Nieuwe Dolby Atmos soundbar+mediaspeler voor tv zonder e-ARC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Hoi!

Ik ben op zoek naar een nieuwe soundbar (huidige Home cinema is een Philips HTB3520 die waarschijnlijk niet al te top is).

Deze hangt nu wel op, maar we zouden voor een soundbar kiezen omdat dit strakker uitkomt in de woonkamer (vrouwtje wil geen luidsprekers overal, en omdat ik geen gedoe meer wil met extra kabels).

Heb al veel opgezocht (reviews als die er zijn en specs) en kom tot de volgende shortlist:

- Samsung hw-q950t
- LG DSN11RG
- Philips Fidelio B97 (is nu geschrapt van mijn lijst)

Graag zou ik over Dolby Atmos beschikken, en achterluidpsrekers lijken me wel aangewezen.
Ook zeker 2 HDMI ingangen in de soundbar zijn dus belangrijk (vandaar dat de JBL bar 9.1 afvalt). Verder zijn zaken als Apple airplay handig, maar niet per se noodzakelijk. Misschien zie ik wel nog iets belangrijks wat specs betreft over het hoofd?
Budget voor de soundbar ligt rond de 1000€ Netto.

Probleem is dat onze tv (Philips 65OLED854) niet beschikt over HDMI e-ARC, en volgens wat ik ervan begrijp kan ik de soundbar dus niet gebruiken met de ingebouwde tv apps om dolby Atmos weer te geven.

Is mijn redenering juist dat als ik toestellen eerst op de soundbar aansluit, en de soundbar dan via HDMI verbind met de tv dit wel dolby Atmos geluid zal opleveren?

Voor de streaming apps heb ik dus als ik dat ook goed heb begrepen een externe mediaspeler nodig?

Voor de apps Netflix, Disney+ en optioneel Apple TV. Heb ik dan een Apple TV 4K nodig?
Of zijn er nog andere mediaspelers die ik moet in overweging nemen?

Kan een PlayStation 5 of nieuwe X-box of dergelijke dit ook (apps weergeven met Atmos geluid)?

Want Apple TV 4K lijkt me duur om te kopen vermits ik eigenlijk de apps al heb op onze tv, maar als ik een spelconsole kan kopen die dit kan is het interessanter natuurlijk.

Ik zie de bomen door het bos soms niet meer op wat ik allemaal moet letten, ik wil zeker geen soundbar kopen die ik niet ten volle kan gebruiken, dus ik reken op jullie hulp:-).

Bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door stevenleemans op 21-11-2020 12:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

stevenleemans schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:35:
Probleem is dat onze tv (Philips 65OLED854) niet beschikt over HDMI e-ARC, en volgens wat ik ervan begrijp kan ik de soundbar dus niet gebruiken met de ingebouwde tv apps om dolby Atmos weer te geven.
Niet helemaal. Dolby Atmos is data die bij het gewone Dolby Digital + signaal gevoegd kan worden maar ook bij Dolby TrueHD. In beide gevallen heb je Dolby Atmos maar gebaseerd op een track met lagere bandbreedte. Met gewone ARC (dus geen eARC) en S/PDIF kan je Dolby Digital + aanleveren en daarmee Atmos. Wil je Atmos op basis van Dolby TrueHD dan zal je, als de TV geen eARC heeft, inderdaad de bron direct op de Sound Bar aan moeten sluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
FeaR schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:47:
[...]

