[OpenBSD] IPv6: waar zet ik dat uit?

Pagina: 1
Acties:

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb OpenBSD 2.9 draaien en daar krijg je standaard IPv6 bij... En dat wil ik uit hebben, want daar heb je toch weinig aan op je ADSL-verbinding en intern wil ik het nog niet hebben draaien....
Waar vind ik dus die instelling... rc.conf in elk geval niet...

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:26
Waarschijnlijk moet je je kernel opnieuw compilen en daarbij IPv6 uitzetten.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Moet je je kernel recompilen zonder IPv6. 't Zit nu dan misschien wel in je kernel, maar er gebeurt nog niets mee.

http://www.openbsd.org/faq/faq5.html

• teigetjuh
  • Niet online
Ik heb al een nieuwe GENERIC kernel gemaakt omdat ik totaal geen PCI, USB, PCMCIA of scsi nodig dus dat heb ik er al uit gemikt....
Ik kwam alleen geen IPv6 tegen....

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 13:24
in het geval van freebsd : in de `generic' kernel staan niet ALLE opties .. voor het geval je wil weten wat je allemaal aan en uit kan zetten, neem `even' 't bestand LINT door .. daar staat alles in, inclusief hoe je je ipv6 disabled .. (en ik gok dat openBSD redelijk lijkt op freeBSD in dit geval (-: )

• teigetjuh
  • Niet online
Op zondag 12 augustus 2001 21:17 schreef PhoeniX- het volgende:
in het geval van freebsd : in de `generic' kernel staan niet ALLE opties .. voor het geval je wil weten wat je allemaal aan en uit kan zetten, neem `even' 't bestand LINT door .. daar staat alles in, inclusief hoe je je ipv6 disabled .. (en ik gok dat openBSD redelijk lijkt op freeBSD in dit geval (-: )
Okee, kost me dus gewoon een hoop extra werk :( . Nou ja ik weet in elk geval in welke richting ik moeet gaan zoeken..
Pagina: 1