dvd of cd-rom?

Pagina: 1
Acties:

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Topicstarter
Ik ben dus van plan om binnen nu en een maand een nieuwe computer te kopen.
Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen een dvd speler erin of gewoon cd-rom.

Ik heb nu al een dvd speler in m'n computer zitten alleen vind ik dat ding erg traag (duurt lang voordat ie daadwerkelijk begint te lezen van bv. cd-rom).
Dit is overigens een creative dvd-encore 6x kit (met dxr3 kaart).

Zijn er dvd spelers die sneller zijn (iemand ervaring?), welk merk kan ik dan het beste kopen?
En wat is jullie mening, cd-rom of dvd?

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:33
dvd is beter, nou ja beter, ok, je hebt dan dvd+ cd-rom. Koop wel een slot-in, die zien er wel mooi uit, wil ik ook :9~

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik heb nu een A-open DVD (12X) en die leest wel snel

• Pollewob
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 17:42 schreef MGSNK het volgende:
dvd is beter, nou ja beter, ok, je hebt dan dvd+ cd-rom. Koop wel een slot-in, die zien er wel mooi uit, wil ik ook :9~
Die maken toch ook meer herrie?

Verwijderd

moved HA >> OM

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je kan ook in het nieuwe systeem een cd-rom hangen en de oude dvd erbij zetten. dan heb je van alle twee de + punten.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• marshal

marshal

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 19:39 schreef chucky666 het volgende:
je kan ook in het nieuwe systeem een cd-rom hangen en de oude dvd erbij zetten. dan heb je van alle twee de + punten.
dat is idd een mogelijkheid maar dat wil ik niet omdat ik er ook een brander bij wil hangen en waarschijnlijk 2 hd's.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op zaterdag 11 augustus 2001 18:00 schreef Pollewob het volgende:
Die maken toch ook meer herrie?
De Pioneer (ik heb geen aandelen) 106S slot-in versie is juist stiller dan de versie zonder slot-in.
En deze speler is zowiezo stiller dan mijn oude Aopen 48x. :)

Siditamentis astuentis pactum.

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Pioneer 106s idd errug goeie DVD spelers, en ja van die creative snap ik dat t'ie langzaam is dat zijn namelijk buttdingen, normale DVD spelers hebben(horen) dat niet te hebben

Oh ja joh!!!

Verwijderd

waarom niet gewoon een cdrom speler :? Wat heb je aan dvd, je kan er niet mee opnemen en als je een film wilt zien dan download je die.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op zaterdag 11 augustus 2001 21:08 schreef sinterklaasrulez het volgende:
waarom niet gewoon een cdrom speler :? Wat heb je aan dvd, je kan er niet mee opnemen en als je een film wilt zien dan download je die.
Kost nauwelijks meer dan een gewone cdrom, en je kunt nog eens een DVDtje huren (evt rippen) bij de videotheek. En met een gewone cdrom kan je ook niet opnemen trouwens :+

Siditamentis astuentis pactum.

• MrTinux
  • Laatst online: 07:12

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

De nieuwe Lite-On DVD 16x48 lijkt me erg :9~

Dat ding heeft erg goede reviews. Bij de C't kwamen ze bij een CD-audio leessnelheid van 37x!!! Ook het lezen van CD-roms ging erg goed, met pieken tot 50x. Je betaalt dan iets meer dan een gewone CD-rom speler maar mij lijkt dat het geld zeker waard.

* MrTinux weet al wat-ie gaat kopen als zijn kl#te-actima 50x cdrom het echt begeven heeft (binnenkort dus)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• marshal

marshal

Topicstarter
ok, het wordt in ieder geval wel een dvd speler. Aan de verschillende draadjes hier heb ik al kunnen opmaken dat pioneer de beste is, maar welke is dan het beste slot-in of tray?

• dogmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-01 08:06
slot in

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10-2025
slot-in

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 08:04
Op zaterdag 11 augustus 2001 21:26 schreef MrTinux het volgende:
De nieuwe Lite-On DVD 16x48 lijkt me erg :9~

Dat ding heeft erg goede reviews. Bij de C't kwamen ze bij een CD-audio leessnelheid van 37x!!! Ook het lezen van CD-roms ging erg goed, met pieken tot 50x. Je betaalt dan iets meer dan een gewone CD-rom speler maar mij lijkt dat het geld zeker waard.

* MrTinux weet al wat-ie gaat kopen als zijn kl#te-actima 50x cdrom het echt begeven heeft (binnenkort dus)
koop geen lite-on! ik heb de 12x versie en het is een rot ding. helft van de cdr's en cdrw's leest ie niet of nauwelijks. heeft al een paar keer m'n systeem laten vastlopen omdat ie een cd niet goed kan lezen. op het eject knopje douwen werkt dan ook niet meer
:(

het beste is om gewoon een dvd speler voor dvd's te gebruiken en een cdrom voor cdrom's.
was laatst ook bij iemand die een pioneer 16x dvd had. die dingen moeten toch zo goed zijn? hij las een hoop rw's en mijn 90min cd gewoon niet.
zou er gewoon iets van een asus cdrom speler bij kopen, werkt stukken beter (mijn asus leest echt elke gare zeedee)...

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 00:26 schreef marshal het volgende:maar welke is dan het beste slot-in of tray?
Domme vragen tijd: wat betekenen slot-in en tray en wat is het verschil?

Verwijderd

Slot-in is dat er een gleuf in je speler zit, en tray komt er een laatje uit :r
Er is verder geen echt verschil, alleen uiterlijk. Slot-in ziet er gewoon stoerder uit, en ik vind het persoonlijk echt handiger. Je hoeft namelijk niet eerst het stomme knopje in te drukken voordat je een cd erin mag doen. Echt heel gebruikersvriendelijk. Ik neem geen spelers meer eigenlijk zonder slot-in.

De pioneer 106s is gewoon perfect. Pakt alles perfect, stil en retesnel. En vooral heel makkelijk regiovrij te maken.

Echt een aanrader!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Kijk hier eens:
http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=daeresults.php3

Heb je denk ik wel wat aan.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Oke, ik ben weer helemaal op de hoogte. Thanx.
Pagina: 1