Niet helemaal. Dolby Atmos is data die bij het gewone Dolby Digital + signaal gevoegd kan worden maar ook bij Dolby TrueHD. In beide gevallen heb je Dolby Atmos maar gebaseerd op een track met lagere bandbreedte. Met gewone ARC (dus geen eARC) en S/PDIF kan je Dolby Digital + aanleveren en daarmee Atmos. Wil je Atmos op basis van Dolby TrueHD dan zal je, als de TV geen eARC heeft, inderdaad de bron direct op de Sound Bar aan moeten sluiten.
Dat lijkt me (na 2x te lezen☺️) helder, bedankt! Met onze huidige home cinema heb ik redelijk wat problemen met lip sync. Het geluid komt nooit exact mee met het beeld, ondanks alle instellingen geprobeerd.
Als ik de mediaspeler op de soundbar aansluit en dan op de tv, moet ik daar ook op letten welke of zou dit beter moeten lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Ik heb net antwoord gehad op mijn vraag aan Philips wanneer de Fidelio B97 beschikbaar is. Want dat had hij volgens hun site en persbericht in oktober al moeten zijn.
Antwoord: we weten het niet🤷🏻‍♂️🤦🏻‍♂️.

Wil dat type wel overwegen, immers hetzelfde merk als onze tv, maar heb geen zin eeuwig te wachten erop. De andere 2 die ik overweeg gaan misschien stunten tijdens Black Friday😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:12

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sowieso: atmos via een soundbar is een fabeltje en werkt maar heel minimaal

Dus koop daar alsjeblieft niet voor honderden euro's aan spullen voor om daarna teleurgesteld te zijn met een matige oplossing

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Jorgen schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:14:
Sowieso: atmos via een soundbar is een fabeltje en werkt maar heel minimaal

Dus koop daar alsjeblieft niet voor honderden euro's aan spullen voor om daarna teleurgesteld te zijn met een matige oplossing
Heb je alles gelezen☺️?

Ik wil een soundbar. De beste die ik kan hebben.
Dat dit niet hetzelfde is als een andere oplossing, 100% akkoord. Maar toch wil ik een soundbar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

stevenleemans schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:27:
[...]

Heb je alles gelezen☺️?

Ik wil een soundbar. De beste die ik kan hebben.
Dat dit niet hetzelfde is als een andere oplossing, 100% akkoord. Maar toch wil ik een soundbar.
Ja, ik heb alles gelezen 😉

Je maakt je druk over eARC, een Apple TV, of een dure spelconsole en geeft daarna aan dat je niet wil dat je je soundbar niet ten volle kan benutten. Daarom geef ik aan dat je het verschil niet gaat horen. Niet met Atmos over Dolby Digital+ versus Atmos via TrueHD, niet via eARC of luxere media-device als de ATV of next gen console en dat komt door de technische beperkingen van iedere soundbar. Maar dat is mijn gedachte 👍🏻

Ik zeg dus niet dat je geen soundbar moet nemen. Die keuze heb je al gemaakt. Ik zeg dat de rest zeer weinig toevoegt om je wensen te bereiken

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 14-11-2020 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
Jorgen schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 17:37:
[...]

Ja, ik heb alles gelezen 😉

Je maakt je druk over eARC, een Apple TV, of een dure spelconsole en geeft daarna aan dat je niet wil dat je je soundbar niet ten volle kan benutten. Daarom geef ik aan dat je het verschil niet gaat horen. Niet met Atmos over Dolby Digital+ versus Atmos via TrueHD, niet via eARC of luxere media-device als de ATV of next gen console en dat komt door de technische beperkingen van iedere soundbar. Maar dat is mijn gedachte 👍🏻

Ik zeg dus niet dat je geen soundbar moet nemen. Die keuze heb je al gemaakt. Ik zeg dat de rest zeer weinig toevoegt om je wensen te bereiken
Ik neem aan dat er toch altijd verschil te horen is. Mijn beste vriend heeft een tijdje geleden de Q90R soundbar gekocht, maar hij had nog een oude Samsung tv van 5j, waardoor het signaal in de built in apps (voor zover die er waren) geen mooi geluid gaf. Hij heeft hem net een QLed gekocht, en met exact dezelfde soundbar is het precies een nieuw geluid. Dus ik neem aan dat er toch wat verschil is? Ik vertrouw (maar dat is mss naïef) ook op de reviews van Rtings.

Ik neem aan dat er toch een aanzienlijk verschil zal zijn met mijn huidige beschreven home cinema en de soundbar met dolby Atmos? Dan wil ik het ook correct aansluiten.

