Voor mijn zoontje, die op dit moment met name Fortnite en GTA5 speelt, zoek ik een Game PC.
Hij heeft net 2 (2e hands) full hd schermen gekregen waar hij het voorlopig even mee moet doen.
Ik heb onderstaaande 2e hands aanbieding gevonden:
CPU : i5 6600K geoverklokt naar 4.5 ghz. Uitvoerig getest met prime 95. Na 3 uur stabiel en een max cpu temp van 74
CPU Koeler : Scythe fuma II (zeer krachtig en houdt de cpu goed koel)
Videokaart : Saphire Nitro + RX 580 8GB (geoverklokt en geondervolt voor meer prestatie + koele temps)
RAM : Kingston 16GB (2x8GB dual channel) DDR4 2666 mhz ram
Opslag : 480gb kingston SSD
Opslag 2 : 1tb HDD
Voeding 600W Sharkoon modularie voeding
behuizing : Coolermaster Silencio 550, heb zelf 3 arctic 120mm P fans geinstalleerd voor betere koeling
De vraag is of dit nog een configuratie is waarmee je de komende 2/3 jaar kunt enigszins kunt gamen, En zo ja wat zou het nog waard zijn.
Edit vraagprijs is 550€
Edit 2: 550€ hoeft niet per definitie het budget te zijn
Ben mij aan het orienteren hoeveel budget nodig is
Hij heeft net 2 (2e hands) full hd schermen gekregen waar hij het voorlopig even mee moet doen.
Ik heb onderstaaande 2e hands aanbieding gevonden:
CPU : i5 6600K geoverklokt naar 4.5 ghz. Uitvoerig getest met prime 95. Na 3 uur stabiel en een max cpu temp van 74
CPU Koeler : Scythe fuma II (zeer krachtig en houdt de cpu goed koel)
Videokaart : Saphire Nitro + RX 580 8GB (geoverklokt en geondervolt voor meer prestatie + koele temps)
RAM : Kingston 16GB (2x8GB dual channel) DDR4 2666 mhz ram
Opslag : 480gb kingston SSD
Opslag 2 : 1tb HDD
Voeding 600W Sharkoon modularie voeding
behuizing : Coolermaster Silencio 550, heb zelf 3 arctic 120mm P fans geinstalleerd voor betere koeling
De vraag is of dit nog een configuratie is waarmee je de komende 2/3 jaar kunt enigszins kunt gamen, En zo ja wat zou het nog waard zijn.
Edit vraagprijs is 550€
Edit 2: 550€ hoeft niet per definitie het budget te zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Joentje17 op 10-11-2020 17:46 ]