Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipAtTweakers
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik wilde graag een custom ROM op mijn Mi 9T zetten. Mijn enige vorige ervaring met custom ROMs etc was twee of drie jaar geleden een custom rom op mijn ZUK Z2 zetten met ADB & Fastboot en TWRP. Ik had voor het proces voor de mi 9t veel video's gekeken en bootloader unlocken etc is allemaal gelukt.

Een video liet zien dat iemand OrangeFox flashte met het programma Yuware. Beiden waren nieuw voor mij maar het is gelukt. Vorige keren gebruikte ik een usb-c to usb-a adaptertje met de roms, gapps etc op een usb stick, maar deze heb ik nu niet tot mijn beschikking. Ik moest dus deze keer even gewoon de telefoon opstarten en via de pc de rom, gapps en ook vendor (nieuw voor mij) naar de internal storage van de telefoon slepen. Toen ik terug wilde naar de custom recovery ging deze over naar Mi recovery.

Later probeerde ik maar met ADB & Fastboot twrp te flashen en dit is ook gelukt. Alleen na 1x in TWRP te booten ging deze daarna gewoon weer terug naar de Mi recovery. Heb voor de rest geen fora gevonden met een oplossing. Hoop dat iemand me kan helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 12:10
Waarschijnlijk moet je eerst een vbmeta patch draaien. Lees de eerste post van dit topic op xda. https://forum.xda-develop...wrp-xiaomi-redmi-t3960726

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 21:28
Volgens mij is het zo dat als je niet direct een rom installeerd, je inderdaad automatisch teruggaat naar de originele recovery.

Ik raad je toch aan een usb OTG kabeltje te regelen en je backups en customroms daarop te zetten.
Toen ik voorafgaand aan een romflash een format deed, was ik mn backup kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipAtTweakers
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-10-2024
RedNas74 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:34:
Waarschijnlijk moet je eerst een vbmeta patch draaien. Lees de eerste post van dit topic op xda. https://forum.xda-develop...wrp-xiaomi-redmi-t3960726
Toen ik mijn twrp flashte wou die eerst helemaal niet in een recovery booten, maar uiteindelijk met een alternative ''boot recovery command'' wel. In een x gelukt met je patcher tip, thanks! _/-\o_ legend.

Heb net PixelExperience erop gezet. Hun eigen site gaf bij de instructies sideload aan. Compleet nieuw voor me maar gelukkig in 1x gelukt. Eindelijk :)