Merci al voor je reactie!

[ Voor 7% gewijzigd door stevenleemans op 14-11-2020 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Jammer dat je de Philips TV al hebt, wij hebben de Sony AG9 Oled TV en die heeft perfect geluid met 4 ingebouwde speakers en speelt alle formaten af, o.a. Dolby Atmos en met Android TV heb je geen mediaspeler meer nodig, Netflix, Disney+, YouTube enz. En ook de Playstation en Xbox werken erop.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
HereIsTom schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:32:
Jammer dat je de Philips TV al hebt, wij hebben de Sony AG9 Oled TV en die heeft perfect geluid met 4 ingebouwde speakers en speelt alle formaten af, o.a. Dolby Atmos en met Android TV heb je geen mediaspeler meer nodig, Netflix, Disney+, YouTube enz. En ook de Playstation en Xbox werken erop.
Ik weet dat de AG9 van Sony goed geluid heeft, zelfs het betere geluid van alle oled tv’s samen, maar voor mij is dat niet voldoende. Een soundbar met stevige subwoofer is toch een minimumvereiste😁. Over de Philips tv trouwens uiterst tevreden hoor. Maar de Sony is ook een mooi beest😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

stevenleemans schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:15:
[...]

Ik neem aan dat er toch altijd verschil te horen is. Mijn beste vriend heeft een tijdje geleden de Q90R soundbar gekocht, maar hij had nog een oude Samsung tv van 5j, waardoor het signaal in de built in apps (voor zover die er waren) geen mooi geluid gaf. Hij heeft hem net een QLed gekocht, en met exact dezelfde soundbar is het precies een nieuw geluid. Dus ik neem aan dat er toch wat verschil is? Ik vertrouw (maar dat is mss naïef) ook op de reviews van Rtings.

Ik neem aan dat er toch een aanzienlijk verschil zal zijn met mijn huidige beschreven home cinema en de soundbar met dolby Atmos? Dan wil ik het ook correct aansluiten.

Merci al voor je reactie!
Graag gedaan. Rtings is overigens een prima website. Het signaal vanuit je tv naar de soundbar is digitaal, dus in principe altijd hetzelfde. Een verschil horen zou niet moeten kunnen.

Het aanzienlijke verschil tussen je huidige homecinema en je nieuwe soundbar komt bijv door volume, de plaatsing en richting van de speakers en het soort speakers. Elke luidspreker klinkt anders. Kef en B&W klinken bijv scheller dan Focal (tenminste, zo ervaar ik dat). Het kan dus zeker zijn dat je een verbetering (of verslechtering of gewoon verandering) ervaart met je nieuwe soundbar ten opzichte van de eerdere situatie. Stel je alleen niet teveel voor van Atmos over een soundbar. Door de technische beperkingen die gewoon natuurkundig vastliggen kan je met nieuwere apparatuur zoals de Xbox of ATV gewoon niet echt wat verbeteren. Dat gezegd hebben is audio ook grotendeels beleving. Als het goed klinkt, dan is dat het allerbelangrijkste natuurlijk.

• stevenleemans
Intussen nieuws gekregen van de winkel dat de Fidelio B97 2e week december verwacht wordt.

Helaas geen deelname aan Black Friday 🙄.

De LG DSN11RG en Samsung Hw-q950t doen wel mee. Uiteindelijk is het verschil in prijs tussen de 3 toestellen verwaarloosbaar (+-100€). Nog iemand tips☺️?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
De Philips zal het niet worden. Prijs is uiteindelijk al meer dan €200 duurder voor een toestel dat nog moet uitkomen en waar dus geen reviews van bestaan.

Blijven over:

LG DSN11RG

Samsung HW-Q950T

Wat bevelen jullie aan en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanlamoen
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik lees even mee naar de antwoorden. Heb, net als jij, ook deze soundbars nog op mn shortlist. Heb je de Q90R in overweging genoemen?

