Hallo allemaal,
Ik zoek een?
Ik had graag jullie advies voor het kopen van mijn eerste mechanische toetsenbord. Ik ben een fanatiek gamer van hoofdzakelijjk FPS en platform games en ben het verslijten van goedkope rubberdome keyboards zat. Ik ben al in een winkel gaan kijken om mechanische toetsenborden te vergelijken. Daar bevielen me zowel de Cherry MX red alsook de brown switches qua gevoel. Er viel me wel veel kwaliteitsverschil op tussen verschillende toetsenborden m.b.t. de stabiliteit van de toetsen en "rammelgeluiden" bij het typen.
Voor mij belangrijke eigenschappen:
Ik wil uitgeven wat nodig is voor een echt goed toetsenbord waarmee ik jaren vooruit kan. Liever minder dan ca. 175 Euro, maar als meerprijs ook meerwaarde heeft in voor mij relevante eigenschappen wil ik ook meer overwegen. Gezien mijn wensen kom ik bij het zoeken zelf uit op de erg dure nieuwe Corsair K100, dus daarvoor zoek ik ook alternatieve opties.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een goede gaming PC maar gebruik hem ook regelmatig voor office werk.
Alvast bedankt voor alle reacties & tips!
Edit 11 sept 2020: Bij verlichting 'RGB' toegevoegd
Ik zoek een?
Ik had graag jullie advies voor het kopen van mijn eerste mechanische toetsenbord. Ik ben een fanatiek gamer van hoofdzakelijjk FPS en platform games en ben het verslijten van goedkope rubberdome keyboards zat. Ik ben al in een winkel gaan kijken om mechanische toetsenborden te vergelijken. Daar bevielen me zowel de Cherry MX red alsook de brown switches qua gevoel. Er viel me wel veel kwaliteitsverschil op tussen verschillende toetsenborden m.b.t. de stabiliteit van de toetsen en "rammelgeluiden" bij het typen.
Voor mij belangrijke eigenschappen:
- Full size met numeriek gedeelte
- Standaard US qwerty layout met standaard toetsengrootte
- Multimedia toetsen
- Sterke voorkeur voor extra macro-toetsen
- Goede bouwkwaliteit
- Geluid bij typen niet te hard
- Stabiele toetsen zonder "rammelgeluiden" bij het typen (daarmee bedoel ik niet de mechanische eindaanslag)
- Makkelijk instelbare software
- Profielen (met macro's) per applicatie instelbaar
- Per toets instelbare RGB verlichting zou erg praktisch zijn i.c.m. profielen per game
Ik wil uitgeven wat nodig is voor een echt goed toetsenbord waarmee ik jaren vooruit kan. Liever minder dan ca. 175 Euro, maar als meerprijs ook meerwaarde heeft in voor mij relevante eigenschappen wil ik ook meer overwegen. Gezien mijn wensen kom ik bij het zoeken zelf uit op de erg dure nieuwe Corsair K100, dus daarvoor zoek ik ook alternatieve opties.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een goede gaming PC maar gebruik hem ook regelmatig voor office werk.
Alvast bedankt voor alle reacties & tips!
Edit 11 sept 2020: Bij verlichting 'RGB' toegevoegd