RAID1 controller met USB en ethernet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias4
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik zoek een?
Een RAID1 controller die zowel met USB als ethernet kan verbinden. Daarnaast moet de controller op een manier een waarschuwing geven wanneer één van de harde schijven defect is.

Wat is je budget?
/

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
/

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel heb ik een pc die min of meer als server dient. Hij draait dag en nacht zodat de data die er opstaat altijd beschikbaar is. Wat ik wil bereiken is dat wanneer ik mijn pc inschakel, ik over de usb kan wegschrijven naar de controller. Daarnaast moet de controller ten allen tijde ook over ethernet bereikbaar zijn voor andere apparaten. Ik zou dan de pc kunnnen uitzetten en andere netwerkapparaten kunnen toch nog aan de data. Een typische NAS interface en dergelijke is niet nodig. Zolang ik er over ethernet op mijn lokaal netwerk aankan is het prima.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:31

heuveltje

KoelkastFilosoof

Een typische NAS interface en dergelijke is niet nodig
Geen idee wat je hier mee bedoelt, Wat denk jij dat een nas is?
Want dat is feitelijk niet meer dan een stuk hardware om harde schijven aan een netwerk te hangen.

jij zoekt dus gewoon een nas. evt een die ook nog een usb slave aansluiting heeft, al mag je je zelf wel even afvragen wat daar de meerwaarde dan van is ?

[ Voor 19% gewijzigd door heuveltje op 11-11-2020 12:31 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik denk dat zoiets niet bestaat, ik heb althans nooit zoiets gezien in de 20+ jaar dat ik nu in de IT werk.

Wat jij wil is een NAS, enige wat denk ik een issue gaat zijn is het schrijven naar NAS via USB. Je kan aan de meeste NAS systemen wel een USB disk hangen maar de NAS benaderen via USB kan voor zover ik weet niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:31

heuveltje

KoelkastFilosoof

Monkeybrains schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:24:
Ik denk dat zoiets niet bestaat, ik heb althans nooit zoiets gezien in de 20+ jaar dat ik nu in de IT werk.

Wat jij wil is een NAS, enige wat denk ik een issue gaat zijn is het schrijven naar NAS via USB. Je kan aan de meeste NAS systemen wel een USB disk hangen maar de NAS benaderen via USB kan voor zover ik weet niet.
Ze bestaan wel : https://www.qnap.com/nl-n...-krijgen-tot-de-gegevens/

Maar ik vraag me echt af wat de meerwaarde daarvan is ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Monkeybrains schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:24:

Ze bestaan wel of hebben bestaan maar dan als storage met een netwerk en een usb aansluiting niet als raid. M.n. Freecom had hier enkele modellen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
heuveltje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:29:
[...]

Ze bestaan wel : https://www.qnap.com/nl-n...-krijgen-tot-de-gegevens/

Maar ik vraag me echt af wat de meerwaarde daarvan is ?
Kijk, weer wat geleerd vandaag :) Dank!
Pagina: 1