Ik zoek een?
40 tot maximaal 55 inch 4K TV met (fatsoenlijke) HDR support
Wat is je budget?
€500, evt. ietsjes meer als dat echt een verschil maakt
Wachten op evt. prijsverlaging van iets duurdere TV's met Black Friday is ook een optie!
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hij zal vrijwel exclusief gebruikt worden voor next-gen console gaming, waarbij hij wellicht af en toe aan een PC/laptop wordt gehangen. De TV komt op een (in hoogte verstelbaar) bureau te staan dus een stabiele poot is een pluspunt. Vandaar ook dat 55 inch wel echt de absolute max is, met een sterke voorkeur voor een kleiner formaat. Geen woonkamer TV dus waarbij je altijd op grote afstand van het scherm zit.
Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik vooral video's gekeken en threads gelezen, maar ben nog niets tegengekomen wat me echt heeft overtuigd. Hieronder een paar dingen die ik tegenkwam, maar niet perse heel diep in ben gedoken.
40 tot maximaal 55 inch 4K TV met (fatsoenlijke) HDR support
Wat is je budget?
€500, evt. ietsjes meer als dat echt een verschil maakt
Wachten op evt. prijsverlaging van iets duurdere TV's met Black Friday is ook een optie!
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hij zal vrijwel exclusief gebruikt worden voor next-gen console gaming, waarbij hij wellicht af en toe aan een PC/laptop wordt gehangen. De TV komt op een (in hoogte verstelbaar) bureau te staan dus een stabiele poot is een pluspunt. Vandaar ook dat 55 inch wel echt de absolute max is, met een sterke voorkeur voor een kleiner formaat. Geen woonkamer TV dus waarbij je altijd op grote afstand van het scherm zit.
Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik vooral video's gekeken en threads gelezen, maar ben nog niets tegengekomen wat me echt heeft overtuigd. Hieronder een paar dingen die ik tegenkwam, maar niet perse heel diep in ben gedoken.
- Samsung Series 8 TU8000
- Xiaomi Mi TV 4S (zou na update acceptabele responsetime moeten hebben)
- Samsung Series 7 RU7170
- Ik kies nu bewust voor een goedkoper model, waarbij ik weet dat ik niet alle nieuwste functies van de next-gen consoles kan benutten. Ik heb lang getwijfeld over een écht grote aankoop in de vorm van een LG CX 48 inch, maar ik denk toch dat ik daar een jaar of 2/3 mee wacht.
- Eigenlijk een verlengde van het punt hierboven. Toch lijkt het me erg vet om in ieder geval 4K en HDR te kunnen ervaren met de next-gen consoles. Ik game nu op een 27 inch monitor met een standaard PS4.
- Minimaal 60Hz.
- Een snelle responsetijd zou uiteraard ook fijn zijn.
- Audio en dergelijke geef ik niets om, heb altijd een headset op.
- Tuner(s) geef ik ook niets om, nogmaals eigenlijk eerder een "scherm" dan een "tv" in mijn gebruik
- Smart TV functies zijn ook verre van vereist, en hoeven niet meegewogen te worden!
[ Voor 4% gewijzigd door Daanthk op 10-11-2020 15:02 ]