me niet vergis had Fujitsu (of hoe je dat ook schrijft) stille schijfjes...
Fujitsu is inderdaad stil, ik heb een 7200 RPM Fujitsu en een 5400 RPM Fujitsu. Toen ik die 5.2 Gb net had was m'n Quantum Fireball 3.2 Gb maar een herrieschopper.

Een maar, het zijn alleen niet de snelste schijven.

• Toewan
Op zaterdag 11 augustus 2001 18:14 schreef Mycroft het volgende:
Deze voor het booten:

[topic=26796]
En dat met bijvoorbeeld een Aopen 48x koffie molen, spin up, spin down, spin up, spin down. :) Zowee, wat ben ik zelf toch blij met m'n Ultraplex, als ie teveel lawaai maakt (wat ie vrijwel nooit doet) dan kan ik 'm altijd nog in snelheid terug zetten.

Of je moet een degelijke cdrom speler hebben, dan is dat misschien wel te doen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:15
Seagate Medalist Pro 7200RPM SCSI. Zo stil als maar kan. Heb hier een 4,5GB model in mijn server zitten. Alleen zo nu en dan een TAK als code red weer uitgezet wordt ergens op het sjello domein

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:39
Ik heb hier een heel stil schijfje in m'n server hangen

een seagate medialist ST1276A van 1.27 Gb

Repareren doe je zo.

• originalmycroft
Op zaterdag 11 augustus 2001 18:19 schreef Toewan het volgende:

[..]

En dat met bijvoorbeeld een Aopen 48x koffie molen, spin up, spin down, spin up, spin down. :) Zowee, wat ben ik zelf toch blij met m'n Ultraplex, als ie teveel lawaai maakt (wat ie vrijwel nooit doet) dan kan ik 'm altijd nog in snelheid terug zetten.

Of je moet een degelijke cdrom speler hebben, dan is dat misschien wel te doen.
Het idee is dus om tijdens het BOOTEN vanaf de cd -> RAM te laden. Daarna heb je die cd niet meer nodig vriend. Ff lezen!

• Toewan
Op zaterdag 11 augustus 2001 18:33 schreef Mycroft het volgende:

[..]

Het idee is dus om tijdens het BOOTEN vanaf de cd -> RAM te laden. Daarna heb je die cd niet meer nodig vriend. Ff lezen!
Ja da's op zich wel een goede optie ja, want geheugen kost nu toch vrijwel niks meer. (Had ik ff overheen gelezen. :))
Dan moet je er een paar 128 Mb of 256 Mb dimmetjes inzetten, en dan een beetje een kale install maken zonder teveel fratsen.

Maar het is vooral om internet te verdelen (wat zijn de andere kleine dingetjes ??)

Kijk anders eens even op deze pagina:
http://www.zelow.no/floppyfw/
Kan je een routertje maken van een 386 of 486. Het enige wat je nodig hebt is een floppy drive. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd (zal eens een HD diskette zoeken zonder bad sectoren), maar het schijnt wel goed te werken. Gewoon ff proberen zou ik zeggen. Dan kan je HD voortaan uit. Probeer het op je P2, werkt het goed, scharrel ergens een 386 of 486 (met minimaal 8 Mb) vandaan.
Pagina: 1