Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanthk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-02 16:28
Ik zoek een?
40 tot maximaal 55 inch 4K TV met (fatsoenlijke) HDR support

Wat is je budget?
€500, evt. ietsjes meer als dat echt een verschil maakt
Wachten op evt. prijsverlaging van iets duurdere TV's met Black Friday is ook een optie!

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hij zal vrijwel exclusief gebruikt worden voor next-gen console gaming, waarbij hij wellicht af en toe aan een PC/laptop wordt gehangen. De TV komt op een (in hoogte verstelbaar) bureau te staan dus een stabiele poot is een pluspunt. Vandaar ook dat 55 inch wel echt de absolute max is, met een sterke voorkeur voor een kleiner formaat. Geen woonkamer TV dus waarbij je altijd op grote afstand van het scherm zit.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik vooral video's gekeken en threads gelezen, maar ben nog niets tegengekomen wat me echt heeft overtuigd. Hieronder een paar dingen die ik tegenkwam, maar niet perse heel diep in ben gedoken.Nog een paar puntjes om mee te nemen:
  • Ik kies nu bewust voor een goedkoper model, waarbij ik weet dat ik niet alle nieuwste functies van de next-gen consoles kan benutten. Ik heb lang getwijfeld over een écht grote aankoop in de vorm van een LG CX 48 inch, maar ik denk toch dat ik daar een jaar of 2/3 mee wacht.
  • Eigenlijk een verlengde van het punt hierboven. Toch lijkt het me erg vet om in ieder geval 4K en HDR te kunnen ervaren met de next-gen consoles. Ik game nu op een 27 inch monitor met een standaard PS4.
  • Minimaal 60Hz.
  • Een snelle responsetijd zou uiteraard ook fijn zijn.
  • Audio en dergelijke geef ik niets om, heb altijd een headset op.
  • Tuner(s) geef ik ook niets om, nogmaals eigenlijk eerder een "scherm" dan een "tv" in mijn gebruik
  • Smart TV functies zijn ook verre van vereist, en hoeven niet meegewogen te worden!

[ Voor 4% gewijzigd door Daanthk op 10-11-2020 15:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou de Chinese merken bekijken: Je krijgt meer LCD-techniek voor je geld. Een optie zou de Hisense U7QF kunnen zijn. Wat betreft smart-functies zijn de Chinese merken niet de beste, maar die lijken niet op je wensenlijstje te staan. Input-lag moet je wel controleren voordat je een model kiest, maar die van de U7QF is bijvoorbeeld prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanthk
dmantione schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:29:
Ik zou de Chinese merken bekijken: Je krijgt meer LCD-techniek voor je geld. Een optie zou de Hisense U7QF kunnen zijn. Wat betreft smart-functies zijn de Chinese merken niet de beste, maar die lijken niet op je wensenlijstje te staan. Input-lag moet je wel controleren voordat je een model kiest, maar die van de U7QF is bijvoorbeeld prima.
Thanks voor de tip. Zoals je zelf al constateerde, smart TV functies kunnen me niets schelen dus dat is geen gemis mocht dat er niet op zitten. Ik pas de originele post even aan om dit extra duidelijk te maken.

Ik zal even het gestuurde model bekijken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
HDR op een tv zonder dimming zones en zonder vergroot kleurbereik? (alle drie de modellen die je noemt) ... Praktisch hetzelfde als standje Dynamisch aanzetten op een 'normale' tv :D
Dan moet je idd eerder gaan kijken naar een model als de genoemde UQ7 (eigenlijk de enige aanrader voor HDR in deze prijscategorie).

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 10-11-2020 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanthk
apis29 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:38:
HDR op een tv zonder dimming zones en zonder vergroot kleurbereik? (alle drie de modellen die je noemt) ... Praktisch hetzelfde als standje Dynamisch aanzetten op een 'normale' tv :D
Dan moet je idd eerder gaan kijken naar een model als de genoemde UQ7 (eigenlijk de enige aanrader voor HDR in deze prijscategorie).
Thanks voor de hulp. Dan ben ik niet goed ingelicht en heb ik te weinig onderzoek gedaan, my bad.

Zijn er meer alternatieven die "lijken" op de U7QF qua feature set op dit prijsniveau?

Wat ik er tot nu toe van heb gezien is erg positief, dus deze staat zeker bovenaan t lijstje! Maar heb eigenlijk geen idee of er dus nog meer TV's rond deze prijs hangen en een goede HDR implementatie hebben.

EDIT: Enige wat ik wel vaker tegenkom is dat de image-processing en niet geweldig is en er wat motion-judder is, maar weet niet in hoeverre dit merkbaar is.