Ik neig namelijk naar deze, omdat de Q950T niet persee beter is, (zoals mensen hier aangeven en Rtings reviewed) maar wel zon 200€ goedkoper is.

Of zie ik belangrijke verschillen over het hoofd tussen beide?

LG is voor mij niet echt meer een optie vanwege design, maar dit is natuurlijk persoonlijk. Heeft wel airplay wat als ik het goed begrijp het wel mogelijk maakt om via youtube te streamen en dat is wel erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
svanlamoen schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:49:
Ik lees even mee naar de antwoorden. Heb, net als jij, ook deze soundbars nog op mn shortlist. Heb je de Q90R in overweging genoemen?

Ik neig namelijk naar deze, omdat de Q950T niet persee beter is, (zoals mensen hier aangeven en Rtings reviewed) maar wel zon 200€ goedkoper is.

Of zie ik belangrijke verschillen over het hoofd tussen beide?

LG is voor mij niet echt meer een optie vanwege design, maar dit is natuurlijk persoonlijk. Heeft wel airplay wat als ik het goed begrijp het wel mogelijk maakt om via youtube te streamen en dat is wel erg handig.
De belangrijkste verschillen die ik kon vinden zijn:

Q950T heeft meer bass dan de Q90R
Q950T heeft meer volume door de achterste luidsprekers dan de Q90R, daarover werd er nogal geklaagd bij eigenaars
Q950T heeft een 9.1.4 systeem ipv 7.1.4

Q90R is van betere bouwkwaliteit en geen stof
Q90R heeft wel een display vooraan

Aan welke prijs kan jij aan de Q90R geraken? In mijn geval maar een verschil van 130€ dus zou ik voor de Q950T gaan of de DSN11RG

Moest dat display nu niet bovenaan zou zitten weet ik het wel, maar ik ben zo bang dat ik me verschillende keren op een avond ga moeten recht stellen. Weet er iemand of je de bron via de app kan selecteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svanlamoen
Van de achterste luidsprekers had ik nog niet eerder gelezen. Het gaat om de luidsprekers op de soundbar neem ik aan en niet om de losse speakers?

Wow dat is een klein verschil. Ik zie de Q90R nu voor 749 tegenover 999 voor de 950T. Heb nog een priisofferte lopende bij platte tv, maar nog geen reactie. Welke prijzen heb jij nu?

Dat display bovenop lijkt me idd niet erg prettig. Is maar iets heel kleins, maar dat kan denk ik wel voor ergernissen gaan zorgen op den duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Het zijn de surround speakers, de achterste dus, die niet zo luid kunnen. Dat zou beter zijn bij de Q950T.

Dat display is echt een twijfelmaker voor mij. Hopelijk kan er iemand zeggen of je met die app de bron kan selecteren (vrees ervoor).

Ik heb nu €745 voor de Q90R en €875 voor de Q950T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:15
Zacht geluid bij de Q90R achterspeakers valt echt wel mee.. er is een firmware update geweest en je kan de achterspeakers op +6 zetten en bass is er meer dan genoeg.

Ik heb zelf de Q90R gekozen paar weken geleden en ben zeer tevreden.
Beste soundbar voor het geld..

Twijfelde ook over de Q950T maar 9.1 heeft niet echt meerwaarde, stof vind ik ook een dealbreaker.

De LG is erg lang waardoor dit voor mij geen optie was.

[ Voor 4% gewijzigd door DM89 op 22-11-2020 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
DM89 schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:55:
Zacht geluid bij de Q90R achterspeakers valt echt wel mee.. er is een firmware update geweest en je kan de achterspeakers op +6 zetten en bass is er meer dan genoeg.

Ik heb zelf de Q90R gekozen paar weken geleden en ben zeer tevreden.
Beste soundbar voor het geld..

Twijfelde ook over de Q950T maar 9.1 heeft niet echt meerwaarde, stof vind ik ook een dealbreaker.

