Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-04 00:54
Beste allen,

Ik heb een Samsung S10, maar ik vermoed dat deze vraag geldt voor iedere Android phone.

In mijn oude auto (die geen bluetooth audio heeft, enkel voice) gebruik ik een Kinivo Bluetooth Dongle om de audio van mijn S10 mee te ontvangen en gewoon via de aux-in te voeden aan mijn autoradio. Zo luister ik podcasts. Werkt op zich prima.

Er is alleen 1 puntje van ergernis: iedere keer als de wagen opnieuw is gestart en de BT verbinding opnieuw wordt gelegd staat het volume op 4/5. (Dat is het maximum wat de s10 toelaat voor hij waarschuwt van mogelijke gehoorschade) Ik heb echter het maximale volume nodig, want anders moet ik mijn autoradio luider zetten en dan hoor ik teveel "electronicageluiden" (die ik niet hoor als de s10 op maximaal volume staat)

Simpele vraag dus, hoe kan ik, liefst per device bepalen wat het standaard startvolume is? Bij deze mag dat dus maximaal zijn, want het gaat niet over headphones.

Ik heb al serieus gegoogled en gezocht, maar ik kan niet exact vinden wat ik zoek. Ik vraag me zelfs af als het kan, maar dan bedenk ik me dat dit Android is waar in principe alles op instelbaar. Het idiote is dat de phone dat op een bepaald moment wel onthield, maar sinds een update van deze morgen dus niet meer.

Thx!

Beste antwoord (via rens-br op 13-11-2020 17:11)

• BartDG
Ofwel was dit een moeilijke vraag, ofwel ben ik de enige die dit belangrijk vond, gezien de respons :D

Nu, ik kom hier toch nog even op terug, al was het maar voor posterity reasons.

Uiteindelijk heb ik toch via Google een oplossing kunnen vinden. Opeens vind ik deze excellente post, waarin wordt gesproken van de prachtige Bluetooth Volume Control app. Gewoon te downloaden via de play store en doet exact wat het belooft: je kan ermee per Bluetooth device selecteren hoe luid het default volume moet zijn, en je kan dat ook apart kiezen per soort geluid, bv. Muziek moet iets minder luid dan een telefoongesprek. Werkt perfect. Super aanrader!

T is een gratis app, maar er is ook een premium feature en ik ga die betalen al was het maar om de maker ervan te bedanken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Ofwel was dit een moeilijke vraag, ofwel ben ik de enige die dit belangrijk vond, gezien de respons :D

Nu, ik kom hier toch nog even op terug, al was het maar voor posterity reasons.

Uiteindelijk heb ik toch via Google een oplossing kunnen vinden. Opeens vind ik deze excellente post, waarin wordt gesproken van de prachtige Bluetooth Volume Control app. Gewoon te downloaden via de play store en doet exact wat het belooft: je kan ermee per Bluetooth device selecteren hoe luid het default volume moet zijn, en je kan dat ook apart kiezen per soort geluid, bv. Muziek moet iets minder luid dan een telefoongesprek. Werkt perfect. Super aanrader!

T is een gratis app, maar er is ook een premium feature en ik ga die betalen al was het maar om de maker ervan te bedanken.