Vraagstelling:
Voor mijn werk gebruiken wij de HP Zbook 14u G5. Prima laptop met een Radeon Pro WX3100 erin.
Nu sinds een half jaar na een windows update, merken mijn collega en ik dat de grafische kaart soms niet volledig wordt benut. Dit is vooral erg vervelend in ons 3D programma SolidEdge.
Bij het kijken in taakbeheer, zie je namelijk de performance van de 3D kaart niet boven de 20% uitkomen, wanneer wij problemen ervaren.
Op momenten dat het wel goed draait, komt deze zeker tot de 70% van de performance.
Het komt niet altijd voor en er is helaas geen constante te vinden waarom dit soms voor komt.
Soms is het programma opnieuw opstarten voldoende, soms een complete herstart.
Mijn collega her installeert soms zelfs de drivers volledig.
We gebruiken de laptop ook in samenwerking met de Docking station. Het gebeurt meestal in combinatie met de docking station.
Het gekke is, zodra je de laptop uit de docking haalt, dan gebruikt SolidEdge weer de volle kracht van de 3D kaart. (Terwijl de laptop dan op de batterij verder gaat...)
Wellicht dat iemand hier de oplossing weet?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wij draaien Windows 10 Pro, Build: 10.0.18363
AMD Drivers: 20.Q3.1
SolidEdge 2019 MP8
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Nu hebben we al veel verschillende zaken zelf geprobeerd.
- Nieuwste AMD drivers
- Alle updates voor de HP Laptop geïnstalleerd
- Laatste updates voor Windows
- SolidEdge draait op de laatste versie
- Windows ingesteld op hoge prestaties
- Windows ingesteld dat er altijd de Radeon Pro gebruikt wordt bij SolidEdge
- Ook hetzelfde gedaan in de Radeon software
Zowel onze eigen IT man als de externe partij die het gehele bedrijf onderhoud, weten niet meer wat ze kunnen doen.
Voor mijn werk gebruiken wij de HP Zbook 14u G5. Prima laptop met een Radeon Pro WX3100 erin.
Nu sinds een half jaar na een windows update, merken mijn collega en ik dat de grafische kaart soms niet volledig wordt benut. Dit is vooral erg vervelend in ons 3D programma SolidEdge.
Bij het kijken in taakbeheer, zie je namelijk de performance van de 3D kaart niet boven de 20% uitkomen, wanneer wij problemen ervaren.
Op momenten dat het wel goed draait, komt deze zeker tot de 70% van de performance.
Het komt niet altijd voor en er is helaas geen constante te vinden waarom dit soms voor komt.
Soms is het programma opnieuw opstarten voldoende, soms een complete herstart.
Mijn collega her installeert soms zelfs de drivers volledig.
We gebruiken de laptop ook in samenwerking met de Docking station. Het gebeurt meestal in combinatie met de docking station.
Het gekke is, zodra je de laptop uit de docking haalt, dan gebruikt SolidEdge weer de volle kracht van de 3D kaart. (Terwijl de laptop dan op de batterij verder gaat...)
Wellicht dat iemand hier de oplossing weet?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wij draaien Windows 10 Pro, Build: 10.0.18363
AMD Drivers: 20.Q3.1
SolidEdge 2019 MP8
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Nu hebben we al veel verschillende zaken zelf geprobeerd.
- Nieuwste AMD drivers
- Alle updates voor de HP Laptop geïnstalleerd
- Laatste updates voor Windows
- SolidEdge draait op de laatste versie
- Windows ingesteld op hoge prestaties
- Windows ingesteld dat er altijd de Radeon Pro gebruikt wordt bij SolidEdge
- Ook hetzelfde gedaan in de Radeon software
Zowel onze eigen IT man als de externe partij die het gehele bedrijf onderhoud, weten niet meer wat ze kunnen doen.
[ Voor 13% gewijzigd door Koen87 op 11-11-2020 09:59 ]