De LG is erg lang waardoor dit voor mij geen optie was.
Ik lees nog steeds gebruikers die de achterste speakers op +6 zetten maar met gemiddeld resultaat. Maar die hebben mss de firmware-update nog niet. Volgens een aantal gerenommeerde review websites voegt die 9.1 toch wel iets toe. Maar mss niet zoveel als wat je echt bij dagelijks gebruik kan waarnemen.

Ik neem aan dat het verschil in prijs enkele weken terug wanneer jij hebt gekocht veel groter was. Toen zou ik ook voor de Q90R gekozen hebben.

Maar nu is er maar 50€ verschil met de DSN11RG en 130€ met de 850T. Dat is allemaal niet erg veel. Het verschil was beter groter geweest, dan is het niet moeilijk kiezen 😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roysonny112
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-03 07:26
Ik lees mee, ben ook geïnteresseerd in 1 van de 2 soundbar (ook tv zonder e-arc).

Mijn vraag; Waar is de q950t verkrijgbaar voor €875?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
roysonny112 schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:18:
Ik lees mee, ben ook geïnteresseerd in 1 van de 2 soundbar (ook tv zonder e-arc).

Mijn vraag; Waar is de q950t verkrijgbaar voor €875?
En? Wat zijn jouw plus- en minpunten? Ik twijfel echt enorm🤦🏻‍♂️.

Ik heb deze prijs gekregen (opgelet: ik ben daar goede klant, dus ik kan niks beloven) via Fransdesmet.be , er verzenden ook naar NL. Als je het formulier op hun site invult krijg je snel reactie (ma wel gesloten). Je mag gerust vermelden dat je hun leren kennen hebt via mij, dan gaan ze goed in prijs😁.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:15
stevenleemans schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:14:
[...]

Ik lees nog steeds gebruikers die de achterste speakers op +6 zetten maar met gemiddeld resultaat. Maar die hebben mss de firmware-update nog niet. Volgens een aantal gerenommeerde review websites voegt die 9.1 toch wel iets toe. Maar mss niet zoveel als wat je echt bij dagelijks gebruik kan waarnemen.

Ik neem aan dat het verschil in prijs enkele weken terug wanneer jij hebt gekocht veel groter was. Toen zou ik ook voor de Q90R gekozen hebben.

Maar nu is er maar 50€ verschil met de DSN11RG en 130€ met de 850T. Dat is allemaal niet erg veel. Het verschil was beter groter geweest, dan is het niet moeilijk kiezen 😁.
Er is niet veel content wat 9.1 bied.

Met dit kleine verschil zou ik dan kiezen voor de Q950T.

LG zou problemen hebben met stemmen die niet altijd duidelijk hoorbaar zijn, bij de Q90R en Q950T is de center heel goed.

Voordeel van LG is dan wel weer dat je meer kan instellen en heeft room correction maar of je het verschil merkt?

Toen ik opzoek was waren de prijzen inderdaad nog anders, ik heb 800,- betaald voor de Q90R. De LG was op dat moment 1200,- en deze week nog voor 800,- te koop geweest 😅 de Q950T zat ook rond de 1100,-

Q950T of de LG 11RG, lastige keuze inderdaad.. 🤣

Edit:

Hier komt genoeg geluid uit de achterspeakers maar goed iedereen zal dit anders ervaren denk ik, en het ligt natuurlijk ook aan de content en de stand waar de soundbar op staat..

[ Voor 6% gewijzigd door DM89 op 22-11-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roysonny112
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-03 07:26
stevenleemans schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:36:
[...]
En? Wat zijn jouw plus- en minpunten? Ik twijfel echt enorm🤦🏻‍♂️.
Mijn twijfel ging met name tussen de Q90R en de Q950T.

Het grootste verschil voor mij is dat de Q90r betere bouwkwaliteit heeft (geen stof). Echter kan ik daar wel doorheen kijken.

Het prijsverschil tussen die 2 is nu zo minimaal dat ik voor de Q950T zou kiezen. Omdat het (verwacht ik) een upgrade is en misschien weer iets langere ondersteuning vanuit Samsung.

