Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels1608
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-07 15:57
Beste mede tweakers,

Sinds een paar maanden maak ik gebruik van een Galaxy tab 5e. Hier heb ik erg veel plezier van maar bij het laden van websites is dit echt dramatisch. Wat mijn Galaxy s10 binnen 0.1 seconden kan inladen doet de tablet meer als 10 seconenden over. Nu begrijp ik dat de S10 sneller is dan de tab 5e maar dit kan toch niet alleen hierdoor komen?
Weet iemand hier iets over of hebben anderen hier last van?

Het is niet dat de ram vol zit. Ook na het sluiten van de gesluimerde apps wordt het niet beter. De opslag zit nog lang niet vol en ook staat de tablet niet op batterijbesparing (verminderd processor snelheid).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Je zou een andere browser kunnen proberen op je tablet (Chrome, Firefox, etc.). Ik neem aan dat de andere omstandigheden identiek zijn? Dus op je mobiel bezoek je op hetzelfde wifi-netwerk dezelfde website?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels1608
Andere browsers zijn het zelfde en ik zit inderdaat op het zelfde wifi netwerk. Ook zitten mijn tablet en telefoon op dezelfde prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Merk je in andere apps ook dat het netwerk traag is? Bijvoorbeeld bij het draaien van een Speedtest of het bekijken van een video in de YouTube-app?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels1608
het is specifiek gericht op het inladen van alles. Het laden van een website, openen van een app enzovoort. Uit de internetspeed test is gebleken dat er zo goed als geen verschil in zit, de tablet was zelf heel iets sneller. En zodra er een video wordt afgespeeld heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Niels1608 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:22:
het is specifiek gericht op het inladen van alles. Het laden van een website, openen van een app enzovoort.
Dat was niet duidelijk in je startpost. Die was namelijk gericht op het laden van websites. Als allerlei apps traag zijn dan staat dat hoogstwaarschijnlijk los van je wifi.

Pagina: 1