Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies over huidige PC build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jordyssss
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-11-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, spellen zoals AC valhalla en dergelijke. Deze hoeven niet in de beste quality te draaien, maar wel lag free. Verder zal ik er af en toe op werken, dus genoeg geheugen, snel kunnen switchen tussen applicaties etc is gewenst. Dit betreffen geen zware grafische applicaties.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zie foto hieronder. Dit is ongeveer mijn price range.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie foto hieronder. De i7-10700 en RTX 2060 heb ik al, hier wil dus een pc omheen bouwen. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik relatief willekeurig, obv o.a. populariteit, onderdelen heb geselecteerd in de Alternate pc builder om zo tot het onderstaande plaatje te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNQy-lCdPK-0qAot19Xk7kqn7bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MhGeN2omZiS9yThZk97qx4A6.jpg?f=fotoalbum_large

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nu heb ik 32 GB intern geheugen geselecteerd, is dit nodig? Tevens was de moederbordkeuze best random, vond het moeilijk om de verschillenden tussen moederborden te identificeren. SSD heeft zeker mijn voorkeur omdat het snel opstarten van mijn PC belangrijk is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst dat de PC weinig geluid maakt en toekomstbestendig is. Hierna wil ik namelijk geen tot weinig aanpassingen aan de desktop doen.

Ga je overklokken?
Nooit gedaan, dus denk het niet.

Wat verwacht je van ons?
Als noob PC builder heb ik geen idee of er ergens optimalisaties zijn, of dat ik ergens iets kan besparen. Concreet de vragen waar ik mee zit:

1. Ik heb alles via de Alternate PC builder geselecteerd, hierdoor maak ik de aanname dat alles compatible is. Of is deze aanname verkeerd?
2. Veel onderdelen zijn geselecteerd rondom de RTX 2060 en i710700 omdat ik deze al heb. Zijn er onderdelen die beter bij de build passen qua performance en/of prijs- kwaliteitverhouding?
3. Hebben jullie algemeen advies over de build?

[ Voor 3% gewijzigd door Jordyssss op 11-11-2020 11:46 ]

Alle reacties

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:00
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-10700F Boxed€ 314,06€ 314,06
1MoederbordenMSI MPG Z490 Gaming Edge Wifi€ 198,-€ 198,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G€ 316,-€ 316,-
1Interne harde schijvenSeagate FireCuda Compute, 2TB€ 134,31€ 134,31
1BehuizingenSharkoon TG4 (RGB leds)€ 59,-€ 59,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 124,90€ 124,90
1VoedingenCorsair RM850€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 131,-€ 131,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.277,27

Via de pricewatch kun je heel makkelijk alles onder elkaar zetten. Voor de medeforummers makkelijker om je te helpen. Zie : Handleiding Pricewatch

[ Voor 4% gewijzigd door daveytje op 11-11-2020 11:53 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
Voeding kan beter. pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt heeft een mooie prijs bij Alternate.

SSD naar pricewatch: Kingston A2000 1TB met dezelfde prestaties voor een lagere prijs.