Nog even wachten of Black Friday nog iets gaat doen. Maar anders is mijn keuze wel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
De prijzen die ik vermeld heb zijn volgens de winkel reeds Black Friday prijzen. En dat geloof ik ook wel.

€745 voor de Q90R
€799 voor de DSN11RG
€875 voor de Q950T

Puur luxeprobleem maar dat is ook een probleem. De prijzen liggen zo dicht, net als de voor- en nadelen van elk systeem.

Een combinatie van de verschillende toestellen voor pakweg €150 meer zou ideaal zijn. Maar dat bestaat niet😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanlamoen
@stevenleemans Al een keuze kunnen maken?

Heb uiteindelijk gekozen voor de 900T vanwege design (Achterboxjes waren een no go voor mijn vriendin). Uiteindelijk in de winkel aangeschaft en was niets mogelijk in de prijs (699). Via de chat was 649 uiteindelijk wel mogelijk. Uiteindelijk deze deal gemaakt en de zojuist in de winkel gekochte gaat uiteraard retour :)

Mooie prijs voor de Q950T overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door svanlamoen op 24-11-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
svanlamoen schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:44:
@stevenleemans Al een keuze kunnen maken?

Heb uiteindelijk gekozen voor de 900T vanwege design (Achterboxjes waren een no go voor mijn vriendin). Uiteindelijk in de winkel aangeschaft en was niets mogelijk in de prijs (699). Via de chat was 649 uiteindelijk wel mogelijk. Uiteindelijk deze deal gemaakt en de zojuist in de winkel gekochte gaat uiteraard retour :)

Mooie prijs voor de Q950T overigens.
Nog niet 😁.

Ik wacht nog voor de zekerheid tot dit weekend.
En intussen zoek ik elke dag wat reviews en fora af voor vergelijkingen tussen DSN11RG en HW-Q950T😱😁.

De 900T is uiteraard ook een toptoestel. Ik heb ook geen zin in de achterluidsprekers en mijn vriendin is er ook niet voor, met de kids ook niet interessant, maar toch een must voor echt surround geluid. Mijn beste vriend heeft een Q90R zonder achter luidsprekers (Q80R zeker) en je hoort echt dat dit geen echte surround is. Hij heeft er ook spijt van dat hij geen Q90 heeft genomen.

650€ is ook mooie prijs 😁

Laat eens weten hoe het toestel bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanlamoen
Haha je hebt behoorlijk last van keuzestress zo te merken. De LG is voor mij uiteindelijk afgevallen vanwege de lengte. Heb zelf een 55” LG, dus zou de soundbar zon 10 cm beide kanten uitsteken. Dat vond ik net wat te veel.

Nee dat klopt. Ben een leek in audio en heb nog nooit eerder iets van audi gehad. Van tv geluid naar soundbar geluid zal dan al een wereld van verschil gaan vormen. Waarschijnlijk zal als er ooit een vervanging komt dat er wel iets meer bij komt haha

Voor ons was de doorslaggevende factor uiteindelijk design (vooral voor mn vriendin) en voor mij dat ie minstens 2 hdmi aansluitingen heeft zodat ik mn xbox en ziggo box direct op de soundbar kan aansluiten, omdat mn tv niet over eARC beschikt.

Misschien dat je kunt kijken wat de verschillen tussen beide zijn los van de kwaliteit van geluid; lengte, design, airplay, room correction etc. En daarvoor bepalen wat voor jou echt belangrijk is en wat minder. Misschien geeft dat de doorslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanlamoen
@stevenleemans welke keuze heb je uiteindelijk gemaakt?

Heb de Q900 nu staan, maar ben nog aan het spelen met de instellingen en bedrading van alle electronica.

