Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-09 18:37
Hoi daar,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van de LG OLEDCX556LA, maar helaas lijkt het een en ander mis met betrekking tot de tuner.

Ik probeer de free to air kanalen van verscheidene satellieten te vinden, maar dit lijkt niet mogelijk. Keer op keer krijg ik 'geen signaal' en staat het signaal altijd op 0%, terwijl alle instellingen correct lijken te zijn. Dit geldt ook voor de voorgeprogrameerde sattelieten waarbij je als enige 'automatisch moet afstemmen' en dan de kous af zou moeten zijn.

Zodra ik dit doe, vind ie geen enkele kanaal! Nu al meerdere keren geprobeerd, maar niets wil lukken.

Doe ik iets fout?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
SaraNostra schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:42:
Hoi daar,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van de LG OLEDCX556LA, maar helaas lijkt het een en ander mis met betrekking tot de tuner.

Ik probeer de free to air kanalen van verscheidene sattelieten te vinden, maar dit lijkt niet mogelijk. Keer op keer krijg ik 'geen signaal' en staat het signaal altijd op 0%, terwijl alle instellingen correct lijken te zijn. Dit geldt ook voor de voorgeprogrameerde sattelieten waarbij je als enige 'automatisch moet afstemmen' en dan de kous af zou moeten zijn.

Zodra ik dit doe, vind ie geen enkele kanaal! Nu al meerdere keren geprobeerd, maar niets wil lukken.

Doe ik iets fout?
Hoe ziet de rest van de installatie eruit? Hoe groot is de schotel? Heb je een enkele LNB of heb je er meerdere gekoppeld via een DiSEqC switch? En met de vorige DVB-S tuner kon je wel het satellietsignaal ontvangen?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
yodeluxe schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:38:
[...]

Hoe ziet de rest van de installatie eruit? Hoe groot is de schotel? Heb je een enkele LNB of heb je er meerdere gekoppeld via een DiSEqC switch? En met de vorige DVB-S tuner kon je wel het satellietsignaal ontvangen?
Hoi daar,

Ik ging ervan uit dat er geen schotel meer nodig is als er een DVB-S en DVB-S2 tuner in zit. Is dit verkeerd?

Met andere woorden, ik probeer direct via mijn televisie te verbinden met de satelliet. Zo te horen kan dit niet eens, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
SaraNostra schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:35:
[...]

Hoi daar,

Ik ging ervan uit dat er geen schotel meer nodig is als er een DVB-S en DVB-S2 tuner in zit. Is dit verkeerd?

Met andere woorden, ik probeer direct via mijn televisie te verbinden met de satelliet. Zo te horen kan dit niet eens, klopt dat?
Voor wat jij wilt zal je toch echt een schotel moeten hebben.....tenzij je streaming van Online of de App van Canal Digitaal gebruikt. Dan krijg je er een kastje bij waarover je het signaal krijgt

[ Voor 15% gewijzigd door NoahAmber op 11-11-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
[...]

Hoi daar,

Ja, die ontvanger in je TV zorgt er alleen voor dat je LNB van je schotel direct op je TV kan aansluiten, zonder losse DVB-S/S2 satelliet ontvanger.

Signalen van de satelliet zijn erg zwak en daarom heb je een schotel (ook wel bekend als schotelantenne in het Oud Hollansch) nodig om deze signalen te kunnen ontvangen.

[ Voor 13% gewijzigd door Plofkotje op 11-11-2020 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
[...]

Hoi daar,

Zoals anderen al aangaven kan het inderdaad niet op die manier. Het signaal van een satelliet is dusdanig zwak, dat een schotel nodig is om dit te focussen op een LNB, deze kan je daarom zien als antenne. Er moet ook vrij zicht zijn tussen schotel en satelliet, omdat de frequentie te hoog is waardoor deze niet door obstakels heen kan dringen. Zelfs een boom is al teveel, maar ook zware bewolking kan het signaal soms al tegenhouden. De LNB doet onder andere de hoge frequentie waar satellieten op uitzenden omzetten naar een lagere frequentie die de ontvanger dan weer kan gebruiken.

Wil je dus FTA satellietsignalen ontvangen (en er is echt heel veel wat best nog wel interessant kan zijn), dan zal je een schotel moeten installeren. In principe is het 1 schotel voor 1 satelliet, maar er zijn bepaalde modellen die meer kunnen (zoals de Wavefrontier). Maar dan nog is het 1 LNB kop per satelliet.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
Dank, allen! Het is me nu veel duidelijker.

Dank jullie wel!
Pagina: 1