Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Raging_Banana
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-11 17:50
Goedemiddag allemaal,

Ik probeer al meerder malen in de bios te komen van mijn moederbord.
Alleen is het probleem dat mijn toetsenbord pas stroom krijgt als windows is opgestart.
Dit komt omdat waarschijnlijk door de fast boot modus waar het moederbord op staat. Mijn vraag is nu hoe ga ik hem daar weer vanaf krijgen als ik niet in de bios kan?

Ik heb alle usb poorten al geprobeerd via google gevonden dat er wellicht een usb poort is met prioriteit. Dit werkt niet elke usb poort geeft pas stroom nadat windows is opgestart.

Ook via geavanceerde opstart kan ik niet in de bios komen.

Het betreft een Gigabyte B450 Aorus M

[ Voor 3% gewijzigd door Raging_Banana op 10-11-2020 14:25 ]

Alle reacties

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:29

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Misschien de bios eens resetten en dan nog eens proberen.

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:47

jgj82

Ja, maar = nee

Wat dacht je van een biosreset? Voeding spanningsloos maken, batterij van je moederbord, eventuele jumper verzetten, startknop ingeduwd houden en alles weer terugmeubelen. There you go!

• Raging_Banana
Daar was ik al bang voor dat het uit elkaar moest.
Nou ik ga even knutselen zal het resultaat laten weten

• chemist13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-10 18:57
-Of een verloopje usb naar ps2?

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:02
In Windows naar: Setting -> update&security -> recovery -> bij advanced startup: restart now. Troubleshoot -> advanced options -> uefi firmware settings.
PC boot dan naar de UEFI bios.

[ Voor 16% gewijzigd door Blastpe op 10-11-2020 15:21 ]

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-11 12:49
Of vanaf de command line (met "run as administrator") shutdown /r /t 0 /fw, gaat iets vlotter. /r = reboot, /t 0 = timeout 0 seconden (onmiddellijk), /fw = boot naar firmware. Ik heb het wel eens een paar keer achter elkaar nodig gehad, want zelfs als je toetsenbord het wel doet zijn sommige biossen zo snel (en/of ze negeren een toets die al ingedrukt is bij opstarten) dat dit gewoon praktischer is.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Blastpe schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:16:
In Windows naar: Setting -> update&security -> recovery -> bij advanced startup: restart now. Troubleshoot -> advanced options -> uefi firmware settings.
PC boot dan naar de UEFI bios.
De shift toets ingedrukt houden terwijl je de Restart optie kiest geeft hetzelfde effect (op een snellere manier).

This footer is intentionally left blank

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:02
ajhaverkamp schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:21:
[...]

De shift toets ingedrukt houden terwijl je de Restart optie kiest geeft hetzelfde effect (op een snellere manier).
:) Weer wat geleerd.

• Raging_Banana
Voordat ik de overige reacties las al de batterij eruit gehaald. Om er vervolgens achter te komen dat 1 van de ram sticks er niet goed in zat. Kon hem niet aandrukken zonder de cpu koeler te verwijderen.

Wou de cpu eruit halen om de oude koelpasta te verwijderen. Om vervolgens de cpu te laten vallen. Enkele pinnetjes krom :(
Voorzichtig recht gebogen en weer in het moederbord gedaan. Gezocht naar koelpasta niet te vinden.
Dus naar de winkel nieuwe halen. Alles weer in elkaar gezet en jawel ik kon in het boot menu.
Wat 15 minuten werk leek werd uiteindelijk 2 uur :)

[ Voor 5% gewijzigd door Raging_Banana op 10-11-2020 17:56 ]

Pagina: 1