De eerste indruk:
- Geluid klinkt mooi (maarja, was tv geluid gewend haha). Merk alleen dat bij Videoland het geluid doffer klinkt. Ik heb alleen het gevoel dat dat aan de videoland app ligt, want via youtube of gewone tv merk ik daar niks van. Via spotify is het verschil met de aanwezige lage tonen nog wel een raadsel. Sommige liedjes hoor je de bass heel goed andere weer te weinig. Moet nog wat spelen om te kijken waar dat aan kan liggen.

Design is strak en mooi! Staat goed in ons interieur.

De display op de bovenkant is best vervelend (weliswaar luxe probleem). Ben nu wel overdreven veel bezig met switchen en schakelen omdat ik alles nog aan het ontdekken ben, dus misschien dat dat straks niet eens zo vervelend meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
svanlamoen schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:24:
@stevenleemans welke keuze heb je uiteindelijk gemaakt?

Heb de Q900 nu staan, maar ben nog aan het spelen met de instellingen en bedrading van alle electronica.

De eerste indruk:
- Geluid klinkt mooi (maarja, was tv geluid gewend haha). Merk alleen dat bij Videoland het geluid doffer klinkt. Ik heb alleen het gevoel dat dat aan de videoland app ligt, want via youtube of gewone tv merk ik daar niks van. Via spotify is het verschil met de aanwezige lage tonen nog wel een raadsel. Sommige liedjes hoor je de bass heel goed andere weer te weinig. Moet nog wat spelen om te kijken waar dat aan kan liggen.

Design is strak en mooi! Staat goed in ons interieur.

De display op de bovenkant is best vervelend (weliswaar luxe probleem). Ben nu wel overdreven veel bezig met switchen en schakelen omdat ik alles nog aan het ontdekken ben, dus misschien dat dat straks niet eens zo vervelend meer is.
Hey!

Tof dat je er naar vraagt. Ik heb uiteindelijk gisteren op de valreep van de actie de HW-Q950T kunnen bestellen. Wel niet meer op voorraad, nog enkele weken wachten, maar dat heb ik er wel voor over😁.

Was intussen te weten gekomen dat je via de smartthings app de bron kan selecteren waardoor je het display niet echt nodig hebt. Dat gebruik jij nu misschien ook?

Ik heb nog bijzonder veel, extreem veel zeg maar gezocht naar reviews, van gebruikers en reviewers.

De LG bleek dan toch net niet goed genoeg wat stemmen bij gewone tv betreft.

De Samsung komt er overal uit als een van de betere. Het display bovenaan is opgelost door de app, en het kvadrat stof is wat minder onderhoudsvriendelijk, maar ik heb het in het echt gezien en gevoeld, en de winkeldame gaf me de tip een klerenroller (ik weet niet of jullie dat in NL ook zo noemen😁) te gebruiken om stof er af te halen.

Ik ben echt benieuwd hoe alles gaat klinken.

Nu enkel nog eens zoeken naar wat goede en betaalbare luidsprekerstandaarden zijn voor de achterste speakers, maar daar kan jij natuurlijk niet mee helpen😁.

Groetjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svanlamoen
Was nadat ik mn bericht had verstuurd het grote soundbar topic terug aan het lezen en kwam idd de tip van de smart things app tegen. Dat gaat zeker helpen!

Ik weet niet of wij dat ook kleren roller noemen, maar ik weet wat je bedoelt. Goede tip ook!

Ga nu ook eens met de instellingen van mn xbox aan de slag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLiCi9b7yQkfHjI30Dz2u4rYRKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7cBiCd9c3L4HKcXUd23d70qP.jpg?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd als ik hier de audio ontvanger op schakelen zet bij zowel opstarten als afsluiten dat ik dan niet meer van bron hoef te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
svanlamoen schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:25:
Was nadat ik mn bericht had verstuurd het grote soundbar topic terug aan het lezen en kwam idd de tip van de smart things app tegen. Dat gaat zeker helpen!

Ik weet niet of wij dat ook kleren roller noemen, maar ik weet wat je bedoelt. Goede tip ook!

Ga nu ook eens met de instellingen van mn xbox aan de slag.