[ Voor 8% gewijzigd door Daanthk op 10-11-2020 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik denk het niet. Het andere Chinese merk dat flink aan de weg timmert is TCL en ook TCL heeft uitstekende LCD-techniek voor je geld, alleen lijkt het bij TCL meer te gaan om de hoeveelheid oppervlak dan om goede HDR. Bijvoorbeeld bij de TCL EP644 krijg je erg veel schermoppervlak voor je geld, maar er zit in tegenstelling tot bij Hisense geen FALD in. Daarmee denk ik dat de U7QF beter bij jouw wensen past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zoals gezegd is de U7QF your best bet. Er is verder ook geen tv vergelijkbaar wat prijs/prestatie betreft. Motion is veelal inherent aan het 60Hz VA paneel. IPS panelen zullen het een tikkeltje beter doen, maar daar lever je in (flink) op contrast en zwartwaarde. TCL biedt de C815 maar die tikt nog net niet 400 nits aan waarbij de U7QF circa 700 haalt. Voor een echt goede persoonlijke deal zou je nog de Panasonic GXW804 kunnen overwegen met unieke Dynamic HDR Effect: een tonemapping die aangepast wordt voor elk beeld.

Laat je de HDR eis vallen, en wil je minder uitgeven, dan zou ik naar een LG UM7-serie kijken voor IPS en een TCL EP64/EP68 of P61(0) voor VA. Hisense biedt nog de A70/71F-reeks. Voor weinig geld heb je dan prima instap tv's. Tijdens BF zullen ze ook nog een paar tientjes zakken verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanthk
benbaba schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:12:
Zoals gezegd is de U7QF your best bet. Er is verder ook geen tv vergelijkbaar wat prijs/prestatie betreft. Motion is veelal inherent aan het 60Hz VA paneel. IPS panelen zullen het een tikkeltje beter doen, maar daar lever je in (flink) op contrast en zwartwaarde. TCL biedt de C815 maar die tikt nog net niet 400 nits aan waarbij de U7QF circa 700 haalt. Voor een echt goede persoonlijke deal zou je nog de Panasonic GXW804 kunnen overwegen met unieke Dynamic HDR Effect: een tonemapping die aangepast wordt voor elk beeld.

Laat je de HDR eis vallen, en wil je minder uitgeven, dan zou ik naar een LG UM7-serie kijken voor IPS en een TCL EP64/EP68 of P61(0) voor VA. Hisense biedt nog de A70/71F-reeks. Voor weinig geld heb je dan prima instap tv's. Tijdens BF zullen ze ook nog een paar tientjes zakken verwacht ik.
Thanks voor de uitgebreide reactie!

Ik weet voor mijzelf niet hoe sterk ik die eis voor HDR vind. Het lijkt me erg nice om erbij te hebben, en ik heb er echt wel wat centen voor over. Maar mocht het bij wijze van spreke de helft van de kosten in beslag nemen dan gaat dat ook wel weer ver.

Ook als t echt ten koste gaat van een fatsoenlijke responsetijd en/of image-processing dan is dat t natuurlijk niet waard.

Zeker met t punt van apis29 in t achterhoofd denk ik dat veel TV's in deze prijsklasse die met HDR adverteren, eigenlijk maar heel weinig aan de ervaring toevoegen door de (zeer) beperkte implementatie.

Alle tips zetten me in ieder geval aan t denken, en t is fijn dat je ook wat alternatieven zonder HDR hebt genoemd. Ik ga er nog even over nadenken.

Nogmaals bedankt, en laat de tips vooral komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:44
Ik zou HDR eis laten vallen. Echt goede HDR kost meer dan je wilt uitgeven, tv's die met label HDR krijgen in lagere prijsklassen voegen vaak nauwelijks iets toe tov niet HDR tv.

Zou me vooral focussen op:
snelle pixel respons, geen ghosting
weinig input lag,
Weinig blacklight bleeding
wellicht >60hz

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ook dan blijft de U7QF een sterke keus, hij heeft goede input-lag en reactietijden en dankzij zijn FALD goede zwartzwaarden.

• bartvanobart
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-06-2023
Goedendag

Is de Hisense 43A7300F ook goed? bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-05 15:06
bartvanobart schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:46:
Goedendag

Is de Hisense 43A7300F ook goed? bvd.
Heeft in ieder geval geen FALD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yojaki
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-05-2021
Topic gevolgd,, maar ik ben steeds aan het twijfelen tussen LG 71 serie en TCL 65ep of D. Maar zie dat in de laatste maar een duo processor zit. Maar wel een hogere HZ dan de LG. Waar zou ik dan beter mee zijn? Tv is meer voor te gamen en komt te hangen in een ruimte waar geen daglicht is.
Pagina: 1