WiGig problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsTange
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-10 16:41
Vanwege het vele thuiswerken ben ik bezig om mijn bureauopstelling uit te breiden met een WiGig docking van Dell. De WLD15 om precies te zijn. Ik de Killer wifikaart uit mijn Dell XPS 9590 vervangen voor een Intel 18625 kaart die WiGig zou moeten ondersteunen. Ik ben mijzelf er van bewust dat WiGig niet meer ondersteund word en dat er geen nieuwe updates meer voor zijn gekomen sinds vorig jaar, maar toch wil ik het proberen werkend te krijgen, want het lijkt mij de ideale oplossing!

Ik loop tegen de volgende problemen aan:
Windows herkend de kaart prima, echter merkt hem aan als een 8265 van Intel. Het wifi gedeelte werk als een trein.
Echter als ik probeer de WiGig dock manager van Intel te installeren zegt deze doodleuk er zit geen WiGig adapter in. Ik kom dus niet verder hiermee en zoek hulp :)

Ik heb al verschillende driver versies geprobeerd, maar geen van allen lijken te werken. Ik zie ook niet in mijn apparaat beheer een kopje Wigig adapters komen, wat kennelijk wel zichtbaar hoort te worden.

Als er iemand ervaring mee heeft hoor ik het graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hee, WiFi-ad. Kom je niet vaak tegen.

Ik neem aan dat je het over de 18265 hebt, voorzover ik kan zien bestaat de 18625 niet...

Wat me gelijk opvalt is dat de M.2 connector niet hetzelfde is, de 18265 heeft een notch minder (alleen A, geen E), met daadwerkelijk gebruikte pins op het extra stuk. Als de connector in de laptop fysiek de benodigde pins mist, kan het zijn dat je simpelweg geen pad hebt naar de tweede chip op die module.

Verder heeft de 18265 drie antenne-aansluitingen. Heb je een antenne op de derde aangesloten? Zo niet kan het ook nog zijn dat de module bij gebrek aan antenne zichzelf uitgeschakeld heeft.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsTange
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-10 16:41
Thnx voor het meedenken. Inderdaad heb ik het over de 18265, scherp.

Klopt ja dat viel mij ook al op tegenover de Killer adapter die ik had. Die heeft namelijk wel die notch, dus je zou kunnen zeggen dat het moederboard het wel zou moeten kunnen.

Ik heb ook een extra antenne unit gekocht, die had ik niet vermeld. En uiteraard aangesloten op de 3e antenne unit.