Minecraft Cross platform spelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:42

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Hoi,

Momenteel heb ik een lokale (Ubuntu) Minecraft server draaien. Hier kan ik met 2 pc's naar verbinden en dat werkt prima. De beide pc's draaien de Java versie van Minecraft. De server is ook benaderbaar van buitenaf door vriendjes van m'n zoontje, dus so far so good :)

Maar we hebben ook nog een iPad en een Nintendo Switch waar we ook Minecraft op hebben staan en die willen we ook graag gebruiken om met de 2 pc's mee te spelen op dezelfde server, maar is dat uberhaupt wel mogelijk? (De pc's kunnen indien nodig ook de W10 versie installeren.)

Kan ik zelf een server hosten waar alle platformen (Win10, Switch, iPad) mee kunnen verbinden, of ben je daarvoor toegewezen aan een Realms Server?

Als het op een Realms server wel kan, is er dan een optie om m'n bestaande map te kopieren naar Realms?

Heb dit gegoogled maar zie nu door de bomen het bos niet meer..

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeunPC
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 12:41
De Win10 versie (Microsoft Store) kan met al deze devices samen spelen. Deze draaien allemaal op de "Bedrock" versie van het spel. Maar omdat ze iedereens leven moeilijk willen maken hebben ze de naam weg gehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door BeunPC op 16-11-2020 21:05 ]

Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. R.I.P. Domtoren