[Afbeelding]

Ben benieuwd als ik hier de audio ontvanger op schakelen zet bij zowel opstarten als afsluiten dat ik dan niet meer van bron hoef te veranderen.
Blij dat eigenaars via het forum ook nog dingen blijven ontdekken😁.

Het gezegde: ‘het bezit van de zaak is het eind van het vermaak’ is geregeld van toepassing hier 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svanlamoen
Jazeker! Het is ook net speelgoed, maar dat heb ik met alle electronica wel haha

De app werkt echt fantastisch en neemt dus meteen het puntje over de display volledig weg. Dat is totaal geen probleem meer met het gebruik van de app.

Enige puntje in de app is dat het aanpassen van het volume middels een schuifbalkje gaat. Die is behoorlijk gevoelig waardoor je al snel 4/5/6 volumes in 1x pakt, maar daarvoor heb je natuurlijk altijd nog de afstandbediening (van de soundbar, tv of ziggo werken allemaal)

Helaas is mn idee met de xbox niet gelukt. Hij schakelt de soundbar uit als je de xbox aan of uit zet en dat is niet wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
svanlamoen schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:30:
Jazeker! Het is ook net speelgoed, maar dat heb ik met alle electronica wel haha

De app werkt echt fantastisch en neemt dus meteen het puntje over de display volledig weg. Dat is totaal geen probleem meer met het gebruik van de app.

Enige puntje in de app is dat het aanpassen van het volume middels een schuifbalkje gaat. Die is behoorlijk gevoelig waardoor je al snel 4/5/6 volumes in 1x pakt, maar daarvoor heb je natuurlijk altijd nog de afstandbediening (van de soundbar, tv of ziggo werken allemaal)

Helaas is mn idee met de xbox niet gelukt. Hij schakelt de soundbar uit als je de xbox aan of uit zet en dat is niet wat ik wil.
Die app waarmee je de input kan verzetten is een pak van mijn hart😁.

Het volume lukt wel met de afstandsbediening, daarvoor moet ik niet uit de sofa😂.

De Xbox kan ik niet mee helpen, dat heb ik niet🤷🏻‍♂️.

Weet jij toevallig welk type HDMI kabel ze mee leveren van Samsung? Ik heb overal gezocht, incl de Samsung website en handleiding. Ze geven overal mee dat er een HDMI kabel wordt meegeleverd, maar nergens welk type. Ik hoop op een 2.1 met 40gbps, maar kan dit dus niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanlamoen
Kan dat morgen wel even voor je kijken. Kan ik dat op de kabel zelf ergens zien? Volgens mij is het geen 2.1 hdmi dat ondersteunt mijn lg oled c8 namelijk niet. Volgens mij zou die dan ook niet kunnen passen in de hdmi slot van mn tv.

Ben nogal een leek wat betreft audio. Nog veel te leren/uit te zoeken.

Weet jij bijvoorbeeld wel wat de beste positie is voor de subwoofer? Heb hem nu naast het tv meubel staan. Op internet lees je verschillende dingen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
svanlamoen schreef op woensdag 2 december 2020 @ 00:15:
Kan dat morgen wel even voor je kijken. Kan ik dat op de kabel zelf ergens zien? Volgens mij is het geen 2.1 hdmi dat ondersteunt mijn lg oled c8 namelijk niet. Volgens mij zou die dan ook niet kunnen passen in de hdmi slot van mn tv.

Ben nogal een leek wat betreft audio. Nog veel te leren/uit te zoeken.

Weet jij bijvoorbeeld wel wat de beste positie is voor de subwoofer? Heb hem nu naast het tv meubel staan. Op internet lees je verschillende dingen namelijk
De 2.1 is vooral een snelheid, de connectoren zouden hetzelfde moeten zijn. Ik denk niet dat het op de kabel zelf staat.

Voor de sub hangt het vooral van je eigen ervaring af.

Naast het tv meubel is zeker zo gek nog niet.

Alleen opletten dat de kant waar de kvadrat bekleding zit, weg zit van het meubel.
Pagina: 1