Glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeezyLeaves
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2020
Mijn vraag

Ik heb dus glasvezel in mn meterkast hangen, daarop is mijn modum/router op aangesloten. mijn vraag is, kan ik een Wifi-repeater met een ethernet kabel aan mn glasvezel aansluiten?
ik merk de laatste tijd dat mijn wifi super slecht is en sloom doet. voorheen deed het internet 't gewoon uitstekend. maar ik vermoed dat het door de modum komt.
(mijn wifi-repeater kan je aansluiten met ethernet kabel)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Aan je modem ja.
Aan de glasvezelkabel kan je hem ook wel knopen, maar dat zal niet zoveel signaal door geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:08
Nee dat kan niet, je zal een Modem moeten hebben (alhoewel modem in dit geval niet meer correct is en het eigenlijk een mediaconverter is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:14

lier

MikroTik nerd

Misschien kan je eerst exact aangeven welk modem (merk/type/etc.) en welke provider je hebt.
Een Wifi-repeater met kabel heet trouwens een accespoint, dat is weer een stuk makkelijker zoeken in de pricewatch.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@WeezyLeaves welkom op Tweakers.

Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Welke provider heb je?
- Welke apparatuur heb je?
- Welke repeater wil je aansluiten?
- Wat is er veranderd (je hebt het over voorheen?)

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.